fbpx
A CÖF egyik rendezvénye, a háttérben a Szerencsejáték Zrt. hirdetésével.

170 milliót kapott a Békemeneteket szervező CÖF az állami Szerencsejáték Zrt.-től

Ehhez az állami vállalat logóit kellett kiraknia a kormánypárti szervezetnek különböző felületeken.

Az állami tulajdonú Szerencsejáték Zrt. leánycége, a Szerencsejáték Service Nonprofit Kft. (SZNP) 2018-ban 70 millió, 2020-ban pedig 100 millió forint támogatást adott a Civil Összefogás Fórum (CÖF) alapítványának – számolt be az Átlátszó.

Mint az oknyomozó portál írta, a Fidesz-kormányt Békemenetekkel, nyilatkozatokkal, plakátokkal és egyebekkel nyíltan támogató Civil Összefogás Fórum (CÖF) mögött egy alapítvány, a Civil Összefogás Közhasznú Alapítvány (CÖKA) áll. A CÖKA-nak az elmúlt években több állami cég is adott már milliókat.

Közadatigényléssel kérte ki az Átlátszó az adatokat

Az Átlátszó közadatigénylésben kérte ki a támogatásokat kiosztó SZNP-től az összes kapcsolódó iratot: a CÖKÁ-val kötött minden szerződést, a szerződésekhez kapcsolódó támogatási kérelmeket, és a támogatások odaítéléséről szóló döntéseket, valamint a CÖF beszámolóit és teljesítési igazolásait a pénz felhasználásáról.

Bár végül megkapták a 70 milliós és a 100 milliós támogatási szerződést, üzleti titokra hivatkozva kitakarta az állami vállalathoz tartozó SZNP, hogy mire kapta a pénzt a CÖF alapítványa. Ezek után az oknyomozó portál beperelte a Szerencsejáték Zrt. leánycégét.

A K-Monitor inkább a NAIH-hoz fordult

A CÖF-ös szerződéseket az Átlátszó mellett a K-Monitor is kikérte, és ők is a lényeget kitakarva kapták meg azokat.

A civil szervezet a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz (NAIH) fordult. A NAIH ezután eljárást indított, és ennek eredményeként az SZNP nemrég megküldte a K-Monitornak a CÖF-fel kötött megállapodásokat, melyeket megmutattak az Átlátszónak.

Így derült fény arra, hogy – a 2018-as dokumentum szerint – az akkori 70 millió forintos támogatásért cserébe a CÖF az alábbi vállalásokat tette:

  • a Civil Akadémia elnevezésű rendezvényein, és az azokhoz kapcsolódó hirdetéseken és a hírlevélben kiküldött meghívókon legalább 15, maximum 20 alkalommal kiteszi a Szerencsejáték Zrt. logóját – ennek a szolgáltatásnak az értékét 10 millió forintban állapították meg;
  • a szellemi honvédőknek évente megrendezett eseményen kihelyezi a Szerencsejáték Zrt. 2 darab rollupját – ezt szintén 10 millióra becsülték;
  • az összes rendezvénye hirdetésekor megjeleníti a Facebook-oldalán a Szerencsejáték Zrt. logóját – ezt is 10 millióra értékelték;
  • a civilosszefogas.hu és a civilek.hu honlapokon jól látható helyre kiteszi a Szerencsejáték Zrt. logóját, átlinkelve a szerencsejatek.hu oldalra – szintén 10 millió forintra becsült szolgáltatás;
  • „vállalja, hogy civil missziója keretében, faluprogramban elősegíti családi vállalkozások és kistermelői közösségek létrehozását. A szakmai formátumnak megfelelően bemutatja a technológiát, és a bemutató előadásokon szerepelteti a Szerencsejáték Zrt. rollupjait” – újabb 10 millió forint;
  • az Európai Unió Civil Együttműködési Tanácskozása (EuCET) kapcsán a konferencián és annak beharangozása során megemlíti a Szerencsejáték Zrt. támogatását, a hírlevélben kiküldött meghívókon szerepelteti az állami vállalat logóját, a rendezvényen pedig kiteszi annak 1 molinóját és 2 rollupját – ennek értékét 20 millió forintban állapították meg.

Nem sokban különbözött a 2020-as szerződés tartalma

A 2020-ban kötött szerződés szerint az akkori 100 millió forintos támogatásért cserében a CÖF-nek hasonló feladatokat vállalt:

  • 2020. június 1. és 2021. június 30. között minden CÖKA-rendezvény helyszínén, összesen 40 alkalommal kitenni a Szerencsejáték Zrt. 200×100 cm-es molinóját – ennek értéke a felek szerint 10 millió forint + áfa volt;
  • 2020. június 1. és 2021. június 30. között minden Budapesten tartott Civil Akadémia helyszínén, összesen legalább 24 alkalommal kirakni a Szerencsejáték Zrt. két darab Márka témájú 85×200 cm-s rollupját – ezt 7,2 millió forint + áfa értékben mérték;
  • a fenti, budapesti Civil Akadémia országos napilapban megjelenő 1/4 oldalas hirdetéseiben 24 alkalommal megjeleníteni a Szerencsejáték Zrt. logóját azzal, hogy az állami cég az esemény kiemelt támogatója – ennek értéke 10,8 millió forint + áfa a felek szerint;
  • 2020. június 1. és 2021. június 30. között 15 „kihelyezett” Civil Akadémiát szervezni magyarországi nagyvárosokban és határon túli magyar régiókban, azokat meghirdetni a helyi lapokban, a hirdetésekben pedig kitenni a Szerencsejáték Zrt. logóját, mint az esemény kiemelt támogatója – ezt 5 millió forint + áfa értékre lőtték be;
  • a fenti, kihelyezett Civil Akadémiákon kitenni az állami cég 2 rollupját – ezt 4,5 millió forint + áfa értékben állapították meg;
  • a civilosszefogas.hu-n és a civilek.hu-n jól látható helyre kirakni a Szerencsejáték Zrt. logóját, átlinkelve a szerencsejatek.hu oldalra – erre 2-2 millió forint + áfa közpénzt számoltak fel;
  • a civilosszefogas.hu és a civilek.hu fejlécbannerében megjeleníteni a Szerencsejáték Zrt. logóját, mint kiemelt támogató – ennek értéke 3-3 millió + áfa a felek szerint;
  • a CÖF Facebook-oldalán is kitenni az állami lottócég logóját, és annak igénye esetén átvenni a Szerencsejáték Zrt. honlapján, Facebook-oldalán vagy YouTube-csatornáján közzétett tartalmakat – ez 5,5 millió forint + áfa közpénzt ért a szerződésben;
  • a Szellemi Honvédők díjátadó ünnepségén a ledfalon 1 alkalommal 30 percben megjeleníteni a Szerencsejáték Zrt. reklámfilmjét – ezt 6 millió forint + áfa értékre lőtték be;
  • 2020. június 1. és 2021. június 30. között minimum 70 hírlevelet küldeni, egyenként 15 ezer, összesen bő 1 millió példányban, és abba beletenni a Szerencsejáték Zrt. logóját – ez 7 millió forint + áfa volt;
  • a CÖKA összes sajtótájékoztatóján, 6 alkalommal kirakni a Szerencsejáték Zrt. két rollupját – újabb 2 millió forint + áfa;
  • 2020. június 1. és 2021. június 30. között a CÖKA-események meghívóin (minimum 60 alkalom) megjeleníteni a Szerencsejáték Zrt. logóját – erre 10 millió forint + áfa ment el;
  •  a „civil misszió” során a mini konzerváló berendezésekkel kapcsolatos, összesen 30 sajtótájékoztatón kihelyezni az állami cég rollupjait – ennek értékét 15 millió forint + áfa értékben állapították meg;
  • 1.000 darab receptkönyvet kiadni a korszerű táplálkozáshoz, és abban feltüntetni a Szerencsejáték Zrt. kiemelt támogatóként – ez 7 millió forint + áfa volt.

Ha feliratkozik a Media1 Telegram-csatornájára, sosem marad le a híreinkről!

További híreket talál a Media1-en! Csatlakozhat hozzánk a Facebookon és a Twitteren, valamint feliratkozhat a hírlevelünkre is!

Borító: a CÖF egyik rendezvénye, a háttérben a Szerencsejáték Zrt. logójával. Fotó: CÖF / Facebook
Szóljon hozzá!

Értesüljön azonnal a legfontosabb médiás hírekről!

Lájkolja Facebook oldalunkat!


Kérje ingyenesen napi hírlevelünket!

Adatvédelmi beállítások