
A Mandiner egy 2022-es fotóval illusztrálta, hogy milyen sokan voltak az idei Békemeneten
A kormánypárti portált az Origo két évvel ezelőtt készült fotója buktatta le.
A kormánypárti portált az Origo két évvel ezelőtt készült fotója buktatta le.
Közel félmilliárdos mínuszban zárt a Fidesz-közeli HírTV Zrt., amely már harmadik éve csak viszi a pénzt, nem pedig hozza. Pedig a HírTV reklámértékesítését végző, Mészáros Lőrinc tulajdonában lévő Atmedia ezúttal is masszívan nyereséges lett és a HírTV legnagyobb versenytársa, az ATV is nyereséges éven van túl.
A kormánypárti Mediaworks Hungary Zrt. szerepel finanszírozóként több, a Fidesz egyes politikusait népszerűsítő internetes hirdetéshez kapcsolódóan a Facebookot működtető Meta hirdetéstárában. A Mediaworks a napokban közzétett olyan fizetett reklámcikket is, amely egy fideszes polgármester választási esélyeinek javítását szolgálja. Mindez azért érdekes, mivel az Állami Számvevőszéknek (ÁSZ) az arra rendelkezésre álló határidőig a cég nem jelezte, hogy be kíván fogadni politikai hirdetéseket: a trükk lényege az lehet, hogy a fizetett PR-cikk hivatalosan nem magát a politikust, hanem az általa irányított önkormányzatot népszerűsíti a politikus intézkedéseit méltatva. Egyelőre tisztázatlan, a számlát abban az esetben ki fizette.
Ráfordulva a vasárnapi európai parlamenti és az önkormányzati választásokat megelőző kampányidőszak utolsó pár napjára, teljes fokozatra kapcsolt a kormányzati propaganda a Metropolnál. A fideszes médiaalapítvány, a KESMA / Mediaworks alá tartozó lapnál a látszatra se nagyon adnak: a Media1-hez eljutott 2024. június 3-i, tegnapi lapszámban például már a keresztrejtvényt is a propaganda szolgálatába állították.
Vegyesen alakult a KESMA-hoz tartozó Mediaworks Hungary Zrt. legutóbbi pénzügyi éve, derül ki a Magyar Nemzet, az Origo, a megyei lapok és több más médium kiadójaként is ismert médiavállalat frissen közzétett pénzügyi beszámolóját tanulmányozva. Míg az értékesítési árbevétel 57,2 milliárd forintra nőtt, a cég adózás előtti eredménye, 3,7 milliárd forintra csökkent 2023-ban.
Véletlenül éppen a kampány utolsó két hetében dobálják be ingyen a postaládákba az újabb és újabb kormánypárti kiadványokat a kormánypárti KESMA / Mediaworks megbízásából, kéretlenül a lakosság számára. A fedősztori szerint mindez csupán kedvcsináló az olvasgatáshoz.
A Médiatanács e heti keddi üléséről csütörtökön kiadott médiahatósági összefoglalóból kiderül, hogy több fontos döntést is hozott a testület a héten: döntöttek a Szöllősi György tulajdonolta Sportrádiót felváltó, az MTVA által üzemeltetendő új rádióról, a Nemzeti Sportrádióról, megvizsgálták a Bochorék című rádióműsor egyik adását, valamint kiosztottak 160 millió forintot médiaszolgáltatóknak. Jutott idő a kvótakötelezettségek vizsgálatára is.
A Media1 megtudta, hogy a Szöllősi György kormányközeli újságíró nevével fémjelzett és a legutóbbi elérhető pénzügyi beszámolója szerint veszteségesen működő Online Sportmédia Kft. már csak néhány hétig működtetheti a Sportrádiót a Budapest FM 105,9 MHz-en, ugyanis a kft. kérelmére a Médiatanács felbontotta a rádió 10 évre szóló hatósági szerződését. Mindez sokat sejtetően épp akkor történik, amikor a közmédia, ahová nemrég a szintén Szöllősi György vezette Nemzeti Sport is átkerült, levédte az m4sportradio.hu internetes címet. Vagyis nagy esélye van annak, hogy a jövőben az adófizetők által finanszírozott módon, M4 Sportrádió néven működne egy rádió annál az állami médiagépezetnél, ahová a Nemzeti Sport is tartozik. (Frissítés: Végül Nemzeti Sportrádió lesz a név.)
A kormánypárti Mediaworks / KESMA megyei napilapja éppen akkor tette ingyenessé a Magyar Pétert lejárató cikkét is tartalmazó számát, amikor a Tisza Párt alelnöke arrafelé járt.
Beismerte a kormányközeli portál, hogy valótlan állításokkal tele jelent meg „Gyurcsányék kezén a Városháza! Ön tisztában volt ezekkel a nevekkel?” című, Prof. Dr. Szabó Zoltánt támadó videója. Törölték a tartalmat és helyreigazítást tettek közzé.