
„Nemzeti agymosoda”: sérül a befolyásolástól mentes információhoz való hozzáférés joga
Vicsek Ferenc, a MÚOSZ alelnöke szerint a kormánypropaganda médiumai „úgy működnek, mint a vírus”.
Vicsek Ferenc, a MÚOSZ alelnöke szerint a kormánypropaganda médiumai „úgy működnek, mint a vírus”.
Politikai irányultság szerinti bontásban vizsgálta a magyar közönség véleményét a 21 Kutatóközpont egy friss felmérésében a magyar médiumokról.
A nemzeti ünnepre időzítette a kormánypárti csatorna a filmpremiert arról a peres eljárásról, amit a Medián piackutató cég ügyvezetője indított Kálomista Gábor producer ellen, amiért az ElkXrtuk című mozifilmben úgy ábrázolták a film egyik negatív figuráját, mintha az Hann Endre lenne.
Bár korábban még meghívták Hann Endrét a film díszbemutatójára mint szereplőt, most a gyártócég ügyvédje azzal védekezik a bíróságon, hogy azért nem lehet a filmben szereplő negatív közvélemény-kutató karaktert Hann Endrével azonosítani, mert a szereplő fiatal és jól öltözött. Három csapásra épül Kálomista Gábor cégének védekezése.
Több érdekes szerződésre is fény derült a Fidesz-frakció szerződései között.
A Republikon Intézet által készített elemzésből kiderül, milyennek látják a médiahelyzetet a magyarok és ez hogyan alakult az elmúlt években.
A Medián vezetője három valótlanság helyreigazítását várja.
Az ügyben Járai Judit, az állami hírvállalat külpolitikai szerkesztőségének vezetője az érintett.
A Republikon Intézet és a Závecz Research arra jutott, hogy bár a politikai hovatartozás jelentős hatással van arra, hogy milyen információ és hogyan jut el hozzánk, ez a politikai ellentét mégsem tudja felülírni a társadalmi helyzetünkből fakadó sajátosságokat a magyar társadalom médiafogyasztásával kapcsolatban.
A Publicus Intézet közvélemény-kutatói kérdezték a budapestiek véleményét a főpolgármesterrel pár hete készített, az internet népét korábban nagyon megmozgató stúdióbeszélgetés kapcsán.