
Csökkent az RTL Magyarország árbevétele és profitja
A COVID-sújtotta 2020-as évben 105 millió eurós árbevételt és 7,7 millió eurós eredményt könyvelhetett el az RTL Magyarország.
A COVID-sújtotta 2020-as évben 105 millió eurós árbevételt és 7,7 millió eurós eredményt könyvelhetett el az RTL Magyarország.
Közel 2,5 milliárd forintra növekedett az RTL Magyarország a magyar államtól származó éves reklámbevétele a nemrég lezárult évben – tudta meg a Media1.
Több mint egymilliárd forint adózás előtti nyereséggel zárta 2019-et az M-RTL Zrt. A tulajdonos RTL Group összes hazai érdekeltségét magába foglaló RTL Magyarország megduplázta profitját az előző üzleti évhez képest. A koronavírus gazdasági következményeként a 2020-as évük már közel sem tűnik ilyen pozitívnak az idei eddigi adatok alapján.
A Media1 információi szerint a GVH nemrég végzéssel tette nyilvánvalóvá, hogy ismételten sem vizsgálja érdemben az RTL Magyarország és a 24.hu-t is tulajdonló Centrál Digitális Média összefonódására vonatkozóan évekkel ezelőtt benyújtott kérelmet – annak ellenére, hogy a vizsgálat lefolytatására kötelezte nemrég a Kúria a versenyhatóságot. Az ügy megint bíróságra kerül.
A Media1 által megszerzett többoldalas döntéselőkészítő dokumentum szerint a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság szakértői eredetileg engedélyezni javasolták, hogy az RTL Magyarország felvásárolja az egyebek mellett a 24.hu-t is működtető Central Digitális Média 30 százalékát, és részletesen le is vezették, miért nem lenne akadálya az ügyletnek a médiapiac sokszínűsége szempontjából. Aztán jött egy rejtélyes fordulat és a szakemberek javaslatát valamiért felülírták… Megkérdeztük az NMHH-t is, hogyan fordulhatott elő mindez.
Többek között az állítja a Versenyhivatal a Media1-nek, nem igaz, hogy a GVH hiúsította meg annak idején, hogy az RTL Magyarország megvásárolja a Central Digitális Média Kft. 30 százalékát, hanem kényszerhelyzetbe hozta a hivatalt a Médiatanács ezzel kapcsolatos állásfoglalása. Állítják továbbá, épp azért kértek be nemrég adatokat az RTL-től, mert a megvásárolni kívánt Central Digitális Média Kft. időközben már beolvadt a Central Médiacsoportba.
A Media1 megtudta, hogy az X-Faktor egykori felelős szerkesztője, aki az elmúlt években az RTL Magyarország Marketing és Kommunikációs Igazgatóságát irányította, szabadságra megy, majd a későbbiekben más területen, de az RTL Magyarországnál marad.
Az RTL Magyarország szerint eleve különös, hogy a GVH olyan eljárásban büntetné meg őket, amelynek lefolytatása amúgy az RTL érdeke, és amely eljárásra azért kerül sor, mert a Kúria megalapozottnak találta az RTL bírósági keresetét a Versenyhatóság ellen, amiért az évekkel ezelőtt megakadályozta, hogy az M-RTL Zrt. a Central Digitális Média Kft.-ben (a 24.hu kiadójában) tulajdonrészt vásároljon.
A GVH állítása szerint a járványügyi veszélyhelyzetre tekintettel kapott határidő-hosszabbítás ellenére is akadályozta az M-RTL egy tényállás feltárását és ezzel elhúzta az eljárást. Az RTL Magyarország által 2016-ban tervezett, a Central Digitális Média Kft.-be történő, de a hatóság által meghiúsított befektetéssel függ össze az ügy.
Az RTL Magyarország közleményben jelentette be, hogy a koronavírus kapcsán született egyik kormányrendelet biztosította lehetőséggel élve az M-RTL Zrt. 2019-es éves beszámolóját csak később hozza nyilvánosságra, a közleményben emlékeztetnek ugyanakkor az RTL Group Magyarországon jelenlévő cégeinek együttes, 2019-es, már nyilvánosságra hozott eredményeire, ami alapján megduplázódott az RTL Magyarország profitja.