tv2

A TV2 sugározta a legtöbb támogatói üzenetet

A televíziók támogatási gyakorlatáról készült legfrissebb NMHH-tanulmány szerint tovább nőtt a szponzorüzenetek száma a csatornán. Az RTL Klubon eközben csökkent.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin

A TV2 műsoraiban jelenítették meg a legtöbb támogatói üzenetet 2018 második félévében a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa által a múlt héten elfogadott és azóta közzétett tanulmány szerint.

A TV2-n összesen 46.590 szponzorüzenet került adásba, ami 1540-nel meg is haladta a 2017 azonos időszakában leadott szpotok számát.

A 2018 második félévét vizsgáló minta állandó szereplői a legnagyobb eléréssel rendelkező országos kereskedelmi televíziók (RTL Klub, TV2), valamint az állami Duna TV volt, mellettük egy-egy hónapig helyet kapott a mintában az állami Duna World, illetve a kereskedelmi Sport1, Story4, TV4, Viasat3 és Viasat6 is.

A kilenc vizsgált televízióban fél év alatt 111 óra 40 percnyi támogatói üzenetet láthattak a nézők 1173 cégtől, állapította meg a médiahatóság.

A vizsgált csatornák 17.664 órányi műsoridejében összesen 82.024 szponzorüzenet jelent meg. A TV2-höz hasonlóan a Duna TV-n is nőtt a számuk: a tavaly a második félévben leadott 6398 szpot 701-gyel volt több mint az előtte lévő félévben.

Az RTL Klubnál viszont kevesebb ilyen üzenet ment le, 26.870-ről 24.192-re csökkent a számuk.

A Telekom vette a legtöbb műsoridőt

Tizennégy cég hirdetett a fél év alatt összesen több mint egy óra időtartamban, közülük a legtöbb műsoridőt egy távközlési cég (Magyar Telekom Nyrt., 5 óra 41 perc) és két építőipari vállalat (Baumit Kft., 3 óra 9 perc és Terrán Tetőcserépgyártó Kft., 3 óra 5 perc) vette meg.

Érdekes, hogy a műsortámogatásban résztvevő 1173 cég 80 százaléka csupán egy televíziónál kötelezte el magát, ezzel szemben a Magyar Telekom szpotjai hat médiaszolgáltatásnál is feltűntek a félév során.

A gazdasági szektorok szerint az élmezőny első három helyére az építőipar után a szolgáltatás – elsősorban az utazásszervezés és vendéglátóhelyek hirdetéseinek köszönhetően –, valamint az élelmiszerszektor került.

A támogatói üzenetekben feltűnő termékek és szolgáltatások szektor szerinti megoszlása 2018 második félévében. Forrás: NMHH

Az időjárás-jelentés volt a legnépszerűbb

Az országos kereskedelmi televízióknál ebben a félévben is a legtöbbet támogatott műsortípus az időjárás-jelentés volt, hiszen a naponta többször is jelentkező szegmenshez csak a TV2-nél 15.822 támogatói üzenet kapcsolódott – ez volt egyben a legtöbbet támogatott műsor is.

Az RTL Klubnál A konyhafőnök VIP emelkedett ki 2429 támogatói üzenettel, a Duna TV műsorpalettájáról pedig a Család-barát magazinhoz fűződött a legtöbb szpot, összesen 1533.

A támogató cégek közül 83 a TV2 Mokka, 81 pedig az RTL Klub Édesítő című műsorában hirdetett. A Duna TV legtöbb támogatót vonzó műsorának az Időjárás-jelentés (37 cég), a Balatoni nyár (37 cég) és a Család-barát (31 cég) bizonyult.

A teljes tanulmány az NMHH honlapján érhető el.

Kiemelt kép: A TV2 székháza Budapesten Fotó: Ladányi András, Media1

Szóljon hozzá!

Ez is érdekelheti