A koronavírus és a karanténidőszak alatt robbanásszerűen megnőtt az online vásárlásra való igény. A SearchNode Inc. felmérése szerint 10 emberből 7 mondta azt, hogy többet vásároltak online az elmúlt éveben mint általában.
Egy újabb kutatásban ezúttal azonban nem a vásárlókat, hanem az e-kereskedelemben vállalkozó embereket, vagyis magukat a kereskedőket kérdezték meg az őket érintő változásokról.
Több érdekesség is kiderült. Például arra a kérdésre, hogy hogyan változtak bevételeik a vírus és a korlátozások következtében, a válaszadók
- 90 százaléka mondta azt, hogy nőtt a forgalmuk
- 50 százaléka állította, hogy majdnem 100 százalékos növekedést tapasztalt
- csupán 6 százaléka tapasztalta azt, hogy csökkent a forgalmuk.
Kiderült az is, hogy a karanténidőszak végével, amikor lazultak a szigorítások, a vállalkozók többsége, azaz a 92 százalékuk még mindig növekedést tapasztalt.

forrás: SearchNode
Egy másik terület, ahol az e-kereskedelemben dolgozóknak gyorsan kellett reagálniuk, az a munkaerő.
- A munkáltatók 44 százaléka azt mondta, hogy a COVID-19 miatt át kellett helyeznie a személyzetet.
- 31 százalékuk vett fel új embereket.
- 26 százalékuknak kellett elbocsátania legalább egy alkalmazottat.
- A munkaadók 15 százalékának kellett csökkenteni a beosztottak fizetését, azonban 5 százalékuknak sikerült emelni azt.
- A vállalatok 21 százalékának sikerült lépést tartania a munkaerő módosítása nélkül.
Mi a helyzet a hagyományos üzlettel rendelkezőkkel?
Azon üzletek tulajdonosai, melyek rendelkeznek hagyományos, „offline” boltokkal és online felülettel is, a következőkről számoltak be az offline vásárlásokkal kapcsolatban:
- 43 százalékuk szerint csökkent a vásárlások száma.
- 16 százalékuknak sikerült szinten tartania a bevételt.
- 23 százalékuk tapasztalt növekedést a boltokban.

forrás: SearchNode
Fenntarthatóság
A kutatás szerint a környezettudatosság fontos szemponttá vált az e-kereskedelemben dolgozók számára is.
A válaszadók több mint 70 százaléka tett ígéretet arra, hogy legalább egy intézkedést tesz a vállalkozása fenntarthatóságának érdekében, azonban 16 százalékuk még mindig nem vállal semmiféle felelősséget a szállítás során okozott károsanyag-kibocsátás csökkentésére vagy a környezetbarát csomagolóanyag használata érdekében.
Mire számítanak 2021-ben?
Az e-kereskedelem rohanó ütemben növekedett az elmúlt 6-7 évben, melyre a koronavírus is erősen rásegített, és egyelőre úgy néz ki, hogy ez a tendencia 2021-ben is folytatódni fog.
A válaszadók 78 százaléka tervezi azt, hogy idén növelni fogja az e-kereskedelemre szánt költségvetését, 16 százaléka szeretné ugyanolyan költségvetéssel folytatni az évet és csupán 2 százaléka mondta azt, hogy csökkenteni fogják.
Az online kereskedelemben vállalkozók felismerték, hogy a mesterséges intelligencián alapuló technológiák és fejlesztések az idei évben is az egyik legnagyobb segítségeik lesznek. Leghasznosabb funkciói közé a legtöbben a személyre szabás lehetőségét, majd pedig a webhely keresést, a várható előrejelzés funkciót, a marketinget és a chatbotos ügyfélszolgálatot választották.
További hírek és cikkek találhatók a Media1-en! Látogassa rendszeresen e-kereskedelem rovatunkat, iratkozzon fel hírlevelünkre, RSS-csatornánkra és kövessen bennünket Facebookon!