Magyar Hang az Aldi előtt. Fotómontázs: Ladányi András / Media1

Békülne az ALDI a Magyar Hang kiadójával

Beteszik a perrel fenyegetőző hetilapot a kínálatba, de állítólag nem a nyomásgyakorlás miatt. Két másik újság is bekerül, de lesznek olyanok is, amiket viszont levesznek a polcokról.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on skype
Share on email

Az ALDI hétfőn bejelentette, hogy változtat az üzleteiben található sajtótermékek körén. A döntés értelmében a következő félév során több (a bejelentésben meg nem nevezett) kiadvány kikerül a szortimentből, míg három „új lap” – a Hihetetlen magazin, a Magyar Hang hetilap és a Nők Lapja Egészség magazin – országszerte megvásárolható lesz mind a 138 ALDI-üzletben.

Ezzel az áruházlánc továbbra is 40 különböző sajtóterméket tart kínálatában, a vásárlók gazdasági és bulvár napi- és hetilapok, tudományos, utazási, sport és egészségügyi témájú kiadványok közül választhatnak, közölte az áruházlánc.

A Magyar Hang perrel fenyegette az áruházláncot

Épp egy hete írta meg a Media1: beperli a Magyar Hang kiadója az ALDI Bt.-t, mivel az ALDI a tavaly indult, de a nehezített körülmények ellenére máris jelentős példányszámokat produkáló hetilapot nem volt hajlandó betenni kínálatába. A Magyar Hang lapigazgatója, Lukács Csaba akkor azt mondta, szerinte emögött politikai döntés lehetett, hiszen a hetilap példányszáma jóval meghaladta a kormánypárti Figyelőét, amely kint lehetett a polcokon. (A Magyar Hangból tavaly decemberben átlagosan heti 11.500 példány fogyott. Ezzel a bezárt Magyar Nemzet munkatársai által indított hetilap a második legnagyobb példányszámú közéleti hetilapnak számított, míg a Figyelő példányszáma legfeljebb néhány ezer.)

A hír nyomán nagy volt a felháborodás, többen a vásárlók könyvébe írtak, mások (köztük Lukácsi Katalin egykori KDNP-s, ma ellenzéki mozgalmár)  azzal akcióztak, hogy elhelyeztek néhány példányt a Magyar Hangból egyes áruházak polcain, megint mások a közösségi médiában fejezték ki nem tetszésüket. Puzsér Róbert főpolgármester-jelölt is épp most szervezett Facebookon panaszkönyvbe beírós eseményt a Magyar Hang ügyében az áruházba.

Nem a nyomás miatt

Az ALDI közleménye alapján azonban nem a nyomás miatt döntöttek így, ugyanis azt hangsúlyozzák, hogy az áruházlánc jellemzően évente két alkalommal, tavasszal és ősszel tekinti át a Magyar Lapterjesztő Zrt.-vel (Lapker) közösen a napi- és hetilapok értékesítését és ezek, illetve a vásárlói visszajelzések alapján dönt arról, hogy mely lapok legyenek elérhetők az üzletekben. Hangsúlyozzák, hogy az ALDI sajtótermék-kínálata évente kétszer változik, ez a mostani döntés is ennek a rendszeres folyamatnak a részeként jött létre.

A szortimentbe most felvett lapok várhatóan április első hetétől lesznek elérhetők az ALDI üzleteiben.

Az Aldi Magyarország Élelmiszer Bt. független piaci szereplőként üzleti döntéseit továbbra is gazdasági alapon, a vevői igények figyelembevételével hozza meg. Kínálatáról, a vállalaton belüli folyamatairól külső befolyásolási kísérletektől függetlenül dönt, hangsúlyozzák.

Az ALDI-nak egyébként nem először akad hasonló konfliktusa. A G-nap után kormánykritikussá vált és akkor éppen Simicska Lajos érdekeltségében lévő Magyar Nemzetet az áruházlánc egyik napról a másik levette a polcairól, a helyére pedig a kormánypárti Magyar Idők került. Néhány hónappal később az ALDI mégis rehabilitálta a Magyar Nemzetet és visszatette azt a polcokra.

Frissítés (13:14) – Női magazinok kerülnek le a polcokról

Válaszolt az ALDI a Media1 kérdésére, hogy mely médiatermékektől kell hamarosan elbúcsúznunk. Az ALDI pr-osa neveket ugyan nem említett, de annyit hajlandó volt elmondani, hogy női magazinokról van szó.

Kiemelt kép: Magyar Hang az ALDI áruházak előtt. Fotómontázs: Ladányi András, Media1

Szóljon hozzá!