internet, digitális média, online

A magyar internetoldalak is többletbevételhez juthatnak egy nemrég aláírt szerződésnek köszönhetően

Többletbevételhez juttatná a médiatulajdonosokat az Adaptive Media egy új, látványos és az eddiginél hatékonyabb hirdetési megoldással. Ennek érdekében partneri szerződést kötött a digitális reklámvilág egyik jelentős nemzetközi szereplőjével, a JustPremium céggel, mely ehhez a technológiai hátteret nyújtja. A Merci csokoládé márka próbálta ki elsők között a megoldást.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin

Partnerségre lépett nemrégiben a világ több mint 36 városában jelenlévő JustPremium nevű ad tech (azaz hirdetési technológiai megoldásszállító) cég és a magyar Adaptive Media reklámértékesítő ház – számoltak be az érintettek elsőként a Media1-nek.

A partnerségnek köszönhetően Magyarországon is megjelenhetnek azok – a megszokottnál jóval nagyobb hatékonyságú – látványos és élménygazdag, úgynevezett high impact rich media hirdetési formátumok, amelyek a médiatulajdonosoknak nagyobb bevételt biztosíthatnak mobil és asztali gépes felületeken egyaránt. A hirdetőknek is komoly előnyöket hoz a megoldás, hiszen jobb eredményeket érhetnek el. A felhasználók szempontjából is kedvező változásokat hoznak ezen formátumok, hiszen a látogatók különböző élményszerű interaktív lehetőséget kaphatnak ezek által

– magyarázta budapesti látogatása alkalmából Paul Smith, a JustPremium fejlődő piacokért felelős igazgatója a Media1 érdeklődésére.

Smith hozzátette, ezek a megoldások többek között az interaktivitásuknak köszönhetően válnak rendkívül hatékonyakká.

Van erről egy videó is, mielőtt lejjebb olvasnának, érdemes belenézni.

Itthon a Merci kampányához már kipróbálták

A JustPremium és az Adaptive Media együttműködése néhány héttel ezelőtt kezdődött, és mostanra az első kampányon túl is vannak. A Havas Media ügynökség használta ki a lehetőséget a Merci csokoládé népszerűsítéséhez a Nőnap előtti kiemelt időszakban.

A Merci első magyarországi rich media kampánya
A Merci első magyarországi rich media kampánya

Egyébként épp a Havas ötletére vette fel az Adaptive Media a kapcsolatot a JustPremiummal.

„A programmatic fejlődését követve vásárlói oldalról a Havas ügynökségi csoport hívta fel a figyelmünket rá, hogy szükség lenne a hazai piacon prémium programmatic formátumokra és példaként hivatkozták a JustPremiumot, hogy milyen jó lenne, ha mi is tudnánk olyan megoldásokat nyújtani, amelyeket ők. Az Adaptive mint a prémium értékesítésben nagy tapasztalattal rendelkező partner kapva kapott a termékfejlesztési ötleten, így találtunk egymásra a JustPremium céggel”

– mesélte el a Media1-nek Sopov István, az Adaptive Media ügyvezetője.

Sopov István, az Adaptive Media ügyvezetője
Sopov István, az Adaptive Media ügyvezetője

Kiss István, a Havas Media programmatic vezetője a Media1 kérdésére elmondta, hogy korábban kedvező külföldi tapasztalatai voltak a JustPremiummal.

„Nagyon örülök, hogy szolgáltatásukat mostanra Magyarországra is kiterjesztették. Egyedi programmatic megjelenések széles körét kínálják, amiből ez alkalommal a Skin formátumot választottuk. A programmatic kampányokhoz képest nagyon rövid megjelenési időszak ellenére is több ezer érdeklődőt terelt a Merci promóciós oldalára a Skin formátum, amely ráadásul nagyon látványos és esztétikus módon hívta fel a figyelmet a Nőnapra, ezért kiemelkedően eredményesnek értékeljük megvalósulását”

– említette Kiss István.

Kiss István arra, hogy mennyire jellemző idehaza, hogy márkázási kampányokhoz használják a programmaticot, azt mondta, a Havas Media ügyfélköre a kedvező eredmények miatt is nagyon nyitott programmatic megoldásokra és a branding kampányaikban is rendszeresen helyet kap ez a vásárlási mód.

Kiss István, a Havas Media programmatic vezetője
Kiss István, a Havas Media programmatic vezetője

Már felhúzták a virtuális redőnyt

Sopov István hozzátette: „A virtuális redőnyt már fel is húztuk, már lehet élni az új hirdetési lehetőséggel, ahogy azt már megtette a Merci csokoládé márka. Az újdonság népszerűsítése érdekében most különböző találkozókon és workshopokon mutatjuk be a hirdetőknek és az ügynökségeknek, illetve a médiumoknak az új lehetőséget, hiszen legelőször is meg kell érteniük ezek működését”.

Automatizált és tradicionális módon is működik

A JustPremium rich media rendszerének különlegessége, hogy a felületvásárlás történhet automatizált (programmatic) és tradicionális módon is, hiszen a hirdetőnek a formátumok ereje mindkét esetben egy többletet jelent. A kampány felélesztését, a kreatív helyes működését, a megfelelő technológiai kiszolgálást a JustPremium nyújtja.

A programmatic módon történő vásárláskor a vásárló maga döntheti el, hogy mely látogatókat kívánja megszólítani. Használhatja erre a például a saját CRM rendszerét, tehát a saját adataival és algoritmusával döntheti el, hogy kiknek szeretné megjeleníteni a hirdetését – magyarázta Sopov István.

Pár év alatt nőtt nagyra a JustPremium

Paul Smith a Media1 azon kérdésére, hogy mire számítanak a magyar piacon, azt mondta, a kereslet masszív növekedése várható a következő 18 hónapban.

„Teljes mértékben arra számítunk, hogy a programmatic szerepe tovább növekszik majd a piacon, és ebben a látványos, high impact hirdetéseknek növekvő szelet juthat, hiszen számos előnye van a hirdetőknek és a médiatulajdonosoknak is”.

Paul Smith, a JustPremium fejlődő piacokért felelős igazgatója
Paul Smith, a JustPremium fejlődő piacokért felelős igazgatója

Smith Magyarországon a JustPremium más piacaihoz hasonló mértékű növekedésre számít, és arra, hogy a technológiai és hirdetői partnerek szép számban kezdik el használni.

A JustPremium egyébként jelenleg olyan országokban van jelen mint Németország, az Egyesült Államok, az Egyesült Királyság, Hollandia, de van irodájuk Brazíliában, Mexikóban, Belgiumban és a Dániát, Finnországot, Izlandot, Svédországot, Norvégiát, Grönlandot is magába foglaló Nordic-régióban is. Vannak olyan országok is, ahol több irodájuk is van, például Amerikában New Yorkban és Los Angelesben is ott vannak, szóval egy igazi globális vállalatról van szó, mely összesen 36 irodával rendelkezik világszerte. Rendkívül gyorsan növekszenek, hiszen mindössze öt éve indult a cég, pár fővel. Néhány városban partnereken keresztül vannak jelen, ahogy az Adaptive Media esetében is megjelentek most Budapesten.

Megoldás lehet a digitális média bevételi problémáira

„A médiatulajdonosok igényeire fókuszálva döntöttünk az irány mellett. A magyar piacon hosszú évek óta fennálló probléma, hogy a tartalom a piacmérethez és a hirdetési árakhoz képest drágán állítható elő, és így nehezen tarthatók el azok a kiadványok, amelyek eredeti tartalmat állítanak elő. Ehhez olyan eszközök kellenek, amelyek az adott felületből, oldalletöltésből a lehető legmagasabb átlagárat hozhatják ki. Ebben jelentenek nagy ugrást a JustPremium megoldásai, hiszen így a fókusz visszakerülhet a hazai, eredeti prémium tartalmat előállítókra”

– tette hozzá Sopov István.

Az Adaptive Media ügyvezetője arra, hogy mekkora bevételnövekedéssel számolhatnak a médiatulajdonosok, azt mondta, a most használt hirdetési árakhoz képest várhatóan közel kétszeres árat tudnak nyújtani az új típusú felületek, köszönhetően a minőségi metrikákban tapasztalható kiemelkedő értékeiknek.

„Azt látjuk, hogy az angol és német piacon örömmel kifizetik a hirdetők a magasabb árat, és reméljük, hogy ezt a magyar piacon is le lehet valamennyire követni, ha nem is ugyanúgy, mint a jóval fejlettebb piacokon”.

Paul Smith a korábbi országok tapasztalatai alapján arra számít, hogy már a következő egy évben legalább 20-30 kampánynál fogják kipróbálni az új megoldást idehaza, de azért nem lesznek türelmetlenek, hiszen az első két negyedév inkább csak az edukációról szól majd, vagyis arról, hogy az új megoldást és annak előnyeit bemutatják a piaci szereplőknek.

A hirdetők dolga egyébként mindössze annyi, hogy leadják a kreatív elemeket, és utána a JustPremium segít a kivitelezésben is, pont azért, hogy garantált legyen a működés színvonala. A magyar ügyfeleknek ezután az amszterdami 15 fős központ segít majd a kreatívok elkészítésében. A kész kreatívok értékesítését az Adaptive Media végzi, melyhez műszaki háttérnek ugyancsak a JustPremium technológiáját használja.

(Disclaimer: A Media1 hirdetési felületeit is az Adaptive Media értékesíti.)

Borítókép: A Merci első magyarországi rich media kampánya

Szóljon hozzá!

Ez is érdekelheti

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!