Megtörve / Carpisma

A Megtörve az új időpontban is bukdácsolgat az RTL Klubon

Hétfőn ugyan hajszállal még nyerni tudott, kedden azonban egy másik, a TV2-n futó török sorozattól is kikapott az RTL Klub sorozata. Az RTL Klub eközben az elmúlt napokban az egész estés főműsoridős átlagot tekintve is nagy arányú vereséget szenvedett a TV2-től az elmúlt napokban, ez ugyanakkor még bőven beleférhet, hiszen az év túlnyomó részében ilyesmi csak nagyon ritkán fordul elő.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on skype
Share on email

Arról arról beszámoltunk, az RTL Klub néhány hete életbe léptetett nyári műsorrendjén még az utolsó pillanatban is tovább változtatott hétfőn délután, és a múlt pénteken bejelentett, hétfőre vonatkozó változásokhoz sem tartotta magát a csatorna, amikor végül pár órával az időpont előtt áthelyezte a Magyarországon premier tartalomként látható Megtörve című (eredetileg Carpisma néven ismert), vásárolt török sorozatot délutánra. A Media1 erről szóló cikke alatt rengeteg dühös olvasói hozzászólás érkezett, és sokan kattintottak át tőlünk a már adásba került tartalmak tetszőleges időpontban történő visszanézését lehetővé tevő rtlmost.hu honlapra is.

Keddre a TV2 török sorozata is legyőzte az RTL török sorozatát

Bár a sok dühös hozzászólásból és a sok átkattintásból arra lehet következtetni, hogy sokan lemaradhattak a sorozatról hétfőn 16:45-kor, aznap a Megtörve még az utolsó pillanatban történő változtatás ellenére is képes volt rá, hogy az új kezdési időpontjában vele párhuzamosan a TV2-n futó Madárka című, ugyancsak török sorozatot megelőzze a kereskedelmileg kiemelten fontos, 18-49-es korcsoportban, még ha csak hajszálnyival is. Mindez azonban kedden már nem sikerült. A Megtörve és az RTL Klub ekkor már alulmaradt a TV2 szériájával szemben.

A SorozatWiki azt írta, hogy a Megtörve a délutánra kerülése után hétfőn 8,3 százalékos közönségarányt produkált a Nielsen Közönségmérés adatai alapján, miközben a Madárkát a TV2-n az éppen televíziózó 18 és 49 évesek 6,3 százaléka választotta.

Kedden azonban a hétfőinél is kisebb, 5,9 százalékos közönségtábora volt az RTL-es sorozatnak, míg a TV2-n a Madárkának 6,3 százaléka volt.

Hétfőn még nem, de az RTL-nek keddre sikerült lenyomnia a Bezár a bazárt

Ami a többi műsort illeti, hétfőn, a műsorrend átalakításának első napján 13,6 százaléka lett a Fókusznak, ami a szokásosnál rosszabb eredménynek számít ugyan, de keddre már kiemelkedő, 17,4 százaléka volt a maratoni hosszúságúvá átalakított infotainment magazinnak az RTL Klubon.  A Barátok közt hétfőn ugyan gyengélkedett, 8,9 százalékos közönségaránya volt, de keddre magához tért és „Berényiék” eddig már 11,8 százalékos, közepesnek számító eredményt szállítottak az RTL Klub számára, ami egyébként a múlt heti átlaghoz volt hasonló.

Érdekes az is, hogy az egész műsorrendi változtatást kiváltó Bezár a bazár a TV2-n 15,3 százalékos közönségaránnyal futott hétfőn, de így is le tudta győzni a Fókuszt és a Barátok közt aktuális részét.

Kedden viszont hiába volt ennél magasabb, 17,4 százalékos közönségaránya a gameshownak, mert az kikapott az RTL Fókuszától és a Barátok közttől.

A TV2 Bezár a bazár című műsora. Fotó: tv2 sajtószoba
A TV2 Bezár a bazár című műsora. Fotó: TV2 sajtószoba

A Ninja Warrior Hungary is lenyomta az RTL-t

Említést érdemel az is, hogy a SorozatWiki szerint hétfő este az RTL Klubon A Tanár ismétlése és az Isten veled, Magyarország! is gyengén teljesített, 7,1 és 6,7 százalékos közönségaránnyal. Kedden a Magmum dupla részei 7,3 és 5,2 százalékos eredményt értek el. A TV2-n viszont a Ninja Warrior Hungary sportvetélkedő ismétlése hétfőn 11,1 százalékot ért el, ami közepes eredmények számít, de így is képes volt lenyomni az RTL műsorait.

Keddre nagyot erősített a Ninja Warrior Hungary, 13,4 százalékos közönségaránnyal futott, és lazán elverte a Magnumot az RTL-en.

Összességében a hétfő és a kedd este is a TV2 győzelmével végződött

Mindezek után talán nem meglepő, hogy a hétfői és a keddi főműsoridős átlag tekintetében is a TV2 győzedelmeskedett: a SorozatWiki által lehozott adatok alapján a TV2-nek 12,4 százalékos közönségaránya, az RTL Klubnak viszont csak 8,7 százaléka volt hétfőn, ami nagy arányú, 3,7 százalékpontos győzelmet jelentett a TV2 számára. Az RTL Klubnak keddre már sikerült a közönségarányát feljebb tornásznia 9,9 százalékra, azonban eközben a TV2 is erősíteni tudott, és 14,16 százalékot ért el, vagyis végül a hétfőihez képest még nagyobb arányban, 4,7 százalékpontos különbséggel győzedelmeskedett a TV2 az RTL felett.

Persze a hétnek még nincs vége, a hét második felében akár fordulat is lehet. Emellett az RTL Klub stabil esti főműsoridős piacvezetősége mellett még akár azt is simán, emelt fővel megengedhetné magának, hogy újra elveszítsen egy hetet, pláne a nyári időszakban, amikor az RTL Klub nézői hagyományosan is kevésbé szoktak televíziózni.

Az alábbi ábrán, amit az mfor.hu tett közzé hétfőn, és amivel a múlt heti tévés nézettségi eredményekről szóló tegnapi írásban is találkozhattak már olvasóink, jól látszik, hogy az RTL Klub milyen kényelmesen stabil helyzetben volt eddig, és ezt egyelőre semmi sem veszélyezteti jelenleg.

Fontos amúgy is inkább az őszi tévés csúcsszezon eredményei lesznek, amikor visszatérnek a most esetleg a strandokon hűsölő nézők is a tévéképernyők elé.

Rövidtávon ráadásul az RTL Klub most még reménykedhet abban, hogy a jövő héttől az RTL Klubon visszatérő Oltári csajok című sorozat jó döntésnek bizonyul a TV2-vel szembeni csatában, és csak átmenetinek bizonyulnak ezek a mostani bukdácsolások, amíg odakint az erkélyeken a kovászos uborka fémjelzi a TV2 és az RTL Klub esetében is meglehetősen sok ismétlésre felépített uborkaszezont.

Frissítés 06.28.

A hét második felére megerősödött a Megtörve

A hét második felében végül fordulat állt be, a Megtörve erőre kapott, és magabiztosan megnyerte a versenyt a TV2 Madárkájával szemben. Történt más érdekesség is a nézettség alakulását illetően. Erről bővebben itt.

Szóljon hozzá!

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!