fbpx

sajtópiac

Érkezik a Népszava egy postaládába

Ezentúl Fidesz-közeli cég viszi házhoz a Népszavát és a Blikket is

A Media1 hivatalosan is megerősített értesülése szerint miután az állami Magyar Posta megszünteti hírlapkézbesítési üzletágát, a Népszava és a Blikk kiadói csak úgy tudták megoldani lapjaik házhoz szállítását, hogy végül szerződést kötöttek a kormánypárti médiaholdinghoz, a Magyar Nemzetet és az Origót is tulajdonló KESMA-hoz tartozó Medialoggal a terjesztésről.

médiatorta 2020 - apadás

MRSZ: Közel 3 százalékot esett a magyar médiatorta, 16 százalékkal zuhant a hazai kommunikációs torta

240 milliárd forint a Magyar Reklámszövetség által mért 2020-as reklámtorta, ami 2,8 százalékkal kevesebb a korábbi, világjárvány előtti normál évhez képest. A tavalyi évi MRSZ Kommunikációs torta 401,9 milliárd forint lett, ami 15,8 százalékkal kisebb a 2019-es mérethez viszonyítva. A digitális média bizonyult a leginkább ütésállónak, a mozi és a rádiós piac kapta a legnagyobb ütést. Az MRSZ kormányzati lépéseket szorgalmaz. Íme a részletek és az iparági szakszövetségek kommentárjai.

Üres postaládák, újságterjesztés, újság, kézbesítés

Lépéskényszerbe hozta a Magyar Posta lapkiadókat

A Népszavát és a Blikket érinti a legérzékenyebben a Magyar Posta azon döntése, hogy megszünteti a napilapterjesztéssel foglalkozó üzletágát, ezen újságok ugyanis kormánypárti versenytársaikkal ellentétben nem rendelkeznek önálló logisztikai háttérrel. Megkérdeztük a kiadóikat, hogyan készülnek arra a júliustól induló időszakra, amikor a Posta már nem viszi ki a lapjaikat.

Kovács Tibor, a Ringier Axel Springer Magyarország leendő ügyvezetője

RAS-vezér: Több közéleti téma lesz a Blikkben

Kovács Tibor, a Ringier Axel Springer Magyarország ügyvezető igazgatója a Media1 műsorának adott interjúban elmondta, hogy több közéleti vonatkozású témát tervez a Blikk a következő időszakban, de szóba került a koronavírus sajtóra gyakorolt hatása, és az is, hogy folyamatosan növekszik a politikai nyomás a magyar médián. A Magyar Lapkiadók Egyesülete elnökeként is ismert médiamenedzser szerint fokozódó verseny várható az egyes online médiapiaci szereplők között a következő időszakban, és ebből a blikk.hu sem szeretne kimaradni.

Postaládákban a Tarlós című újság. Fotó: Ladányi András / Media1

Fidesz-közelben landolhat a lapterjesztés is a Népszava szerint

A napilap szerint egy erős vasárnapi Fidesz-győzelem esetén a Posta megszünteti lapterjesztési üzletágát, a kormányközeli médiaholdinghoz, a KESMÁ-hoz tartozó Mediaworks pedig létrehoz egy terjesztőcéget. A lap szerint a tervezett lépést a HVG Zrt., valamint a 24.hu tulajdonosának, a Central Médiacsoportnak a nyomás alá helyezésére is felhasználnák. A Posta és a Lapker nem válaszol.

újságos, újságok, magazinok

A hazai sajtópiac reklámbevételeinek több mint tizede landol nem mért lapoknál

Egy friss, a MATESZ, a Kantar és a NOK által készített, szerdán nyilvánosságra hozott magyarországi elemzés szerint a mérés által hitelesített nyomtatott médiatermékek ugyanakkor stabilan számíthatnak a print piaci költések nagy részére. Kiderült az is, hogy mely tematikák vonzzák be leginkább a hirdetőket.

Értesüljön azonnal a legfontosabb médiás hírekről!

Lájkolja Facebook oldalunkat!


Kérje ingyenesen napi hírlevelünket!

Adatvédelmi beállítások