A nemzeti versenyhatóság még tavaly kezdett vizsgálódni a BrightWhite nevű otthoni fogfehérítő termékcsalád forgalmazóival szemben, amiért a GVH szerint reklámgyakorlatuk vélhetően több szempontból is megtéveszti a fogyasztókat.
A GVH szerint a Facebookon és az Instagramon közölt hirdetések nem minden esetben tartalmazták a terméket ajánló véleményvezérek és a vállalkozások közötti gazdasági érdekeltséget, vagyis azt, hogy hirdetésről van szó. A promózott termékeket a Nemzeti Népegészségügyi Központ forgalomból kitiltottként tartja nyilván, mivel azok dokumentációja hiányos és nem zárható ki, hogy az európai ágazati normák által tiltott anyagot tartalmaznak. A fogfehérítő emiatt a versenyhatóság szerint jogszerűen nem lenne népszerűsíthető.
Ennek ellenére a termék forgalmazásától való eltiltás után még hónapokkal később is aktívan szerepelnek a cég reklámjai a közösségi médiában az influenszerek egyes felületein. Ez a GVH szerint széles fogyasztói kört veszélyeztethet. A versenyhatóság emiatt – egyelőre ideiglenes intézkedésként az eljárásának befejezéséig – az érintett közvetítő ügynökségek kötelezésével – helyreigazító tájékoztatás közzétételét rendelte el azon véleményvezérek közösségi csatornáin, akik a forgalmazás megtiltását követően részt vettek a termék reklámozásában – olvasható a Gazdasági Versenyhivatal keddi közleményében.
A GVH továbbá a fogfehérítő népszerűsítésének befejezésére kötelezte a termékcsaládot forgalmazó cégeket és az érintett influenszereket.
A GVH oldalán lévő végzés végén lévő linkekből kiderült, hogy az alábbi influenszerek oldalán találta meg a nem forgalmazható fogfehérítő reklámját a hatóság:
- Berki Krisztián
- Berki Renáta (Mazsi), Berki Krisztián párja
- Tolvai Renáta
- Széki Attila (Curtis)
- Köllő Babett
- Kabát Péter
- Rácz Béla (Young G Béci)
- Pirner Alma
- Feng Ya Ou (yaoufeng)
- Solti Ádám
- Lotfi Begi
- Geszler Dorottya
Rajtuk kívül mi Békefi Viktória Instagram-oldalán is találkoztunk a hirdetéssel. (Esetében a fotó alatt ott szerepelt a #reklám hashtag.)

Berkiék közösségi médiás posztjai kapcsán egyébként nem először támad problémája a hatóságoknak. Tavaly a Media1 is beszámolt róla, amikor milliós bírságot kaptak egy óra nem megengedett módon történő reklámozása miatt. Nemrég pedig egy cikkünk hatására a GVH és a Szerencsejáték Felügyelet is vizsgálatot indított Berki Krisztián, szintén a közösségi médiában közzétett videója miatt, melyben Hajdú Péterhez hasonlóan sportfogadási tippekkel látta el a nézőket oly módon, hogy ezzel valójában az egyik sportfogadási szolgáltatásban kuponkóddal történő részvételre próbálta ösztönözni az embereket. Utóbbi ügy kapcsán még nem tudni, milyen határozatot hoz a GVH.,
További hírek és cikkek találhatók a Media1.hu-n! Iratkozzon fel hírlevelünkre és RSS csatornánkra, valamint kövessen bennünket Facebookon!