Mint arról beszámoltunk, a TV2 a 2014-ben megszűnt Napló című riportműsorának nevét felhasználva, de egy másik stábbal új riportműsort indított vasárnap este. Az új Napló műsorvezetője Pachmann Péter, főszerkesztője pedig Gönczi Gábor lett. (Utóbbi személy arról is ismert, hogy ő is részt vett korábban abban a választási propagandavideóban, amellyel a csatorna több arca Orbán Viktor melletti szavazásra buzdította a nézőket.) A műsor címe és kommunikációja, valamint a stáb összetétele egyeseknél igencsak kiverte a biztosítékot: a régi Napló egykori munkatársai közül például többen is felháborodásuknak adtak hangot, amiért ilyen címmel indult el az új műsor.
Ráadásul a TV2-féle Napló azonos idősávban került képernyőre az ATV Heti Napló Sváby Andrással című műsorával és az RTL Házon kívül című műsorával.
Felháborodás ide vagy oda, most kiderült, hogy a TV2 műsora, a Napló vonzotta a legtöbb nézőt vasárnap. A mindegyik hazai televíziós vállalat által etalonként figyelt Nielsen Közönségmérés mérőműszeres adatai szerint a TV2-féle riportműsor a 18-59 évesek, valamint a teljes lakosság (4+) körében is idősávja legnézettebb műsora lett, ezzel az ATV-t és az RTL-t is maga mögé utasította, ahol a Napló sugárzási ideje alatt részben a Heti Napló Sváby Andrással című műsor, valamint a Házon kívül volt adásban.
A TV2-n a fő kereskedelmi korcsoportban (18-59) a Napló első része 14,4%-os átlag közönségaránnyal nyitott, a teljes lakosság körében 15,9%-kal. Az RTL a Napló idősávjában 12,4% és 12,3%-os átlagot produkált, ahol részben a Házon kívül volt adásban. A Napló egy percre jutó átlag nézőszáma (AMR) 596 ezer fő volt a teljes lakosság körében.
Az ATV a Napló idősávjában (18:44-20:02), ahol részben a Heti Napló Sváby Andrással című műsor volt adásban, 1,6% (18-59) és 3,5% (4+) átlagos közönségarányt (sharare) ért el.
„Nagy öröm és pozitív visszaigazolás számunkra, hogy az infotainment műsorok eddigi népszerűsége után a megújult Napló is elképesztő sikerrel indított. A hírszerkesztőséggel folyamatosan azon dolgozunk, hogy hétről hétre exkluzív riportokat és kivételes interjúkat hozzunk el a nézőknek az ország ikonikus riportmagazinjában. Büszke vagyok a csapatomra, és bízom benne, hogy az elkövetkezendő időszakban még ennél is több embert sikerül majd a képernyők elé ültetnünk”
– nyilatkozta Szalai Vivien, a TV2 Csoport hírigazgatója az első nézettségi eredményekkel kapcsolatban.
Az persze majd a következő hetekben derül ki, hogy sikerül-e tartósan is előznie a TV2-nek ebben a sávban az új Naplóval az ATV-s Heti Naplót és az RTL Házon kívül című műsorát, vagy csupán a kezdeti érdeklődés, kíváncsiság hajtotta-e fel a TV2 riportműsorának nézettségét.
Heti Napló, Napló és Házon kívül: mit mutat a második heti nézettségi verseny?
‘Ez nem a régi műsor, csak a nevet használják’ – kiakadtak a Napló egykori munkatársai a TV2 húzásán
Még több hír érhető el a Media1-en. Megtalálhat minket Facebookon is. Feliratkozhat napi hírlevelünkre is.Visszaesett az ATV profitja 2024-ben, az árbevételük viszont nőtt