influenszermarketing

e-kereskedelem, webshop, online vásárlás, bankkártya

Májustól szigorodik az online fogyasztóvédelem

Idén májusban hatályba lépnek Magyarországon az uniós Omnibusz Irányelv rendelkezéseit átültető magyar szabályok, melyek számos új fogalmat vezetnek be. Egy sor olyan tisztázó szabályt kell majd alkalmazni, ami egyértelműsíti a fogyasztók számára, hogy az online térben mit és miért látnak. Az új szabályok értelmében például nem torzíthatják a választást a hamis pozitív értékelések és a keresőmotorok által kidobott keresési rangsorolásnak is átláthatóbbnak kell lennie. A Deloitte Legal Ügyvédi Iroda szakértői összefoglalták a legfontosabb változásokat.

Gazdasági Versenyhivatal, GVH, logó

Eljárást indított a GVH a Sport&Tip és több ismert véleményvezér ellen a sportfogadási tippek reklámozása miatt

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) eljárást indított a Sport&Tip sportfogadás-tanácsadó oldal működtetőjével szemben, ugyanis a hatóság szerint vélhetően megtévesztően hirdeti a szolgáltatást. Az eljárás kiterjed a céggel együttműködő véleményvezérek felelősségének a vizsgálatára is. Ez az a cég, amelyiknek Hajdú Péter, LL Junior és Berki Krisztián is reklámozta korábban a tippjeit.

A Creator TV influenszerei

Indul a Creator TV

A magyar influenszerek által létrehozott tartalmakat közzétevő YouTube-csatorna áprilisban indul.

Berki Krisztián a BrightWhite-ot reklámozza.

Helyreigazításra kötelezte a Gazdasági Versenyhivatal Berki Krisztiánt és több más ismert véleményvezért

Az influenszerek annak ellenére is reklámozták a BrightWhite nevű fogfehérítő terméket, hogy azt annak veszélyességére hivatkozva korábban kivonta a forgalomból a Nemzeti Népegészségügyi Központ. Ráadásul a GVH szerint nem mindenki jelölte, hogy a közösségi médiában közölt bejegyzéseik, fotóik valójában fizetett hirdetések.

Orbán Viktor tippmix sorsjegyet reklámoz Facebook-videójában

Nem intézkedik Orbán Viktor szerencsejátékot népszerűsítő videója miatt a Gazdasági Versenyhivatal

Bár a GVH korábban több influenszert is súlyos összegekre bírságolt, amiért az érintettek bújtatott reklámot tettek közzé a közösségi médiában, és van a versenyhivatalnak ezzel kapcsolatban egy szigorú ajánlása is, a miniszterelnök közösségi média oldalán közzétett, Tippmix sorsjegy vásárlásra ösztönző videója esetében mégsem érzi úgy, hogy lépnie kellene.

Mielőtt távozna...

Kérje ingyenesen napi hírlevelünket és naponta elküldjük e-mail fiókjába a legfrissebb híreinket!

Adatvédelmi beállítások