fbpx

kiegyensúlyozott tájékoztatás elve

Altorjai Anita, a Duna Médiaszolgáltató új vezérigazgatója egy 2012-es felvételen.

A közmédia vezérigazgatója nem lát problémát abban, hogy az M1 Híradó egy konteós riportjában olyanokat állított, hogy Gyurcsány szervezte az október 23-i tanártüntetést

Altorjai Anita, az Áder János volt köztársasági elnök egykori sajtósából lett újdonsült közmédiás vezérigazgató szerint úgymond a szerkesztői szabadság része, hogy Császár Attila, az M1 televízió tudósítója azt állította a Híradóban, hogy Gyurcsány Ferenc és a baloldal vitte utcára az idén október 23-i tanártüntetés résztvevőit. A Duna Médiaszolgáltató vezetője Hadházy Ákos független országgyűlési képviselőnek azért írt erről, mert a politikus egy hivatalos levélben szóvá tette a tudósítás elfogult mivoltát, ami szerinte a médiatörvényt is megsértette.

Németh Balázs, az M1 hírolvasója.

Hiába jelentették fel kilencszer az M1 tévécsatornát orosz propaganda terjesztése miatt a Médiatanácsnál

Bár a Médiatanácshoz összesen 9 panaszbeadvány érkezett az orosz-ukrán háború február 24-i kitörését követően az állami M1 csatornán megjelenő orosz propagandát kifogásolva, a Médiatanács mindegyiket érdemi vizsgálat nélkül elutasította. A Médiatanács elfogadott egy kutatást, mely szerint az M1, az ATV, a Hír TV, a TV2 és az RTL Klub megfelelően tudósított a háborúról, csakhogy a kutatás márciust, nem pedig februárt érintette, amikor például Nógrádi György és Georg Spöttle beszélt a közmédiában.

E-mail, üzenet.

Azt kéri két civil szervezet, hogy az ő levelüket is küldje ki a koronavírus-listán a kormány

Az elmúlt időszakban több alkalommal is levelet küldött a kormány azoknak, akik korábban a koronavírus elleni vakcinára történő regisztráció érdekében adták meg az e-mail-címüket. A kiegyensúlyozott tájékoztatás jegyében az Amnesty International és a Háttér Társaság most azt kéri a Kormányzati Tájékoztatási Központtól, hogy az ő levelüket is küldjék ki a címlistára.

Zsigmond Barna Pál a HírTV műsorában.

Fideszes hangot szeretne az erdélyi közmédiában a fideszes képviselő

Zsigmond Barna Pál 30 percet kapott a Marosvásárhelyi Rádióban, melyet rögtön az állomás műsorszerkesztési gyakorlatának bírálatával indított, de kitért a magyar ellenzékre is. Parászka Boróka, akit személyesen is bírált a képviselő, úgy reagált, hogy „a Marosvásárhelyi Rádió közrádió, a sajtószabadság, a teljes és méltányos tájékoztatás elvei és jogszabályai szerint működik, egy ma Magyarországon már ismeretlen demokratikus rendszer szerint”.

Dobos Menyhért, a Duna Médiaszolgáltató Zrt. vezérigazgatója

4 év után egyszeri alkalomra beengedi 5 percre az ellenzéket is az M1 és a Kossuth Rádió

Dobos Menyhért, a közmédia választási irodájának elnöke, a Duna Médiaszolgáltató Zrt. vezérigazgatója mindezt azzal a felütéssel jelentette be, hogy „törvényi kötelezettségén túl is” biztosít médiafelületet a pártoknak a közmédia. A hírünk végén megtalálható az a beszélgetés is, amelyben Wirth Zsuzsannával, a Direkt36 újságírójával és Debreczeni Józseffel, a Közszolgálati Közalapítvány kuratóriumi tagjával elemeztük ki, milyen súlyos cenzúra folyik az MTI-nél évek óta.

Társaság a Szabadságjogokért (TASZ)

Pert vesztett a TASZ a Médiatanács ellen a Kúrián, a szervezet várhatóan az Alkotmánybírósághoz és az Emberi Jogok Európai Bíróságához fordul

A Társaság a Szabadságjogokért a TV2 Tények című műsorának egy tavaly tavaszi adása kapcsán perelte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsát, amiért az nem lépett fel egy vélt jogsértés kapcsán, de a Kúria elutasította a jogvédő szervezet keresetét. Azonban a TASZ a Media1 érdeklődésére közölte, várhatóan jogi lépéseket tesz a Kúria ítélete ellen. A médiahatóság számára kedvező ítéletről az NMHH a Médiatanács e heti üléséről kiadott, több ponton hiányos összefoglalóban számolt be.

Értesüljön azonnal a legfontosabb médiás hírekről!

Lájkolja Facebook oldalunkat!


Kérje ingyenesen napi hírlevelünket!

Adatvédelmi beállítások