Rákóczi Feri, Sebestyén Balázs, és Vadon Jani, a Rádió 1 műsorvezetői

Nagyon visszaesett a Rádió 1 bevétele és nyeresége

Pótolta mulasztását a Rádió 1 üzemeltetője, innen tudható, hogy jelentős visszaesést szenvedett el a cég az árbevétel és a profit tekintetében is. A visszaesés még Vajna halála előtt történt. Azóta az állami reklámbevételek jelentős visszaesésével is szembe kell néznie a cégnek.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin

Ahogy arról korábban a Media1 beszámolt, nem tett eleget jogszabályi kötelezettségének a Rádió 1 hálózat üzemeltetője, a Radio Plus Kft., mely nem tette közzé szokásos éves pénzügyi beszámolóját az előírt május végi határidőre, sőt sokáig ezt követően sem. Így a vállalkozás hitelezői, beszállítói sokáig nem csak a vállalat jelenlegi tényleges végső tulajdonosának kilétét, de a cég tényleges pénzügyi helyzetét sem mérhették meg, emellett a rádiós piacot elemző kutatók nem tudták megállapítani az egyik jelentős iparági szereplő teljesítményét, és a sajtó sem tudott beszámolni a konkrét adatokról.

A Media1 ezzel kapcsolatos érdeklődő kérdésére sem reagáltak sokáig.

Kevesebb árbevétel, nagyot zuhanó profit

A friss fejlemény, hogy végül a Radio Plus Kft. a napokban, közel egy hónappal a határidő után (június 20-án) végül pótolta mulasztását és közzétette a beszámolóját az Igazságügyi Minisztérium Céginformációs Szolgálatánál. Innen tudható, hogy a vállalat jelentős visszaesést könyvelt el 2018-ban a megelőző, 2017-es pénzügyi évhez képet.

A közzétett beszámoló szerint a Radio Plus Kft. – a Rádió 1 központjának – árbevétele a megelőző évi 2,8 milliárdról 2,1 milliárd forintra esett vissza 2018-ban, a cég adózott eredménye pedig a 2017-es 879 millióról 483 millióra, vagyis közel felére esett.

Az esés még Andy Vajna időszakában, a néhai kormánybiztos idén január 20-án bekövetkezett halála előtt történt.

Idén már az állami reklámbevételek is nagyot estek

A Media1 egy másik cikkéből tudható az is, hogy a Rádió 1 idei éve sem indult túlságosan, hiszen 2019-ben, Andy Vajna halála után jelentősen visszaestek a Rádió 1 (Radio Plus Kft.) állami reklámbevételei. A Kantar adatbázisa alapján a Rádió 1-nél 293,4 millió forintot tett ki az idei év elején listaáron az állami költések mértéke, pedig egy évvel korábban az állami reklámbevétel még 756 millió forint volt az év ugyanezen időszakában, 2018. január és április között. (Eközben az állam a KESMA alá tartozó Retro Rádiónál jelentős összegeket hagyott ott.)

Beszédes az is, hogy mint arról beszámoltunk, a Kantar adatbázisa alapján tavaly január és április között a Radio Plus Kft. listaáron becsült teljes reklámbevételének 20,9 százaléka származott állami reklámból. Idén az év ugyanezen időszakában az érték már csak 6,2 százalék volt. A cégnek más kihívásokkal is szembe kell néznie.

Ráhajtanak a Music FM hallgatóira

Mint Bertók László (McFly) programigazgató a Media1 érdeklődésére még pénteken telefonon elmondta, jelenleg több, a bezárt Music FM stábjából ismert DJ-vel is tárgyalnak munkatársak átvételéről, valamint egy volt Music FM-es műsorvezetőt, Juhász Gergelyt már át is vettek. Kutatási eredmények alapján megújítják a DJ Factory című műsorukat.

Ha több más médiavállalat pénzügyi eredménye is érdekli, ide kattintva megtalálható a témában született korábbi írásainkat.

A rádiós piaccal függ össze az a másik hír is, hogy a napokban kiderítettük: ATV-közeli tulajdonba került egy fővárosi rádió, mely hamarosan Spirit FM névre válthat, de a tulajdonosváltást menedzselőt Németh S. Szilárd, az ATV vezérigazgatója azt mondta a Media1-nek, hogy nem az ATV rádiója lesz.

Borítókép: Rákóczi Ferenc, Sebestyén Balázs és Vadon Jani, a Rádió 1 Balázsék című műsorának műsorvezetői. Fotó: Rádió 1

Szóljon hozzá!

Ez is érdekelheti

ITBN 2019

Jön az ITBN, álhírekkel és médiás workshoppal

Az idén már 15. alkalommal megrendezendő Informatikai Biztonság Napján a budapesti Groupama Arénában több ezer érdeklődő gyűlik össze, hogy a kiberbiztonság aktuális kérdéseiről szerezzen információkat. Lesz médiás workshop is.

Steiner Kristóf, a Kristóf’s Kitchen in The Studios leendő műsorvezetője és Nimród Dagan

Steiner Kristóf YouTube-on indít műsort

Tizenegy év után vegán gasztroformátummal tér vissza műsorvezetőként Steiner Kristóf, a címe: Kristóf’s Kitchen in The Studios. A műsort azzal a céggel közösen készíti, amelyik az RTL Klub kutyás műsorát is gyártja.

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!