
Májusban is hullámvölgyben járt a magyar tévés reklámpiac
A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság tanulmánya szerint jelentősen csökkent a koronavírus hatására idén májusban a tévészpotok száma az előző év azonos időszakához képest.
A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság tanulmánya szerint jelentősen csökkent a koronavírus hatására idén májusban a tévészpotok száma az előző év azonos időszakához képest.
A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa a koronavírus-világjárvány alatt is folytatja tevékenykedését, de immáron videokonferencián keresztül hozza a döntéseit. Ezen a héten is jutott bírság az RTL Klubnak, rádiós pályázatokkal foglalkoztak és elfogadtak egy tanulmányt arról, hány százalék volt a hangsúlyozottan magyar termékeket népszerűsítő reklámszpotok aránya.
Egy nemzetközi kutatás 16 európai országban, köztük Magyarországon, valamint az Egyesült Államokban a migrációval kapcsolatban megjelent cikkeket vizsgálta és hasonlította össze. Összeszedtük a legfontosabb eredményeket.
A régióban robbanásszerű növekedést mutatnak a digitális kiadások, miközben a kültéri hirdetések a harmadik helyre léptek elő a televíziós és az online felületek mögött, a nyomtatott média pedig jelentősen visszaesett. A tévé még mindig erős, még ha egyes országokban, például Magyarországon az online már meg is előzi. A nemrég megjelent CANnual Reportból csemegéztünk.
A Médiatanács meghosszabbította a Spirit FM médiaszolgáltatási jogosultságát, valamint döntött a Rádió Most Kaposvár médiaszolgáltatási jogosultságáról is. A testület ezenkívül megbírságolta a Rádió 1-et, illetve több más aktuális üggyel is foglalkozott, így például elfogadtak és közzétettek egy friss reklámpiaci tanulmányt is.
Egy nemzetközi, most publikált felmérés 90 országban vizsgálta a hatalom eszközeit, és számtalan formáját jegyezte le a sötétebbnél sötétebb módszereknek, amelyekkel a szólásszabadságot igyekeznek megsemmisíteni világszerte oly módon, hogy ne jussanak el az olvasókhoz a kormánykritikus sajtótermékek.
A médiahatóság tanulmánya szerint míg a TV2 Tények adta a legtöbb bűncselekményt, addig a politikát érintő bűncselekményekben az RTL Klub volt az éllovas. Az állami tévék inkább a migrációval összefüggő bűncselekményekre ugrottak rá, de azt nagyon.
A médiahatóság friss, a magyarországi tévécsatornákon sugárzott reklámokat vizsgáló tanulmányából az is kiderül, hogy jelentősen rövidültek a tévészpotok, és már nem a 30 másodperc az átlagos hossz.
A televíziók támogatási gyakorlatáról készült legfrissebb NMHH-tanulmány szerint tovább nőtt a szponzorüzenetek száma a csatornán. Az RTL Klubon eközben csökkent.