alternatív bevételi lábak

The Guardian

Bejött a The Guardian túlélési kísérlete

Olvasóinak köszönhetően két évtized után újra fenntartható pályára került a minőségi újságírást zászlajára tűző lap. Mostanra 1 millió támogatójuk van, de itt nem állnak meg. A 2015-ben kinevezett főszerkesztő arról is beszámolt, mik a következő célkitűzések és ezt hogyan szeretnék elérni.

internet, digitális média, online

A magyar internetoldalak is többletbevételhez juthatnak egy nemrég aláírt szerződésnek köszönhetően

Többletbevételhez juttatná a médiatulajdonosokat az Adaptive Media egy új, látványos és az eddiginél hatékonyabb hirdetési megoldással. Ennek érdekében partneri szerződést kötött a digitális reklámvilág egyik jelentős nemzetközi szereplőjével, a JustPremium céggel, mely ehhez a technológiai hátteret nyújtja. A Merci csokoládé márka próbálta ki elsők között a megoldást.

buzzfeed

Bajban az online újságírás, mi lehet a kiút?

A BuzzFeed és a HuffPost összesen ezer munkatársának nemrég bejelentett elbocsátása kapcsán a The Guardian arról írt, hogy kérdésessé vált a digitális újságírás jövője, nem működnek a jelenlegi bevételi modellek. Van, aki konyhai felszerelések értékesítésével próbálkozik, mások a podcastoktól remélik a megváltást.