Az ALDI hétfőn bejelentette, hogy változtat az üzleteiben található sajtótermékek körén. A döntés értelmében a következő félév során több (a bejelentésben meg nem nevezett) kiadvány kikerül a szortimentből, míg három „új lap” – a Hihetetlen magazin, a Magyar Hang hetilap és a Nők Lapja Egészség magazin – országszerte megvásárolható lesz mind a 138 ALDI-üzletben.
Ezzel az áruházlánc továbbra is 40 különböző sajtóterméket tart kínálatában, a vásárlók gazdasági és bulvár napi- és hetilapok, tudományos, utazási, sport és egészségügyi témájú kiadványok közül választhatnak, közölte az áruházlánc.
A Magyar Hang perrel fenyegette az áruházláncot
Épp egy hete írta meg a Media1: beperli a Magyar Hang kiadója az ALDI Bt.-t, mivel az ALDI a tavaly indult, de a nehezített körülmények ellenére máris jelentős példányszámokat produkáló hetilapot nem volt hajlandó betenni kínálatába. A Magyar Hang lapigazgatója, Lukács Csaba akkor azt mondta, szerinte emögött politikai döntés lehetett, hiszen a hetilap példányszáma jóval meghaladta a kormánypárti Figyelőét, amely kint lehetett a polcokon. (A Magyar Hangból tavaly decemberben átlagosan heti 11.500 példány fogyott. Ezzel a bezárt Magyar Nemzet munkatársai által indított hetilap a második legnagyobb példányszámú közéleti hetilapnak számított, míg a Figyelő példányszáma legfeljebb néhány ezer.)
A hír nyomán nagy volt a felháborodás, többen a vásárlók könyvébe írtak, mások (köztük Lukácsi Katalin egykori KDNP-s, ma ellenzéki mozgalmár) azzal akcióztak, hogy elhelyeztek néhány példányt a Magyar Hangból egyes áruházak polcain, megint mások a közösségi médiában fejezték ki nem tetszésüket. Puzsér Róbert főpolgármester-jelölt is épp most szervezett Facebookon panaszkönyvbe beírós eseményt a Magyar Hang ügyében az áruházba.
Nem a nyomás miatt
Az ALDI közleménye alapján azonban nem a nyomás miatt döntöttek így, ugyanis azt hangsúlyozzák, hogy az áruházlánc jellemzően évente két alkalommal, tavasszal és ősszel tekinti át a Magyar Lapterjesztő Zrt.-vel (Lapker) közösen a napi- és hetilapok értékesítését és ezek, illetve a vásárlói visszajelzések alapján dönt arról, hogy mely lapok legyenek elérhetők az üzletekben. Hangsúlyozzák, hogy az ALDI sajtótermék-kínálata évente kétszer változik, ez a mostani döntés is ennek a rendszeres folyamatnak a részeként jött létre.
A szortimentbe most felvett lapok várhatóan április első hetétől lesznek elérhetők az ALDI üzleteiben.
Az Aldi Magyarország Élelmiszer Bt. független piaci szereplőként üzleti döntéseit továbbra is gazdasági alapon, a vevői igények figyelembevételével hozza meg. Kínálatáról, a vállalaton belüli folyamatairól külső befolyásolási kísérletektől függetlenül dönt, hangsúlyozzák.
Az ALDI-nak egyébként nem először akad hasonló konfliktusa. A G-nap után kormánykritikussá vált és akkor éppen Simicska Lajos érdekeltségében lévő Magyar Nemzetet az áruházlánc egyik napról a másik levette a polcairól, a helyére pedig a kormánypárti Magyar Idők került. Néhány hónappal később az ALDI mégis rehabilitálta a Magyar Nemzetet és visszatette azt a polcokra.
Frissítés (13:14) – Női magazinok kerülnek le a polcokról
Válaszolt az ALDI a Media1 kérdésére, hogy mely médiatermékektől kell hamarosan elbúcsúznunk. Az ALDI pr-osa neveket ugyan nem említett, de annyit hajlandó volt elmondani, hogy női magazinokról van szó.