A Magyar Hangot is karanténba zárnák? Fotó: Ladányi András, Media1

A Magyar Hang lapigazgatója fontos bejelentéseket tett a hetilap születésnapján

A Magyar Nemzet tavalyi bezárása után éppen egy éve létrejött újság lapigazgatója szerint mostanra a Magyar Hang lett a második legnagyobb példányszámban értékesített közéleti hetilap. Lukács Csaba a Media1-nek tett egy másik fontos bejelentést is, ami a felvidéki magyarokat is érdekelheti.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin

Most egy éve, hogy elindult a Magyar Hang című hetilap. Az újságot György Zsombor főszerkesztő és a tavaly áprilisban, az újabb kétharmados Fidesz-győzelem után bezárt kormányfüggetlen Magyar Nemzet volt újságíróiból és szerkesztőiből álló stáb hozta létre, meglehetősen sanyarú körülmények között, igencsak nehezített pályán.

Magyarországon ugyanis egyetlen nyomda sem vállalta el a Magyar Hang nyomtatását, ezért azt a szomszédos Szlovákiában, Pozsonyban készítik. A lapot olvasói bevételekből finanszírozzák, mivel az eltorzított hirdetési piac miatt hirdetési bevételekből önmagában nem tudnának megélni: állami hirdetés eleve nem jut számukra, a piaci szereplők, a multik és a hazai kkv-k pedig állítólag félnek a kormány revansától.

Eleinte terjesztési gondokkal is meg kellett küzdenie az új sajtóterméknek. Amikor a postai kézbesítés problémáin nagyjából sikerült úrrá lenniük, de már szinte az összes nagyáruházban ott voltak, az ALDI áruház mégsem volt hajlandó betenni a termékkínálatába. Emiatt a Magyar Hang a sajtóban (a Media1-nek tett nyilatkozatban) pert helyezett kilátásba a diszkontlánc ellen. Az ALDI vitatta, hogy politikai okokból nem engedné be a lapot a polcokra, miközben a jóval kisebb példányszámú kormánybarát Figyelőt mégis árulta. Azonban nem sokkal az ügyről megjelent sajtóhírek után (az ALDI szerint ettől függetlenül) ez a probléma megoldódott, és bekerülhetett a lap ehhez az áruházlánchoz is.

Voltak, vannak más nehézségeik is: időnként tudósítói munkájukat sem könnyítik meg.

A Magyar Hang régi piaci szereplőket is megelőzött mostanra

A Magyar Hang most azonban nem csak a nehezített pálya ellenére megélt első születésnapját ünnepli.

Lukács Csaba lapigazgató a Media1 érdeklődésére azt mondta csütörtök este, hogy mostanra a Magyar Hang Magyarország második legnagyobb példányszámban értékesített közéleti hetilapja lett, amelyet csak a HVG Hetilap tudott megelőzni a kategóriában.

Lukács Csaba tudomása szerint az elmúlt időszakban mért 10.000-10.500 körüli példányszámával a Magyar Hang megelőzhette a 168 Óra és a Demokrata idei első negyedévben mért, épp most nyilvánosságra hozott, 10 ezer alatti heti értékesített példányszámadatait is.

Azt ugyanakkor fontos hozzátenni – és ezt Lukács Csaba külön is hangsúlyozta a korrektség érdekében -, hogy a Magyar Hang esetében az adatokat nem auditáltatták a Magyar Terjesztés-ellenőrzési Szövetségnél (MATESZ), mivel nem tudnák kifizetni az auditálás éves költségét, ráadásul úgy érzik, nem is érné meg igazán az auditért fizetni, ha egyszer a hirdetők nem szakmai, hanem politikai alapon hozzák meg döntésüket a médiavásárláskor.

A lapigazgató ugyanakkor azt is hozzátette: ha valaki kétkedne a számokban, az értékesítési adataikat alá tudják támasztani számlákkal és más bizonylatokkal, vagyis a számaik hitelesek.

Megcélozzák a felvidéki magyarok postaládáját is

Lukács Csaba egy másik bejelentést is tett a Media1-nek. A lapigazgató ugyanis elárulta, hogy ha már úgyis Pozsonyban kényszerülnek nyomtatni a lapot, épp azon dolgoznak, a Felvidéken is elérhető legyen a Magyar Hang, vagyis megkezdték annak előkészítését, hogy a lap terjesztése megoldott legyen a szlovákiai magyarok körében is.

Akadt néhány hirdető, de a multik a növekedés ellenére is távol tartják magukat

Lukács azt is mondta portálunknak: a politikai légkör ellenére néhány hirdetőjük is volt már. Igaz, főleg kulturális területen mozgó, könyvkiadó és filmforgalmazó hirdetőkről van szó, mivel a nagy nemzetközi és hazai cégek továbbra is tartanak egy esetleges revanstól a Fidesz-kormánytól.

Emiatt a Magyar Hang multiktól származó hirdetési bevétele az idei első negyedévben 0 Ft volt, tette hozzá a lapigazgató.

Befogad a Magyar Hang politikai hirdetést, két párt él is vele

A lapigazgató elmesélte, hogy a Magyar Hang munkatársai 25:1 arányban azt szavazták meg, hogy fogadjon be politikai hirdetést a Magyar Hang az európai uniós kampányban, vagyis a Magyar Hang nem áll be a pártokat kikosarazó médiumok népes táborába. Két párttal szerződtek végül: a Mi Hazánk Mozgalommal és a Momentummal, mindkét párt hirdetési felületet vásárolt a lapban.

Lukács Csaba felidézte: a vonatkozó szabályozás alapján, ha vállalják, hogy nem zárkóznak el a politikai hirdetések közzétételétől, akkor minden hirdetni szándékozó párt számára azonos feltételeket kell biztosítaniuk. Nagyon örülnek annak, hogy több párt is bekopogott hozzájuk hirdetőként, hiszen ezzel is tudják jelezni, hogy függetlenként gondolkodnak, így nem tudják őket megbélyegezni.

György Zsombor főszerkesztő Facebook-oldalán közzétett képpel zárjuk a hírt a Magyar Hang stábjának születésnapi fotójával.

Borítókép: A Magyar Hang egy korábbi lapszáma. Fotó: Ladányi András / Media1

Szóljon hozzá!

Ez is érdekelheti