fbpx
A BBC hírolvasója bejelenti II. Erzsébet halálát.

Így reagált a brit média- és reklámpiac II. Erzsébet halálára

Számos ideiglenes változás lépett életbe a brit királynő csütörtökön bekövetkezett halálával összefüggésben. Több médium rendkívüli műsorrenddel, reklámok nélkül működik, de a digitális reklámkijelzők is elsötétültek, vagy a királynő portréját mutatják egy ideig.
Teads

Tűpontos célzás a másodpercek töredéke alatt – Hogyan működik a Teads mesterséges intelligenciája? (x)

A digitális reklámpiac régóta egy nehéz választás előtt áll: minőség vagy széles elérés? Az elmúlt néhány évben, ahogy a vásárlás egyszerűbbé és gyorsabbá vált, a reklámipar konszolidálódott, a hirdetők egyre nagyobb közönséget szerettek volna megszólítani, ám mindez a minőség rovására ment. A Teads erre egy saját mesterséges intelligencia-rendszer fejlesztésével válaszolt, amely milliszekundumok alatt képes eldönteni, hogy egy adott felhasználónak mikor és milyen hirdetést jelenítsen meg a rendszer.

Tovább a részletekért »

Életének 96. évében tegnap, csütörtök este elhunyt II. Erzsébet brit királynő. Az uralkodó halálával életbe lépett a már évtizedekkel előtt kidogozott, London Bridge kódnevű művelet, melyet a Telex mutatott be részletesen – ez a terv percről percre, katonai precizitással határozza meg a brit kormány lépéseit a következő napokban, egészen a királynő 10 nap múlva esedékes temetéséig.

II. Erzsébet brit királynő.
II. Erzsébet brit királynő. Fotó: stock / Depositphotos

A terv kitér a közösségi médiás aktivitásokra is: a királyi család honlapja feketébe borult, a kormányzati honlapok tetején pedig egy fekete banner látható a királynő halálhírével. A kormánytagoknak szigorúan tilos bármilyen módon kommunikálniuk – a miniszterelnök nyilatkozattételéig a Twitteren sem lehet megosztani semmit.

A halálhírt elsőként a brit közszolgálati csatorna, a BBC közölte: megszakították az adásukat, és egy feketébe öltözött hírolvasó szomorúan közölte II. Erzsébet halálát. Ezt követően lejátszották a brit himnuszt:

A BBC a következő időszakban rendkívüli, megváltozott műsorrenddel működik. A The Guardian beszámolója szerint több más brit csatorna is hasonlóan jár el az elkövetkező napokban, hetekben: több műsort is törölnek vagy elhalasztanak.

A reklámpiac is reagált a hírre

Az uralkodó halála emellett hatással lesz a következő időszakban a reklámpiacra is: a The Drum összesítése szerint a brit műsorszolgáltatók a királynő halála után igyekeznek átmenetileg szüneteltetni a reklámozást.

  • Az ITV nevű kereskedelmi műsorszolgáltató reklámok nélkül működik legalább péntek estig; folyamatos híradásokat adnak majd, és különleges műsorokat is képernyőre tűznek;
  • a Channel 4 minden hirdetést, szponzorációt ideiglenesen felfüggeszt a felületein;
  • a Bauer Media nevű kereskedelmi rádióhálózat felfüggeszti a rendszeres műsorait, és ők sem közölnek reklámokat egy darabig;
  • a Twitter 48 órára kikapcsolja a hirdetéseket az országban;
  • 24 órára a Snapchat is szünetelteti a hirdetéseket a platformon;
  • a Daily Mail is felfüggeszti a reklámokat a honlapján, és főleg az uralkodó halálával foglalkoznak.

Emellett a hirdetői piacra is hatással van a királynő halála: a Clear Channel nevű hirdetőcég szombat reggel 6 óráig minden digitális kijelzőjét elsötétíti, a JCDecaux pedig 24 óráig cselekszik hasonlóan – ők azonban a királynő portréját mutatják majd a digitális felületeiken.

Ha feliratkozik a Media1 Telegram-csatornájára, sosem marad le a híreinkről!

További híreket talál a Media1-en! Csatlakozhat hozzánk a Facebookon és a Twitteren, valamint feliratkozhat a hírlevelünkre is!

Borító: A BBC hírolvasója bejelenti II. Erzsébet halálát. Fotó: BBC News / YouTube
Szóljon hozzá!

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!

Értesüljön azonnal a legfontosabb médiás hírekről!

Lájkolja Facebook oldalunkat!


Kérje ingyenesen napi hírlevelünket!

Adatvédelmi beállítások