Már javában zajlik a Mészáros Lőrinc felcsúti vállalkozó, Magyarország leggazdagabb embere érdekeltségében álló MBH Bank, a három pénzintézet (Budapest Bank, MKB Bank és Takarékbank) fúziójából létrejött óriásbank bevezető kampánya. Az MBH május elsejével váltott egységes arculatra.
A bevezetőkampányon lead ügynökségként a Whitedog Media dolgozik és a cég felelt az arculatért is, az MBH hirdetései pedig tévében, rádióban, online és print sajtóban, moziban illetve közterületen citylightokon, épülethálókon, villamoson és metróreklámokban is futnak.
A Whitedog Media vezetője és tulajdonosa Mészáros felesége, Várkonyi Andrea, a TV2 műsorvezetője és a televíziós cég igazgatósági tagja. Mint arról a Media1 korábban beszámolt, a Whitedog Media a magyar autópályák kezelését 35 évre koncessziós szerződés keretében átvevő, Mészáros Lőrinc érdekeltségi körébe tartozó MKIF Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. alvállalkozója is.
A Kreatív kérdésére Pataky Piroska, MBH Bank marketingigazgatója azt írta, hogy az összeolvadási folyamat során a három bank marketingkommunikációs ügynökségi beszállítóit átvilágították, ezután döntöttek az ügynökségek kiválasztásáról.
„Az volt a célunk, hogy megszüntessük a párhuzamosságokat, optimalizáljuk a költségeket, egyúttal kialakítsuk az integráció kommunikációs feladataihoz legalkalmasabb struktúrát, valamint az ebben közreműködő ügynökségeket és produkciós cégeket. A márkaváltásban lead ügynökségünk a Whitedog Media, akik egyúttal a médiavásárlási feladatokat is ellátják. A külső PR kommunikációs feladatokra a Goodwill Communicationst választottuk ki”
– mondta el a marketingigazgató.
Pataky Piroska elmondása szerint a kampány május 4-étől hat héten keresztül fut, és két részre oszlik: az első hetekben az új név és arculat tudatosítása a cél, a bank júniustól viszont már a márkaértékekre fókuszál.
Pontosítunk 21:02
Korábban tévesen állítottuk a Kreatív című újságban megjelentek alapján, hogy a mostani márkabevezetés szlogenje az „Együtt többre vagyunk képesek”. Ez a szlogen a fúzió korábbi szakaszában, 2022-ben, az MKB Bank és a Budapest Bank egyesülésekor jelent meg a hirdetésekben. Az új szlogent csak később ismertetik.
Nagyot megy a Whitedog Media
A Whitedog Mediát Várkonyi 2020 szeptemberében tízmillió forintos alaptőkével alapította. A Mészáros Lőrinc feleségének többségi tulajdonában lévő ügynökség 2021-et már 2 milliárd forint feletti nettó árbevétellel és 388 millió forintos adózott eredménnyel zárta. A 75 százalékos tulajdonrésszel rendelkező Várkonyi Andrea ekkor 295 millió forintos osztalékot vett ki a cégből.
A Whitedog Media az Opten adatai szerint a legutóbbi időszakban átlagosan 42 munkatársat alkalmazott, áprilisban pedig kiderült, hogy a BOLD reklámügynökség egyik alapítója, Tordai Péter is a cégnél folytatja kreatívigazgatóként.
A hvg.hu korábban arról írt, hogy a Whitedognak főleg a Mészáros-csoport cégeitől van megbízása, de a Delta Technologies-csoport is adott már munkát az ügynökségnek.
MBH: Mészáros Lőrinc és Száraz István a végső tulajdonosok között
Az MBH Bank a Budapest Bank, a Takarékbank és az MKB Bank egyesüléséből jött létre, így az OTP után a második legnagyobb pénzintézetnek számít itthon. A tisztán magyar tulajdonú MBH Bankban az állam a Corvinus Nemzetközi Befektetési Zrt-n keresztül 30 százalékban tulajdonos.
A Direkt36 korábbi cikkéből kiderült, hogy Mészáros Lőrinc a bank részvényeinek közel 15 százalékát birtokolja az Eirene és a Metis magántőkealapon keresztül. 10,8 százalékban tulajdonosa a banknak az egykori Origo és VS.hu-tulajdonos Száraz István az Uncia Magántőkealapon keresztül.
Nemrég egy másik bank is arculatot váltott: az Orbán Viktor veje, Tiborcz István által felvásárolt Gránit Bank arculatát szintén családon belül készítették el: ott a tervező Orbán Ráhel, Tiborcz István felesége volt.
Orbán Ráhelt választotta Orbán Viktor veje a bankja arculatának megújítására
Mészáros Lőrinc cégcsoportjához igazol a hot! magazin volt főszerkesztője
További hírek érhetők el a Media1-en. Követhet minket Facebookon is.