Kisalföld

Új főszerkesztő a kormánypárti Kisalföld élén

A győri megyei lap távozó főszerkesztőjét már a Kisalföld kormánypárti korszakában nevezték ki. Érdekesség, hogy az új főszerkesztő korábban maga is aláírt egy petíciót a szexbotrányba keveredett, azóta távozó győri polgármester, Borkai Zsolt ügyében.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on skype
Share on email

Leváltották a Fidesz-közeli médiaholding, a Közép-európai Sajtó és Média Alapítvány (KESMA) / Mediaworks Hungary alá tartozó győri Kisalföld című megyei újság főszerkesztőjét, akit pedig már a lap kormánypárti korszakában neveztek ki. A lapot most megbízottként az eddigi főszerkesztő, Garamvölgyi Imre helyett Werner Krisztina, a kulturális melléklet eddigi szerkesztője vette át, értesült a Kisalföld impresszumában is megfigyelhető változásról a 24.hu.

A megyei napilap egykoron azé a Lapcomé volt, melyet először Andy Vajna volt filmügyi kormánybiztos milliárdokért megvásárolt, majd több médiavállalkozóhoz hasonlóan tavaly ősszel neki is eszébe jutott, hogy a többiekkel egyszerre odaajándékozza az Orbán Viktor miniszterelnökhöz rendkívül közelinek mondható Liszkay Gábor médiavezető balatoni nyaralójában létrehozott KESMA-nak, így került a Kisalföld a Fidesz-közeli médiaholdinghoz, ami után idén év elején már voltak egyéb változások is a lap élén.

Érdekes, hogy a távozó eddigi főszerkesztőt, Garamvölgyi Imrét már jóval a Kisalföld fideszes irányba állítását követően nevezték ki. Garamvölgyi Imrét egyébként idén év eleje óta az a Forgács Bernadett felügyelte a Mediaworksnél, aki 2014-től a Fejér Megyei Hírlapban megjelent, meghekkelt Orbán-interjút követő kirúgási hullámig a Mészáros Lőrinc felcsúti polgármester-nagyvállalkozó által bekebelezett, Veszprém megyében megjelenő Naplónak volt a főszerkesztője, akkor még Németh F. Bernadett néven, majd egy idő után rehabilitálták és ő lett az akkor még Heinrich Pecina nevén lévő Hajdú-bihari Napló, az Észak-Magyarország és a Kelet-Magyarország című megyei napilapok tartalomfejlesztési vezetője. (Részletesen Forgács különös karrierjéről ebben a korábbi hírben lehet olvasni.)

A 24.hu szerint érdekes is, hogy a Kisalföldet most megbízott főszerkesztőként átvevő Werner Krisztina is aláírt nemrégiben egy petíciót a szex-, kábítószer- és korrupcióbotrányba keveredett Borkai Zsolt, a végül távozni kényszerülő újraválasztott volt fideszes győri polgármester ellen, a petícióban Borkai Zsolt távozását követelve. A portál szerint az új főszerkesztő kinevezése váratlanul érte a szerkesztőséget.

A Kisalföld egykoron az egyik legnagyobb megyei napilapnak számított. Fénykorában az újság példányszáma meghaladta a napi 100 ezret,  de manapság napi 42 ezer körüli példány fogy belőle a Magyar Terjesztés-ellenőrzési Szövetség (MATESZ) adatai alapján.

További sajtópiaci hírek olvashatók a Media1 sajtó rovatában, valamint egyéb személyi hírek találhatók a Media1 karrier oldalán.

Szóljon hozzá!

Bakos Lívia, a HírTv munkatársa, még az Echo TV weboldalán

A HírTV stábja másodjára is kivonult a 24.hu újságírónőjének magánlakása elé, be is mondták a lakcímét és csengetéssel zavarták meg a kisgyermekes család nyugalmát

Folytatja a Varga Zoltán üzletember tulajdonában lévő 24.hu újságírónőjéről, Kovács Angel Mariannáról szóló, az újságíró lakcímét is közzétevő lejáratósorozatát a fideszes médiaholding. A HírTV (Bakos Lívia közreműködésével) ma délután többfős stábjával hívatlanul újra kivonult a 24.hu újságírójának magánlakása elé, majd ott immáron csengetéssel is megzavarták a 24.hu kisgyermekes újságírónőjének és családjának nyugalmát. Felhívtuk a HírTV munkatársát, mit szólna hozzá, ha őt is a magánlakásán zargatná egy tévéstáb és bemondanák adásban a lakcímét. Egy jogász eközben azt mondja, a műsorban elhangzottak miatt az újságírónak érdemes lenne személyiségi jogi pert indítania, azt is elmondta, miért.

Vaszily Miklós, a TV2 elnöke, az Indamedia társtulajdonosa, a MEME alelnöke, a Pesti TV társtulajdonosa

Vaszily Miklós: Szeptemberben indulhat a Pesti TV

A Media1 érdeklődésére a TV2 elnöke és egyben az induló Pesti TV társtulajdonosa megosztott néhány információt a tervezett tévécsatornával kapcsolatban, például azt, hogy miért a TV2 Róna utcai székházába jegyezték be az új médiavállalatot.