Magyar Péter és a TV2 logója

Cáfolja Magyar Péter állítását a TV2 – így végre kiderült, mekkora az állami reklámbevételük

A TV2 hosszú idő után most először közölt adatot arról, mekkora az éves állami reklámbevétele. A csatorna médiaipari portálunkkal tett kivételt, így kiderült, mekkora közpénz jutott tavaly a TV2-nek és az RTL-nek állami reklámköltés formájában. Úgy tűnik, Magyar Péter a napokban erősen túlzó adatokat publikált a TV2-nél költött közpénzekről.

Magyar Péter, a Tisza Párt elnöke hétfőn egy Facebook-bejegyzésben azt állította, hogy „évente 30–40 milliárd közpénzt égetnek el a TV2-n, hogy legyen miből megfizetni a Gönczi Gáborok és a »sokat látott szakértők« hazugságait reggel, délben és este.”

Ha valóban ekkora állami összeg folyna be a csatornához, az a TV2 Csoport tavalyi teljes, 56,3 milliárd forintos nettó árbevételének több mint felét jelentené, miközben a cégnek nem is csupán reklámbevétele, de jelentős összegű terjesztési díja is van a kábelszolgáltatóktól. A hivatalos adatok és a TV2 válasza azt mutatja, a politikus állítása erősen túlzó.

Itt az eddig nem ismert szám: ennyi állami reklámbevételt kapott a TV2

A Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete (MEME) és a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) minden évben a világ egyik legismertebb könyvvizsgáló cége, az EY közreműködésével közzéteszi a televíziós reklámbevételek összesítését. Ezek alapján 2024-ben a teljes állami reklámköltés a magyar televíziós piac valamennyi szereplőjét figyelembe véve 7,3 milliárd forint volt – vagyis ennél egyetlen szereplő bevétele sem lehetett magasabb.

A Media1.hu érdeklődésére a TV2 Sajtóosztálya is reagált, és hosszú évek óta először konkrét számot is közölt arról, mekkora szelet jutott a vállalatnak az állami reklámtortából:

„A TV2 Média Csoport határozottan visszautasítja Magyar Péter állítását, mely szerint »évente 30–40 milliárd közpénzt égetnek el a TV2-n«. A MEME által közzétett hivatalos adatok szerint a teljes állami televíziós reklámköltés 2024-ben 7,3 milliárd forint volt. Ez az összeg az összes hazai televíziós szereplőre vonatkozik, a TV2 Csoport részesedése ebből az összegből 4,2 milliárd forint volt” – írták a Media1-nek.

A TV2 válaszában kiemelte a nézettségi eredményeit is:

„A Nielsen Közönségmérés és a TV2 Kutatás adatai alapján 2024-ben, teljes napban, a teljes lakosságra vizsgálva a TV2 Csoport összesített közönségaránya 24,4% (SHR) volt, míg az RTL Magyarországé 16,2% (SHR). A TV2 2023-ban, 2024-ben és 2025 eddig eltelt részében is piacvezető szerepet töltött be a hazai televíziós szektorban, mind a főműsoridős, mind az egész napos mutatók alapján, a teljes lakosságot és a 18–59 éves korcsoport tekintetében egyaránt.”

TV2 kontra RTL

Mint arról korábban beszámoltunk, az RTL Magyarország 2024-ben nettó 2 milliárd 2 millió 873 ezer forint állami reklámbevételt mutatott ki.

Az RTL vezetése ezt az adatot kezdetben nem volt hajlandó lapunknak megadni, és csak a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság (NAIH) megkeresését követően, több hónappal az RTL sajtóosztályának küldött kérdésünk után erősítette meg, miután portálunk már hatósági panaszt is tett. Az RTL egyébként eleinte egyáltalán nem reagált a közérdekű adatigénylésre, később pedig arra hivatkozva próbált kifarolni a válaszadás alól, hogy szerintük nem minősül közadatnak az, hogy mennyi állami reklámbevételhez jutottak, ugyanis egy közbeiktatott szereplőn keresztül kapták meg a pénzt. Márpedig szerintük ezzel az állami pénz elvesztette közpénz jellegét, így nekik nem kell felvilágosítást adniuk a Media1-nek.

A most nyilvánosságra hozott TV2-s számoknak és a végül nagy nehézségek árán csak megerősített RTL-es adatoknak köszönhetően hosszú idő után először végre látható, hogyan oszlik meg az állami reklámtorta a két legnagyobb kereskedelmi televízió, a piacvezető TV2 és a második helyre szorult RTL között. E szerint a vezető kereskedelmi tévé, a TV2 viszi el az állami reklámtorta 57%-át, míg az RTL a 27%-át. Az állami tévés reklámpiaci tortából fennmaradó 16 százalékon pedig az olyan egyéb tévécsatornák osztozkodnak, mint például az ATV Csoport és több más szereplő.

Magyar Péter: „EGYELŐRE MÉG nincs a NER kezében az RTL – bár már lehet, hogy komp jár át Leningrádba”

Magyar Péter egyszerre bírálta az RTL-t a TV2-vel és az ATV-vel

Az RTL számonkérte Magyar Pétert, amiért Ruszin-Szendi lökdöste a Mandiner munkatársát

Újabb nyom: Mészáros Lőrinc tízmilliárdokat mozgatott a TV2-t tulajdonló vagyonkezelő cégbe

Évekig szívesen forgatott a TV2 a Tisza alelnökének hoteljében – most mégis lejáratja

Újabb szál az RTL és a NER között

Újabb csapás az RTL-re – folytatódik a lejtmenet, a menedzsment továbbra is sikerkommunikációval reagál

Hazugságot állított – jogerősen pert vesztett a TV2 a bírótüntetés ügyében

Még több hír érhető el a Media1-en. Megtalálhat minket Facebookon is. Feliratkozhat napi hírlevelünkre is.
Borító: Magyar Péter és a TV2 logója. Illusztráció: Media1.hu

Ne maradjon le a híreinkről, iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!

Mielőtt távozna...

Kérje ingyenesen napi hírlevelünket és naponta elküldjük e-mail fiókjába a legfrissebb híreinket!

Adatvédelmi beállítások