A 2021-es pénzügyi évben az RTL Magyarország részét képező, többek között az RTL Klub tévécsatornát üzemeltető Magyar RTL Televízió Zrt. (M-RTL Zrt.) 47,4 milliárd forintos nettó árbevétel mellett 27,7 milliárd forintos adózás utáni eredményt könyvelhetett el. A vállalat az előző évekhez mérhető 1,8 milliárd forintos adózás utáni eredményén túlmenően egy egyszeri, 25,9 milliárd forintos pénzügyi eredményt realizált, amely egy, a cégcsoporton belüli, bejelentett részesedés értékesítéséből származott. A tranzakcióra a nemzetközi RTL csoport racionalizálásának részeként került sor, amely a kereszttulajdonlások megszüntetésére irányult – hangsúlyozza az idén 25 éves médiavállalat mai, keddi közleményében, amelyet a Media1-nek is megküldött.
Kitértek arra is, hogy az RTL Magyarország 2021-ben is megőrizte vezető pozícióját a hazai televíziós piacon is: főműsoridőben, csatornacsoport szinten, a fő kereskedelmi célcsoportban az RTL Magyarország nyolc lineáris csatornája 25,1 százalékos közönségaránnyal piacvezető volt (Nielsen Közönségmérés, 18-49, TSV+Vendég adatokkal, főműsoridő (19:00-22:59); Gemius ).
Megemlítették, hogy az RTL Magyarország online elérhető videós tartalmai összességében többmilliós indításokat produkáltak 2021-ben és az RTL Most mint a legismertebb magyarországi streaming-szolgáltatás 2020-hoz képest 17,9 százalékos növekedést ért el a regisztrált felhasználók számát tekintve 2021-ben.
Az RTL Magyarország (RTL Hungary) megnevezés a tulajdonosi jogkört gyakorló RTL Group által a hivatalos tőzsdei jelentésekben használt gyűjtőnév nem jogi entitás. Az elnevezés alatt minden, az RTL Grouphoz tartozó, Magyarországra, magyar nyelven műsorszolgáltatást végző cég értendő, beleértve az M-RTL Zrt.-t is.
Épp az imént adtunk hírt arról is, hogy a TV2 Csoport pénzügyi mutatói hogyan alakultak, az erről szóló hírünk itt érhető el.
További hírek érhetők el a Media1-en.