fbpx
Az RTL Klub X-Faktor című műsora

Nagyot nőtt az RTL Magyarország és az RTL Csoport árbevétele és profitja

Nagyon szépen alakultak az RTL Magyarország és a tulajdonos, az RTL Csoport 2021-es pénzügyi mutatói, derül ki a médiacsoport most megjelent friss éves pénzügyi beszámolóját tanulmányozva.

Rekord összegre, 1,454 milliárd euróra nőtt a más RTL-leányvállalatok mellett az RTL Magyarországot is tulajdonló RTL Group (RTL Csoport) csoportszintű profitja 2021-ben – tudta meg a Media1.hu a vállalat most megjelent pénzügyi jelentéséből.

Összehasonlításképp: 2020-ban az RTL Csoport profitja 625 millió euró volt. Igaz, ehhez a növekedéshez hozzátartozik, hogy a 2020-as adatokra meglehetősen kártékonyan hatott a COVID-19 világjárvány, 2021-re azonban helyreállt a piac.

A profitnövekedés többek között az éves árbevétel 10,3 százalékos növekedésének köszönhető: a médiakonszern csoportszinten 6,6 milliárd euró árbevételt ért el.

Sok jó hír a részvényeseknek

A vállalatcsoport szép pénzügyi eredményeinek köszönhetően idén várhatóan részvényenként 5 euró osztalékot fizet majd a befektetőinek.

16 százalékkal nőtt az RTL Csoport tévéreklámokból származó bevétele 2020-hoz képest, míg a Fremantle nevű, tévés licencjogok értékesítésével foglalkozó részlegük 25,3 százalékkal tudta növelni árbevételét. A streaming-szolgáltatásból (mint amilyen idehaza az RTL Most is) származó bevételeik 31,2 százalékot növekedtek a megelőző évhez képest.

Szépen növekedett a streamingszolgáltatásra előfizetők száma, amit jól példáz, hogy 73,8 százalékot növekedést értek el Németországban és Hollandiában, ahol már 3,8 millió előfizetővel rendelkeznek.

Megemlítette a pénzügyi jelentés, hogy konszolidációs lépéseket hajtanak végre Németországban, Franciaországban, Hollandiában, Belgiumban és Horvátországban, amivel a cél, hogy nemzeti crossmedia bajnokok legyenek. (Lásd erről korábbi hírünket itt.)

A magyar RTL is szépen teljesített

A Media1 a hosszú pénzügyi jelentést végigbogarászva megtalálta az RTL Hungary, azaz az RTL Magyarország 2021-es főbb pénzügyi mutatóit is.

Az RTL Magyarország (ami több, Magyarországon jelenlévő RTL-es céget is magába foglal*) összesen 116 millió euró árbevételt ért el, ami 10,5 százalékos növekedés a megelőző, 2020-as év 105 millió eurójához képest. (A teljes árbevétel mai árfolyamon forintra átszámítva 43,1 milliárd forintot tesz ki.)

Az RTL Klub CRK stúdiójának vezérlőjében 2021.10.13-án, Dobrev Klára és Márki-Zay Péter tévévitája alatt
Az RTL Klub CRK stúdiójának vezérlőjében 2021.10.13-án, Dobrev Klára és Márki-Zay Péter tévévitája alatt
Fotó: Szalay Dániel / Media1

A korrigált EBITA (adjusted EBITA), magyarán a profit 13 millió euróra növekedett a 2020-as, COVID-válság által érintett 8 millió euróról.

A növekedést az RTL Magyarország főleg a tévéreklámokból származó bevételei növekedésének köszönheti.  A pénzügyi beszámoló megemlítette, hogy 2021-ben a tévés reklámpiac mintegy 18 százalékkal növekedett Magyarországon piaci becslések alapján, ebből fölözött le jelentős részt magának az RTL Magyarország.

Továbbra is piacvezetők maradtak

A jelentés kitért arra, hogy a zászlóshajó, az RTL Klub a kereskedelmileg kiemelten fontos 18-49-es korcsoportban 13,9 százalékra növelte főműsoridős közönségarányát a korábbi 13,6 százalékról, és ezzel egyértelműen, 2,8 százalékpontos előnnyel piacvezető maradt a TV2-vel szemben.

8 csatornájával együttesen 25,1 százalékos piaci részesedést ért el a magyar RTL a 18-49-es célcsoport tekintetében főműsoridőben, ami ugyan kis mértékű visszaesést jelent a 2020-as 26,6 százalékos piaci arányhoz képest, azonban még így is több mint 1 százalékponttal vezetnek az RTL-hez képest jóval több, összesen 14 tévécsatornát üzemeltető TV2 Csoporttal szemben.

Megemlítette a pénzügyi beszámoló azt is, hogy az RTL Híradó 16,2 százalékos közönségarányt ért el 18-49-ben éves szinten, ami ugyan visszaesés a 2020-as 18,1 százalékról, azonban így is piacvezető maradt a hírműsor. Teljes lakosságban (4+) 20,4 százalékos  közönségarányt ért el az RTL Híradó, szemben a megelőző évi 21,4 százalékhoz képest. A Fókusz is tartja vezető pozícióját az infotainment tévéműsorok kategóriájában a 14,2 százalékos közönségarányával a 18-49-es korcsoportban.

Az RTL Klub Fókusz című műsorát vezeti Tokár Tomi
Az RTL Klub Fókusz című műsorát vezeti Tokár Tomi

A jelentés büszkén említette meg, hogy az RTL Klub 2021-ben két előválasztási miniszterelnök-jelölti tévévitát is rendezett, melyek közül az első 16,4, a második 17,2 százalékos közönségarányt ért el a kereskedelmi célcsoportban, emellett a vita növelte az RTL Most iránti érdeklődést is.

Dobrev Klára és Márki-Zay Péter az Előválasztás 2021 című tévévita alkalmával az RTL Klub stúdiójában
Dobrev Klára és Márki-Zay Péter az Előválasztás 2021 című tévévita alkalmával az RTL Klub stúdiójában. Fotó: Tulok András

Az RTL Most kapcsán megemlítették, hogy a szolgáltatás 2021-ben 17,9 százalékos növekedést ért el a regisztrált felhasználók számában a 2020-as évhez képest. Az RTL Most szolgáltatásról mint a piacvezető helyi streaming-szolgáltatóról írt a beszámoló.

*Az RTL Magyarország (RTL Hungary) a tulajdonos RTL Group által használt gyűjtőnév, nem jogi entitás. Az elnevezés minden, az RTL Group Magyarországon jelen lévő üzleti érdekeltségét – beleértve az M-RTL Zrt.-t is – foglalja magába.

Iratkozzon fel a Media1 új Telegram-csatornájára, hogy ne maradjon le a legújabb híreinkről!

Borító: Az RTL Klub X-Faktor című műsora. Fotó: RTL sajtószoba
Szóljon hozzá!

Értesüljön azonnal a legfontosabb médiás hírekről!

Lájkolja Facebook oldalunkat!


Kérje ingyenesen napi hírlevelünket!

Adatvédelmi beállítások