tévé, távkapcsoló, tv

Örül az RTL Klub és a TV2

Júliusban is megőrizte piacvezető pozícióit az RTL Klub és a TV2. Előbbi főleg az esti főműsoridőket, a TV2 pedig a napközbeni nézettségi versenyt illetően lehet elégedett. Kedden kiderült az is, mekkorát nőtt az RTL Most, és mely videós tartalmai voltak a legnépszerűbbek. Néhány más érdekes adatról is beszámolt a két tévés vállalat.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin

Megérkezett kedden a „szokásos” píár-ízű közlemény a TV2 Média Csoporttól arról, hogy megőrizte piacvezető pozícióját júliusban, nem sokkal később pedig az RTL Magyarországtól is befutott a hasonló, ugyancsak píár-ízű tájékoztatás az RTL Klubról.

A közleményeket jobban megnézve az is kirajzolódik, hogy ez hogyan lehetséges. Az RTL Klub az esti főműsoridőket nyerte meg (meglehetősen fölényes arányban) és a hirdetők szempontjából kiemelten kezelt 18 és 49 év közöttiek körében, míg a TV2 a napközbeni idősávokat, illetve teljes (a 4 éveseket is magába foglaló) lakosságban volt erős. (A szakmában máig konferenciák vitatémáját képezi, hogy a napközbeni műsoridő, amikor kevesebb néző ül a készülék előtt, vagy a főműsoridő számít-e jobban, amikor a tévénézők zöme tévézik, ennek eldöntését inkább rábízzunk olvasóinkra.)

De nézzük a részleteket, mert azért néhány további érdekesség is kiderül a közleményekből.

Ezért örülhet az RTL Magyarország és az RTL Klub

Kezdjük az RTL Magyarországgal. A cég azzal kezdi, hogy kimagasló eredménnyel zárta a júliust a főcsatornája, az RTL Klub, ugyanis a júliusi főműsoridős közönségaránya 12,1 százalék volt (SHR%), és ezzel továbbra is piacvezető tudott maradni a kereskedelmileg legfontosabb, 18-49-es korcsoportban.

A nézők kedvenc sorozata továbbra is A mi kis falunk volt. A saját gyártású vígjátéksorozat napi ismétlései eddig 19,0 közönségarányt hoztak a 18-49-es közönség körében és kivétel nélkül mindegyik epizód győztesnek bizonyult a saját idősávjában – írják.

212 napból 174 este az RTL Klubé volt

Az RTL Klub beszámolt arról is, hogy a 2019-es év első hét hónapjában, idén január elsejétől július 31-ig, a 212 adásnapból 174 napot megnyert főműsoridőben, a 18 és 49 év közöttiek között.

Az RTL Magyarország közölte azt is, hogy folyamatosan növekszik az RTL Most nevű online videós felületének népszerűsége.

A szolgáltatáson 2019 első hét hónapjában csaknem 59 millió videómegtekintést regisztráltak, ami 156 százalékkal több volt a tavalyi év hasonló időszakához képest. Emellett több mint félmillió új felhasználó csatlakozott a szolgáltatáshoz.

Online is hasít A mi kis falunk

Beszámoltak arról is, hogy az RTL Most felületén jelenleg közel 9 ezer videó érhető el. Az idei év első hét hónapjának legnépszerűbb tartalma az RTL Moston A mi kis falunk és a Drága örökösök című sorozat volt, amit A Tanár, illetve a Való Világ követett. Ami a tavaszi szezon műsorait illeti: az RTL Most nézői a Cápák Között, a Főnök inkognitóban, valamint a Gyertek át! epizódjaira kattintottak legtöbbször.

Az oldal látogatóinak 75 százaléka származott Magyarországról a félév során, további 4,9 százalék Romániából, 4,8 százalék Németországból. A látogatók 3,8 százaléka Nagy-Britanniából kattintott a videókért.

Ezért örülhet a TV2 Média Csoport

A TV2 Média Csoport közleménye szerint júliusban a TV2 Csoport sikere továbbra is töretlen volt. Az egész napra vonatkozó közönségarány alapján mindhárom kiemelt célcsoportban (4+, 18-59, 18-49) nyerte a nézettségi versenyt, ez csoportszinten (azaz a számos TV2-s csatorna eredményét összeadva) igaz. Maga a főcsatorna, a TV2 a teljes lakosság körében egész napra vonatkozó közönségarány alapján szerzett vezető pozíciót az év 7. hónapjában.

Azt is írják, hogy a TV2 Csoport kábelcsatornái együttes közönségarányukkal mindhárom említett célcsoportban a főműsoridő (18-23h) tekintetében is nyerni tudtak.

A TV2 a teljes lakosság körében egész napra vonatkozó közönségarány alapján szintén vezető pozíciót tudhat magáénak.

Megemlítették, hogy a csatorna új infotainment műsora, a Tények Plusza július 29-i, debütáló adásával a hónap legnézettebb műsora lett a teljes lakosság körében. (Ebben az adásban szerepelt Vajna Tímea. )  A műsor 1 percre jutó átlagos nézőszáma 795 ezer fő volt, és az idősávjában tévét nézők több mint egynegyedét, 27,6 százalékát ültette a képernyők elé (AMR szerinti rangsor, Live adatok alapján, az összes csatornára vonatkozóan). A premier adás a teljes lakosság mellett a 18-49-es célcsoportban is nyerni tudott a műsor idősávjában (mind egy percre jutó átlagos nézőszám, mind elérés tekintetében). (A közlemény nem tér ki rá, de a teljes korrektség jegyében nem árt hozzátenni, hogy a Tények Plusz a második napon már ki is kapott az RTL Híradótól, pedig másodjára is Andy Vajna özvegyét kérdezték benne.)

Azt is írják: a Tények és a Mokka is jól teljesített júliusban.

A TV2 hírműsora a 31 estéből 27-et megnyert (AMR és SHR szerint) a teljes lakosság (4+) körében. (Nem írják, de ugyanez más korcsoportok esetében éppen az RTL Klub győzelmét hozná.) A Mokka a teljes lakosság és a 18-59 évesek körében is mind a 23 hétköznap reggelt megnyerte a konkurens nagy kereskedelmi csatorna reggeli műsorával szemben (AMR, SHR és RCH szerint egyaránt).

A TV2-n délutáni órákban futó Madárka című török sorozat júliusban a teljes lakosság körében mind a 27 adásával nyerni tudott a konkurens nagy kereskedelmi csatorna azonos idősávjában sugárzott műsorával szemben, egy főre jutó átlagos nézettség és közönségarány tekintetében is.

A TV2 Csoport kábelcsatornái közül az Izaura TV a teljes lakosság körében főműsoridőben idei legmagasabb havi közönségarányát produkálta 2,4%-os közönségaránnyal. Emellett a közlemény azt is tartalmazza, hogy a Prime is remekül teljesített júliusban: a 18-59 éves korcsoportban az egész napra vonatkozó 3,1 százalékos közönségaránya a csatorna idei eddigi legjobb eredménye havi viszonylatban.

Összefoglalva tehát az RTL és a TV2 is nyert, persze más-más kategóriában. Egyikük megnyerte az almát, másikuk a körtét. Mindkettejüknek gratulálunk a szép teljesítményekhez!

További tévés híreket találnak  olvasóink a Media1 tv rovatában.

Borító: Unsplash

Szóljon hozzá!

Ez is érdekelheti