v4 agency, v4na, v4 news agency

A magyar kormányhoz közeli új hírügynökségről ír a The Guardian

Azt írják, diplomáciai aggályokat is okoz a kormányközeli V4 News Agency neve. A lap bemutatta azt is, hogyan köthető a migráció ügyében provokatív anyagokat közlő hírügynökség a magyar kormányhoz.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin

A The Guardian című brit lap érdeklődését is felkeltette az Orbán Viktor nem hivatalos tanácsadójához, Habony Árpádhoz is köthető, V4NA (V4 New Agency) nevet viselő, londoni központtal bejegyzett nemrégiben indult hírügynökség.

A lap részletes cikkében azt írják, a V4NA a migráció veszélyeire figyelmeztető, provokatív sztorikat ont ki magából, és megemlítik, hogy a hírügynökség több szálon is köthető az Orbán-kormányhoz. A The Guardian példaként említette, hogy a nemrég indult V4NA máris olyan címekkel közölt írásokat, hogy az iszlám a következő évben átveheti Svédországot, vagy hogy elégedetlenek a migránsok a kapott pénzzel.

A The Guardian névtelen forrása szerint cseh és a szlovák diplomáciai körökben a hírügynökség nevét is furcsállják, hiszen arra utal, mintha ez a Visegrádi Négyek (a V4-ek) hírügynöksége lenne, az a V4-ek álláspontját közölné. Holott ez nem így van, mert a magyar kormány üzeneteit visszhangozza.

Megemlítették a főszerkesztő, Tóth Tamás Antal nevét is, aki nem válaszolt a The Guardian e-mailjeire. A lapnak így aztán nem a V4NA illetékese, hanem Kovács Zoltán kormányszóvivő nyilatkozott a hírügynökség kapcsán.

Kovács egyébként azt hangoztatta: ez egy magánvállalat, vagyis a kormánytól független.

A brit lap ugyanakkor beszámolt arról is, hogy milyen személyi kötődései vannak a hírügynökségnek az Orbán-kormányhoz, hisz a V4NA tulajdonosai között található Magyarország londoni nagykövete, Szalay-Bobrovniczky Kristóf, továbbá Habony Árpád nem hivatalos miniszterelnöki tanácsadó, illetve az origo.hu-t működtető New Wave Media. (A New Wave Media Group tulajdonosa a Közép-európai Sajtó és Média Alapítvány, a KESMA, ahová közel 500 médiatermék tartozik.)

A The Guardian megemlítette, hogy a V4NA máris 50 fős újságírói gárdát foglalkoztat. Amikor a brit lap rákérdezett, hogy ha független a V4NA a kormánytól, akkor miért van a tulajdonosai között Szalay-Bobrovniczky Kristóf, Kovács Zoltán azt reagálta, több tucat német és brit példát tud mondani, amikor valaki egyszerre köthető a politikához és a médiához.

A lapnak Mráz Ágoston Sámuel is nyilatkozott, aki a kormánybarát think-tank, a Nézőpont Intézet vezetője. Egyebek mellett azt mondta, reméli, hogy a hírügynökség hamarosan brit újságírókkal is bővülhet, akik képesek rá, hogy ott legyenek a főbb európai eseményeken és tudósíthassanak róla. Beszélt arról is, mi lehet a hírügynökség célja. Azt mondta, a cél egyrészt hírekkel ellátni a magyar médiát, másrészt minél több emberhez eljuttatni információkat és közös európai pozíciókat elérni. A hírügynökség a régióra fókuszál.

Apropó The Guardian. A napokban derült ki, hogy a brit lap hosszú idő után újra nyereséges lett, köszönhetően a hirdetési bevételek mellett egyre jelentősebb olvasói támogatásoknak. A lap egyre több nemzetközi érdeklődést kiváltó anyagot tervez a jövőben.

Szóljon hozzá!

Ez is érdekelheti

csata, állatok

Így halad a magyar médiapiac három világrendjének ütközete

Sok érdekes statisztikával érkezett meg szerdán a Whitereport a magyar médiapiacra vonatkozó legújabb kimutatása, melyből tényszerűen kiderül, hogyan áll a kormányközeli, illetve állami, valamint a piaci alapú és a globális hátterű médiapiaci cégek küzdelme, milyen volt a 2018-as év, és milyen kilátások várnak a szektorra.

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!