orosz

Vlagyimir Putyin a Putyin-tévéként emlegetett Russia Today (RT) adásában

Putyin-tévé nélkül maradtak a Vodafone-UPC ügyfelei, de mi lesz helyette?

Az orosz propagandát terjesztő, sokak által Putyin-tévéként emlegetett Russia Today / RT tévécsatorna több éven át volt elérhető a nemrég a Vodafone által felvásárolt UPC Magyarország kínálatában, ám nemrég szép csendben eltűnt onnan, holott pár éve még az is felmerült, hogy magyar adása is lehetne. Az RT pótlásáról érdeklődött a Media1.

Ivan Golunov oknyomozó újságíró. Fotó: Facebook

Újabb rendőröket rúgtak ki a hamis vád alapján letartóztatott orosz oknyomozó ügyében

A kábítószerrel való üzérkedéssel hamisan megvádolt Ivan Golunov tényfeltáró újságíró júniusi letartóztatása ügyében a héten újabb négy moszkvai rendőrt bocsátottak el. Korábban már több más embernek is távoznia kellett a sajtószabadság tekintetében az aggasztó helyzetű országok közé tartozó Oroszország nyomozószerveitől.

Yandex

Yandex-hozzáférést kért az orosz titkosszolgálat, a médiahatóság pedig a Tinder iránt érdeklődik

A Yandex vezető orosz informatikai vállalat e-mail- és felhőszolgáltatásának kódkulcsait igényli a Szövetségi Biztonsági Szolgálat (FSZB). Az orosz titkosszolgálat ezzel gyakorlatilag szabad bejárást szeretne az ismert internetes szolgáltatáshoz. Közben a Roszkomnadzor, az orosz médiahatóság jelezte, hogy szükség esetén belenézne a Tinder-üzenetekbe.

Google Russia, google, orosz

Engedelmeskedik a Google az orosz hatóságnak

A Google megkezdte az orosz médiahatóság által kifogásolt tartalmak blokkolását és a Krím félszigetet is javítják a térképen. A médiahatóság helyettes vezetője korábban a Google elérhetetlenné tételét is kilátásba helyezte. Jelenleg az orosz BBC ellen is vizsgálat van.