fbpx

közérdekű adatok

Gönczi Gábor és Marsi Anikó, a TV2 Tények stúdiójában

Szenzációkeltés a TV2 szerint az államtól kapott milliárdjai firtatása

A TV2 a Media1-nek eljuttatott szombat esti üzenetében egyebek mellett azt írja, hogy szerinte azért nem kell elárulnia a sajtó kérdésére, hány milliárd forint közpénzt költött náluk a magyar állam 2020-ban, mert ők magántársaságként működnek. Érvelésük azonban ellentétes az információszabadságról szóló törvény rendelkezéseivel, mely a közpénzek felhasználását közérdekű adatként kezeli akkor is, ha a pénz magáncégeket gazdagít. A vállalat válaszában kétségbe vonja a megjelent összegeket és továbbra is titkolja, mennyi volt akkor a TV2-nél landoló állami reklámpénzek mértéke, és még hozzávetőleges számot sem voltak hajlandók említeni.

A TV2 Média Csoport Róna utcai székháza Budapesten

Sunnyog a TV2 az állami reklámbevételei kapcsán

Mellébeszélős választ adott a Mészáros Lőrinc közeli TV2 Média Csoport a Media1.hu érdeklődésére, mennyi állami reklámbevételük volt 2020-ban. Pedig lapunk érdeklődésére piactársuk, az RTL közel sem volt ilyen szégyellős és elárulta a hozzá befutó állami bevételek pontos mértékét.

Németh Balázs, az M1 Híradó műsorvezetője

Havi közel kétmillió forintba kerül Németh Balázs, az M1 Híradó a médiatörvényt áthágó hírolvasója az adófizetőknek

Bírósági pereskedés végén, egy éven át tartó jogi huzavona után vált nyilvánossá, hogy bruttó 1,7 millió forintos szerződése van az állami televízióval annak a hírolvasónak, aki a médiatörvény megsértésével időnként személyes véleményének hangot adva szó szerint pocskondiázza az ellenzéket a hírek felolvasásakor, és aki idén hónapokra eltűnt a képernyőről.

Karas Monika, az NMHH elnöke néhány nappal ezelőtt

A Karas Monika vezette médiahatóság a NAIH félrevezetésével leplezné törvénytelenségét

Az információszabadságról szóló törvény egyértelmű szövege ellenére a Péterfalvi Attila elnökölte Információszabadság Hatóság hagyta magát megtéveszteni és asszisztált ahhoz a törvénytelenségsorozathoz, ami a médiahatóságnál zajlik. A NAIH hol az időt húzta, hol jogsértő határozattal söpörte le az NMHH-ra vonatkozó panaszokat az asztaláról.

Pécs város

Pécs százmilliókat fizetett ki a Fodihoz közeli médiacégeknek

2014 óta összesen közel negyedmilliárd forint+áfa összeget fizetett ki egy pécsi önkormányzati tulajdonú nonprofit kft. a Rádió 1 Pécset is tulajdonló, korábban a Fidesz színeiben önkormányzati képviselőként is dolgozó Fodor-Petrov Józseffel összefüggésbe hozható, zömében médiatevékenységet végző vállalkozásoknak.

Az MTVA épülete Budapesten Fotó: Ladányi András, Media1

MTVA-s focimilliárdok: A NAIH több mint másfél évig vizsgálódott

Tanulságos módon húzódott el a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál több mint másfél éven át az az ügy, melyet 2017 őszén indítottam, amikor azt szerettem volna megtudakolni, hogy mekkora összeget fizet az MTVA az UEFA-nak a Bajnokok Ligája futballmérkőzésekért. Nem egyedi esetről van szó.