fbpx

NAIH

Google és Amazon

A Google és az Amazon 48 milliárd forintos bírsága a magyar honlaptulajdonosokat is cselekvésre késztetheti

A Francia Adatvédelmi Hatóság, a CNIL még decemberben rekordösszegű, összesen 135 millió euró, vagyis mintegy 48 milliárd forint értékű bírsággal sújtotta a Google-t és az Amazont, amiért megfelelő tájékoztatás és a felhasználók hozzájárulása nélkül helyeztek el sütiket a látogatók eszközein. Mi az ügy tanulsága hazai szempontból?

Németh Balázs, az M1 Híradó műsorvezetője

Havi közel kétmillió forintba kerül Németh Balázs, az M1 Híradó a médiatörvényt áthágó hírolvasója az adófizetőknek

Bírósági pereskedés végén, egy éven át tartó jogi huzavona után vált nyilvánossá, hogy bruttó 1,7 millió forintos szerződése van az állami televízióval annak a hírolvasónak, aki a médiatörvény megsértésével időnként személyes véleményének hangot adva szó szerint pocskondiázza az ellenzéket a hírek felolvasásakor, és aki idén hónapokra eltűnt a képernyőről.

Sziget-fesztivál

Pert nyert a Sziget az adatvédelmi hatósággal szemben

Hatályon kívül helyezte a Kúria azt a bírósági határozatot, amely helyben hagyta a fesztiválszervező Sziget Kulturális Menedzser Iroda Zrt.-vel szemben a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság által meghozott, 30 millió forintos bírságot kiszabó határozatot.

A Forbes magazin legutóbbi lapszámát a Hell Energy üdítőmárka fotójával takartuk le (Media1-montázs)

Tovább nehezíti a magyar újságírók dolgát az adatvédelmi hatóság

A Péterfalvi Attila vezette Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság arra jutott, hogy a magyar Forbes magazin összeállíthat listákat az elérhető nyilvános üzleti adatok alapján, de csak szigorú egyeztetési követelmények mellett. Utóbbiak elmaradása miatt összesen 4,5 millió forint összegű bírságot is kiszabott nemrég a hatóság a magazin kiadójára. Bár a Forbes jogorvoslattal él a rá kiszabott bírságokkal és döntés részleteivel szemben, az ügy azért is érdekes, mivel messze túlmutat önmagán.