fbpx
napilapok, újságok

Zuhanásban a 168 Óra, a kormánypárti megyei lapok olvasói is nagyon megfogyatkoztak

Megjelent a Magyar Terjesztés-ellenőrzési Szövetség legújabb, 2021 második negyedéves értékesített példányszámokat tartalmazó adatsora.

Honlapján publikálta a Magyar Terjesztés-Ellenőrző Szövetség (MATESZ) az idei év második negyedévére vonatkozó gyorsjelentését a hazai nyomtatott sajtóorgánumok értékesítési számaival.

Egészen elhanyagolható mértékben csökkent a második negyedévre a bulvárnapilapok (a Blikk és a Bors) értékesített példányszáma. Az egyedül auditált országos közéleti napilap, a Népszava példányszáma is csak kis mértékben csökkent. Eközben kis mértékben javítani tudott a Nemzeti Sport című sportnapilap.

(2021. I. negyedév / 2021. II. negyedév)

Blikk: 56.405 / 55.854

Bors: 32.168 / 32.039

Nemzeti Sport: 21.805 / 21.881

Népszava: 16.532 / 16.125

Ennél érdekesebb, hogy a megyei, a kormánypárti Közép-Európai Sajtó és Média Alapítványhoz (KESMA) tartozó napilapok példányszámait összeadta a Magyar Hang, és e szerint együttvéve átlagosan napi 270 ezret értékesítenek belőlük. A megyei lapok összesített adata önmagában talán még nem sok információt hordoz, ha viszont mellétesszük, hogy ez a 2010-es számoknak mindössze 46 százaléka, már beszédesebb.

20 százalékot zuhant a megújult 168 Óra

Az elmúlt időszak egyik legnagyobb vesztesének számít a 168 Óra, mely jelentős csökkenést szenvedett el. A lap példányszáma az első negyedéves 5.217-ről 4.205-re zuhant a második negyedévre, ami 20 százalékos esésnek felel meg. Volt olyan hónap, amikor 4 ezer alá is benézett az átlagos példányszám.

A lapot tulajdonló Brit Media 50 százalékát egyébként július végén vásárolta meg Rogán Antal barátja, a Princess Pékséghálózatot is tulajdonló Shabi (Shabtai) Michaeli izraeli-grúz üzletember (interjút is készítettünk vele a beszállása kapcsán), tehát az esés még a tulajdonosváltás bejelentése előtt történt, amikor Milkovics Pál volt az ismert tulajdonos, aki Michaeli megjelenése után is megtartott 50 százaléknyi részesedést, amihez Köves Slomóéktól jutott tavaly.

A nagy esésből arra lehet következtetni, hogy feltehetőleg a lap februári megújítása nem mindenkinek nyerte el a tetszését, de ráadásul már a megújulás előtt is folyamatos volt az olvasóvesztés. Pár éve, 2017 első negyedévében még 12.168, a második negyedévben 11.962 volt a hetilap példányszáma. (A 168 Óra versenytársa, a Jelen című lap értékesítési mutatói nem érhetők el, azt a lapot ugyanis nem auditáltatja a kiadója a MATESZ-nél.)

A 168 Óra új (balra) és régi külseje (jobbra)
A 168 Óra új (balra) és régi külseje (jobbra)
Fotó: Ladányi András / Media1

A Mediaworkshöz (KESMA) tartozó Hot magazin egyébként néhány ezerrel, 46 ezer fölé növekedett, míg a Ringier Axel Springhez tartozó Kiskegyed kis mértékben, 150 ezer fölé tudott növekedni.

A HVG lényegében 26 ezer körül stagnált, a centrálmédiás Nők Lapjából néhány ezerrel kevesebb példányban fogyott, de így is 160 ezer fölött tudott maradni.

(2021. I. negyedév / 2021. II. negyedév)

168 Óra: 5.217 / 4.205

HVG: 26.705 / 26.120

Magyar Demokrata: 7.896 / 7.850

Best: 46.095 / 44.296

Fanny: 53.983 / 58.637

Hot!: 42.983 / 46.409

Kiskegyed: 148.526 / 150.096

Nők Lapja: 164.700 / 160.016

Szabad Föld: 43.011 / 41.746

Csökkent a Forbes és a Vidék Íze értékesített példányszáma, azonban látványosan jobban teljesített a Glamour és a Joy. Pár százzal kelt el több a National Geographicból.

(2021. I. negyedév / 2021. II. negyedév)

Forbes: 23.405 / 21.778

Glamour: 22.566 / 50.517

National Geographic: 22.559 / 23.021

Vidék íze: 13.133 / 12.119

Joy: 13.509 / 34.153

A MATESZ oldalán egy regisztrációt követően további adatok is elérhetők.

További híreket talál a Media1-en! Iratkozzon fel hírlevelünkre, valamint csatlakozzon hozzánk Facebookon is!

Kiemelt fotó: Ladányi András / Media1 (archív)
Szóljon hozzá!

Értesüljön azonnal a legfontosabb médiás hírekről!

Lájkolja Facebook oldalunkat!


Kérje ingyenesen napi hírlevelünket!

Adatvédelmi beállítások