Spirit FM lesz a Broadway Rádió helyén

Eldőlt az ATV-s Spirit FM sorsa, bírság a Rádió 1-nek

A Médiatanács meghosszabbította a Spirit FM médiaszolgáltatási jogosultságát, valamint döntött a Rádió Most Kaposvár médiaszolgáltatási jogosultságáról is. A testület ezenkívül megbírságolta a Rádió 1-et, illetve több más aktuális üggyel is foglalkozott, így például elfogadtak és közzétettek egy friss reklámpiaci tanulmányt is.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin

A szolgáltató kérelmére a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanács további öt évvel, 2025. február 18-ig megújította a Budapest 87,6 MHz kisközösségi Spirit FM szolgáltatójának jövőre lejáró rádiós jogosultságát – közölte a médiahatóság szerda délután.

Ez az a rádió, ami korábban Broadway Rádió néven üzemelt, de az ATV vezérigazgatója, Németh S. Szilárd megvásárolta azt, később pedig átnevezték Spirit FM-re, illetve megújították. A rádióban több ATV-s munkatárs is műsort vezet.

Hosszabbítás a Rádió Most Kaposvárnak

Az NMHH tájékoztatást adott arról is, hogy szintén a média szolgáltató kérelmére, a Kaposvár 91,2 MHz helyi, kereskedelmi Rádió Most Kaposvár szolgáltatójának jövőre lejáró rádiós jogosultságát is megújította öt évvel, 2025. február 20-ig.

A grémium megszüntette a Szentes 106,1 MHz helyi rádió kereskedelmi használatára közzétett pályázati eljárását, miután arra nem érkezett ajánlat. A testület eredménytelennek nyilvánította a Sátoraljaújhely 104,9 MHz helyi kereskedelmi rádiós frekvenciára indított pályázati eljárást, mert az egyedüli pályázó pályázati ajánlata alakilag érvénytelen volt.

Indul a kaposvári és békési rádiós pályázat

A grémium véglegesítette és honlapján csütörtökön, illetve pénteken közzéteszi a Kaposvár 97,5 MHz frekvencia közösségi és a Békés 94,4 MHz kereskedelmi jellegű hasznosításra elfogadott pályázati felhívásokat.

Az ajánlatokat a kaposvári frekvenciára december 9-én, a békésire december 10-én lehet majd benyújtani.

Bírság a Rádió 1-nek

A testület összesen 160 ezer forint bírságot szabott ki a budapesti Rádió 1 szolgáltatójára, a Radio Plus Kft.-re, amiért április és június között több mint 800 alkalommal adott le egy zenei rendezvény jegyvásárlására felszólító reklámot úgy, hogy azt műsorajánlóként tüntette fel, és előtte nem hívta fel a figyelmet annak reklám mivoltára.

Román figyelmeztetés a Mozi+ és a Moziverzum csatornáknak

Az NMHH közölte azt is, hogy a román társhatóság két, egymástól független, a médiahatóság által továbbított bejelentés alapján figyelmeztette a joghatósága alá tartozó Mozi+ és a Moziverzum szolgáltatóját.

A magyarázat szerint előbbin az A herceg című műsort, míg az utóbbin a Fűrész IV. című filmet nem megfelelő korhatár-besorolással és nem jó időpontban sugározták két augusztusi időpontban: előbbit délután háromnegyed háromkor adta a csatorna „csak szülői engedéllyel ajánlott” minősítéssel, pedig 16-os karikával, kizárólag 21 órától kerülhetett volna műsorba; utóbbi 21 órakor volt megtekinthető „15 éven aluliak számára nem ajánlott” besorolással, miközben 18-as karikával, csak 22 óra után lehetett volna adásban.

1,3 milliárd forinthoz juthatnak a médiaszolgáltatók

A Médiatanács elfogadta a mecenatúraprogram pályázati céljait, kategóriáit és az ütemezését részletező jövő évi támogatási tervét.

Az 1,3 milliárd forinttal gazdálkodó, négy pályázati eljárással számoló terv 2020-ban a közösségi médiaszolgáltatók működési költségeinek, műszaki fejlesztésének, továbbá a helyi és körzeti médiaszolgáltatók állandó műsorainak gyártását támogatja.

A fenntartási és üzemeltetési költségek támogatására (rezsipályázat) idén is összesen 400 millió forint a pályázati keret a négy fordulóban, a műszaki fejlesztésekre együttesen 110 millió forint áll majd rendelkezésre a három forduló során.

A hír- és magazinműsorok készítésére a helyi és körzeti rádiók számára 300 millió forint, míg az ilyen típusú televízióknak 500 millió forint keretet hirdet meg a Médiatanács négy-négy fordulóban. Utóbbi a tavalyihoz képest 10 millió forintos keretemeléssel került a támogatási tervbe, a többi támogatási célra megállapított összeg a tavalyival megegyező.

A közösségi szolgáltatók fenntartási és üzemeltetési költségeinek támogatásáról szóló pályázat első fordulója idén novemberben és decemberben lesz, a műszaki fejlesztéseké 2020 júliusában.

A rádióműsorok támogatására első alkalommal 2020 márciusában lehet majd nevezni, a televíziós műsorok támogatására pedig jövő áprilisban.

Elfogadták a reklámszpotokról szóló friss tanulmányt

Elfogadta a Médiatanács a televíziókban az idei első félévben közzétett új reklámszpotokról szóló tanulmányt.  A hatóság harmincöt televízió műsorkínálatát vizsgálta, ahol 2510 féle új hirdetést közel 1,6 millió alkalommal ismételtek.

Az újonnan közzétett reklámok a teljes reklámmennyiségnek több mint a felét – 52,2 százalékát – tették ki.  A legtöbb új reklámot továbbra is az általános szórakoztató csatornákon – ilyen többek között a Viasat 3, a Cool TV, a Comedy Central vagy az AXN – láthatták a nézők.

Január és június között a hirdetések 58 százaléka szolgáltatásra, 39 százaléka pedig termékre hívta fel a figyelmet. Az új kampányokban a piaci szektorok közül a kereskedelem vezetett 33,7 százalékkal, ezen belül a reklámok harmada élelmiszereket népszerűsített.

A szektorok közül a második helyre kerültek a gyógyhatású készítmények 11,5 százalékkal, ezzel először előzve meg a szabadidő-szektort (8,4 százalék).

A hangsúlyozottan hazai származású terméket, szolgáltatást népszerűsítő reklámszpotok aránya továbbra is rendkívül alacsony (3,4 százalék).

A teljes tanulmány az NMHH honlapján, a Kutatások között olvasható..

Szóljon hozzá!

Ez is érdekelheti