Ez azt jelenti, hogy a TV2 Média Csoport Zrt. árbevétele 6 százalékkal nőtt az előző évhez képest, míg a nyereség kis mértékben elmaradt a 2020-as 3,9 milliárd forinthoz képest .
A TV2 erős üzleti eredményében szerepet játszott a terjesztési bevételek emelkedése, az elmúlt években végrehajtott költséghatékonysági intézkedéssorozat, illetve a vállalat finanszírozási hátterének restrukturálása – áll a csatorna a Media1-nek megküldött közleményében.
(A TV2 bevételein belül jelentős részt tesz ki az állami reklámbevétel is, de erre nem tértek ki.)
A közlemény szerint a 2020-as évhez hasonlóan 2021-ben is átlagosan 356 munkatárs dolgozott a TV2 csoportnál teljes munkaidőben.
„A tavalyi évet még erőteljesen meghatározta a koronavírus-járvány és annak gazdasági hatásai, a második félévben ugyanakkor már a fellendülés egyértelmű jeleit tapasztaltuk. A kihívások ellenére 2021-ben is jelentős szakmai sikereket tudtunk elérni az eredményes gazdálkodásunkra, illetve a csoportnál felhalmozódott tudásra építve. Így az év során sikeresen folytatódott a Planet TV integrálása a TV2 Csoport működésébe, megerősítettük a kábelportfóliónkat, miközben a TV2 Play streaming szolgáltatásunk bevezetésével elkezdtük kiépíteni az új, digitális lábunkat”
– nyilatkozta Vaszily Miklós, a médiavállalat elnöke.
Pavel Stanchev, a TV2 Csoport vezérigazgatója ehhez még hozzátette:
„Kifejezetten sikeres évünk volt tavaly: egyhuzamban 2021 volt a második év, amelyben a TV2 volt a legnézettebb csatorna a 4+, illetve a 18-49 éves korosztályokban Magyarországon, miközben a TV2 Csoport teljes csatornaportfóliója is megtartotta vezető szerepét mindhárom kiemelt célcsoport tekintetében.* 2021-ben gyakorlatilag minden hazai gyártású műsorunk visszatért a képernyőre. A 2021-es év kiemelt sikerének tartjuk a TV2 streaming szolgáltatásának, a TV2 Play-nek az elindulását, amely egy év alatt egy jól meghonosodott VOD platformmá, valamint pénzügyileg is profitábilissá vált. Mindez számomra azt mutatja, hogy jó stratégiát követtünk azzal, hogy a hagyományos televíziós kínálatunk fenntartása és erősítése mellett egy felhasználóbarát és emberközeli digitális platformot is építettünk.”