Az MTVA és az MSC szerződésének részlete

Aláírta Mészáros Lőrincék reklámszerződését az MTVA

Hadházy Ákos országgyűlési képviselő kifogásolja a szerződés létrejöttének körülményeit és magát a szerződést is, melynek köszönhetően 2020-tól újabb három évig a felcsúti gázszerelőből lett dollármilliárdos is gazdagodik azon, hogy az állam hirdetést helyez el az állam valamelyik tévéjében vagy rádiócsatornán, esetleg a hirado.hu-n.
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: tumblr
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: whatsapp
Megosztás itt: skype
Megosztás itt: email

A Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) részéről Papp Dániel vezérigazgató és Bojárszki András operatív vezérigazgató-helyettes, valamint Molnár Szabolcs gazdasági és vagyongazdálkodási igazgató 2019. december 31-én, szilveszterkor aláírta azt a szerződést, amit előzőleg az Atmedia leányvállalata, a Media Services Company (MSC) nevében Guttengéber Csaba ügyvezető december 23-án már aláírt, és amelynek értelmében – ahogyan arról a Media1 az EKR és a G7 nyomán már tavaly novemberben beszámolt – az MSC 2020-tól újabb három éven át értékesítheti az MTVA teljes reklámidejét és reklámfelületeit. Az aláírás megtörténte abból a Facebook-posztból derül ki, amelyet Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő tett közzé a hétvégén.

Hadházy Ákos a teljes szerződést is közzétette letöltető, lapozható formában.

Mészáros Lőrinc kaszálhat

Hadházy a bejegyzését azzal kezdte, hogy 2018-ban a közmédia annak ellenére volt veszteséges, hogy több mint 100 milliárd forinttal tömték ki, és voltak/vannak reklámbevételei is. Hadházy furcsállja, hogy miközben a költségvetésből finanszírozzák a közmédiát, az mégsincs mentesítve a reklámoktól, Hadházy azonban leginkább azt kifogásolja, hogy

az MSC annak az Atmedia nevű cégnek a leányvállalata, amelynek tulajdonosa Mészáros Lőrinc, valamint mellette a „Habony Árpád hitelezőjeként” ismertté vált Tombor András.

Hadházy arra számít, hogy a közmédia reklámbevételein ezután is nagyot kaszálhat majd az Atmedia, illetve az MSC.

Például abból is profitálhat az MSC, amikor az állam hirdetést helyez el az MTVA valamely tévécsatornáján, vagy rádiójában, vagy az interneten. Így voltaképpen Mészáros Lőrinc érdekeltsége azért számláz jutalékot, hogy az állam hirdetéssel látja el az állami vállalatot. Hadházy szerint az állam nem fukarkodik majd, így a Mészáros-közeli cég jól jár majd.

Csak az MSC-t hívták meg a közbeszerzésre

Hadházy kifogásolta azt is, amilyen módon az MSC elnyerte a megbízást. Az országgyűlési képviselő szerint ugyanis az MTVA két közbeszerzést is lefolytatott: az elsőn csak az MSC adott ajánlatot és érvénytelenül zárult, a másodikra pedig – a Közbeszerzési Hatóság engedélyével – csak az MSC-t hívták meg, nem volt tehát valódi a versenyeztetés, hogy az adóforintokból fenntartott közmédia reklámidejét ki értesítheti, abból ki profitálhat.

Az Atmedia és az MSC bejárata. Fotó: Ladányi András / Media1
Az Atmedia és az MSC bejárata. Fotó: Ladányi András / Media1

Az MTVA akár közvetlenül is értékesíthetne

Hadházy nem érti, mi szükség volt egyáltalán az MSC megbízására, hiszen az MTVA akár közvetlenül is értékesíthetné a reklámidejét, pláne 2020-ban, amikor lesz egy olimpia, egy foci EB, illetve a Bajnokok Ligája és a Forma-1 közvetítések is, ami várhatóan sokakat ültet majd a tévéképernyő elé.

Az MTVA székháza Budapesten
Az MTVA székháza Budapesten .
Fotó: Ladányi András / Media1

Az országgyűlési képviselő szerint ez a történet is azt mutatja, hogy az ellenzéknek minden erejével küzdenie kellene a propaganda ellen, illetve ki kell kényszeríteni a hírhamisítóként emlegetett Papp Dániel távozását, mert akkor nem csak tisztább lenne a verseny, de lehetőség lenne az ilyen szerződések felülvizsgálatára is.

Online, tévé, rádió, teletext

Mint arról már korábban írtunk, az MTVA által kiírt közbeszerzés szerint a 36 hónapos megállapodás az állami média valamennyi hirdetési felületére kiterjed, vagyis az Atmedia kezeli az M1, az M2, az M4, az M5, a Duna és a Duna World tévécsatornák, valamint a Kossuth, a Petőfi, a Bartók és a Dankó rádiók, illetve az előbbiekhez tartozó teletext és az online (így például a hirado.hu, mediaklikk.hu, petofilive.hu, m4sport.hu) felületeket is.

Az Atmedia egyébként nem csak az államnak dolgozik: 2020-tól összesen 43 tévécsatorna reklámidejét értékesíti.

Az Atmedia a 2018-as pénzügyi év eredményei alapján 1.125.576.000 Ft, azaz egymilliárd–százhuszonötmillió-ötszázhetvenhatezer forint osztalékot fizetett ki 2019-ben tulajdonosai részére, ezen felüli eredményét pedig eredménytartalékba helyezte.

További, médiával kapcsolatos hírek olvashatók a Media1-en.

Borító: Az MSC és az MTVA közötti szerződés részlete
Szóljon hozzá!

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!