fbpx
Google.

Az oroszok 34 millió dollárra bírságolták a Google-t a versenyszabályok megsértése miatt

 Az orosz versenyfelügyelet pár napja egy újabb, ezúttal kétmilliárd rubeles (mintegy 13,4 milliárd forintos) bírságot szabott ki az Alphabet Inc.-ra, a Google anyavállalatra, amiért az visszaélt erőfölényével a videomegosztó-piacon – közölte közleményében a felügyelet.
Teads

Tűpontos célzás a másodpercek töredéke alatt – Hogyan működik a Teads mesterséges intelligenciája? (x)

A digitális reklámpiac régóta egy nehéz választás előtt áll: minőség vagy széles elérés? Az elmúlt néhány évben, ahogy a vásárlás egyszerűbbé és gyorsabbá vált, a reklámipar konszolidálódott, a hirdetők egyre nagyobb közönséget szerettek volna megszólítani, ám mindez a minőség rovására ment. A Teads erre egy saját mesterséges intelligencia-rendszer fejlesztésével válaszolt, amely milliszekundumok alatt képes eldönteni, hogy egy adott felhasználónak mikor és milyen hirdetést jelenítsen meg a rendszer.

Tovább a részletekért »

A döntés valójában egy a sorban, csupán egy újabb, méghozzá több millió dolláros bírság a külföldi technológiai cégek elleni egyre határozottabb, kampányszerű orosz fellépés részeként – írja a Reuters.

A Szövetségi Monopolellenes Szolgálat (FAS) szerint a Google „visszaélt erőfölényével a YouTube videomegosztó szolgáltatások piacán” – ám a szervezet további részleteket nem árult el, azaz nem indokolta túlzottan mélyen a döntést. Csak annyi derül ki, hogy a Google-nek a bírságot a hatályba lépéstől számított két hónapon belül ki kell fizetnie.

„Tanulmányozni fogjuk a hivatalos határozat szövegét, hogy meghatározzuk a következő lépéseinket” – közölte a Google kommunikációs irodája a Reutersnek adott nyilatkozatában.

Emlékezetes, hogy Oroszország az elmúlt hónapokban számos bírsággal sújtotta a Google orosz leányvállalatát. A múlt héten egy bíróság 21,1 milliárd rubel (több mint 141 milliárd forint) megfizetésére kötelezte, mivel az ügyészek szerint a Google többször megtagadta az Oroszország által illegálisnak tartott tartalmak – például az Ukrajna orosz megszállásáról szóló “álhírek” – eltávolítását.

Mióta Moszkva elindította az általa csak „különleges katonai műveletnek” nevezett ukrajnai katonai akcióját, egyúttal felgyorsította a nyugati technológiai vállalatok elleni támadásokat is, hogy nagyobb ellenőrzést gyakoroljon az online tér felett. Többek között a hazai szereplők támogatásával, mégpedig azért, hogy így szorítsák ki nyugati riválisaikat.

Nem meglepő ezek után, hogy a Gazprom Media – az állami irányítás alatt álló Gazprom gázóriáshoz kapcsolódó médiakonglomerátum – erőteljesen népszerűsíti a RuTube-ot, a YouTube orosz konkurensét, amelynek forgalma február óta jelentősen megugrott.

A Google egyébként még március elején leállította az online hirdetések értékesítését Oroszországban, de néhány ingyenes szolgáltatást továbbra is elérhetővé tett. Orosz leányvállalata hivatalosan csődöt jelentett, miután a hatóságok lefoglalták a leánycég bankszámláját, ami természetesen lehetetlenné tette a személyzet és a beszállítók kifizetését.

 

További hírek érhetők el a Media1-en.

 

Szóljon hozzá!

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!

Értesüljön azonnal a legfontosabb médiás hírekről!

Lájkolja Facebook oldalunkat!


Kérje ingyenesen napi hírlevelünket!

Adatvédelmi beállítások