fbpx
Gazdasági Versenyhivatal, GVH, logó

Eljárást indított a GVH a Sport&Tip és több ismert véleményvezér ellen a sportfogadási tippek reklámozása miatt

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) eljárást indított a Sport&Tip sportfogadás-tanácsadó oldal működtetőjével szemben, ugyanis a hatóság szerint vélhetően megtévesztően hirdeti a szolgáltatást. Az eljárás kiterjed a céggel együttműködő véleményvezérek felelősségének a vizsgálatára is. Ez az a cég, amelyiknek Hajdú Péter, LL Junior és Berki Krisztián is reklámozta korábban a tippjeit.
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: tumblr
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: whatsapp
Megosztás itt: skype
Megosztás itt: email

A versenyhatóság azért vizsgálatot indított a One Billion Kft.-vel szemben, mivel a cég által üzemeltetett Sport&Tip sportfogadás-tanácsadó szolgáltatás reklámjai több szempontból is a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok tilalmába ütközhettek – áll a GVH közleményében.

A GVH közleményen megemlíti: a sportfogadások piaca felélénkülhet a közelgő labdarúgó Európa-bajnokság kapcsán, így az ehhez kötődő, kifogásolható gyakorlat az elkövetkező időszakban különösen sok fogyasztót érinthet.

A cég sportfogadási tippeket ad pénzért, azonban weboldalán, illetve reklámjaiban valószínűleg nem nyújt valós képet a szolgáltatás lényeges tulajdonságairól. A honlap, illetve a hirdetések ugyanis megtéveszthették a fogyasztókat a tippekre történő előfizetéstől várható eredményekről és előnyökről, illetve annak kockázatáról.

A versenyhatóság közölte: a vizsgálat kiterjed a szolgáltatás vélhetően burkolt influenszer-reklámjaira is: a sportfogadás-tippeket ugyanis valószínűsíthetően több, nagy számú követőtáborral rendelkező hazai véleményvezér is anélkül reklámozta, hogy posztjaikban elfogadható módon feltüntették volna a közzétételért kapott ellenszolgáltatást. A jogszabályi elvárások alapján az ilyen esetekben a hirdető és az influencer közötti üzleti kapcsolatot jól észlelhetően, hangsúlyosan, egyértelműen és közérthetően a fogyasztók tudomására kell hozni. A versenyhatóság szintén vizsgálja, hogy a véleményvezérek posztjai megtéveszthették-e a fogyasztókat a szolgáltatástól várható előnyök, illetve a használatával összefüggő kockázatok kapcsán.

A hirdetések emellett valószínűsíthetően megalapozatlanul hirdették a cég, illetve a szolgáltatás piacelsőségét.

Fontos, hogy a versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a jogsértést elkövette. Az eljárás a tények tisztázására és ezen keresztül a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul. Az eljárás lefolytatására biztosított időtartam három hónap, amely indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható – írja a GVH.

Még több hír található a Media1-en!

Szóljon hozzá!