fbpx
atmedia

A magyar Atmedia lett a legnagyobb tulajdonos a holland Bionic Mediában (frissítve!)

A lineáris televíziós és digitális videóhirdetésekkel foglalkozó holland sales house, a Bionic Media legnagyobb részvényesévé vált a magyar Atmedia. A Bionic Media képviseli Hollandiában például a Warner Mediát és az SPI csatornáit, az Insight TV-t és a Euronewst.

Korábban a Media1 már beszámolt róla, hogy külföldi terjeszkedésbe kezdett a 2010-ben létrejött magyar Atmedia, ahová 45 hazai tévécsatorna tartozik, köztük olyanok mint például a TV2 Csoport valamint az MTVA csatornái, a Discovery Networks, a Disney, a Viasat World, de számos rádió és online portál is hozzájuk tartozik.

Most az Atmedia egy közleményben tudatta a Media1.hu-val, hogy tulajdonrészt vásárolt, sőt egyből a legnagyobb tulajdonos lett* a holland Bionic Media cégben, mely lineáris és digitális videohirdetésekkel foglalkozó kereskedőház. A Bionic Media számos tematikus platform hirdetésértékesítését végzi. Portfóliójába tartoznak többek között a Warner Media csatornái (Cartoon Network, Boomerang), a Studio 100 (njam!), a Stingray (Classica, Djazz), az SPI (Filmbox), az Insight TV, az Euronews, a DanceTV, a Blue Ant Media (Love Nature) és a multilocal.media.

A felek célja a piaci részesedéseik növelése

Mindkét vállalat biztos abban, hogy együttműködésük révén fokozatosan nő majd a piaci részesedésük, illetve a közös vállalat értéke Hollandiában, és hogy a nemzetközi értékesítésben előnyösen tudják kihasználni a két vállalat szinergiáit, valamint a kibővült hálózati kapcsolatokat – írják a csütörtöki közleményben.

A közlemény szerint a Bionic Media fejlődésének egyik fontos lépése az Atmedia tulajdonoskénti bevonása. A Bionic Média két ügyvezető partnere, Aafje de Laat és Jacqueline Heemskerk elégedett a két vállalat együttműködésében rejlő lehetőséggel.

Aafje de Laat elmondta: „Örömmel üdvözöljük részvényesünkként az Atmediát, és örülünk, hogy ezzel lehetőségünk nyílik szakértelmünk és hálózatunk további bővítésére.”

Jacqueline Heemskerk hozzátette:

„Egy év leforgása alatt megdupláztuk az általunk képviselt csatornák számát. Az Atmediával partnerként együttműködve még tovább kívánjuk fokozni növekedésünk ütemét.”

Laczkó Endre, az Atmedia portfólió és nemzetközi üzletfejlesztési igazgatója elmondta:

„Az akvizíció beleillik az Atmedia növekedési stratégiájába. Vállalatunk a külföldi piacokra történő belépéssel kíván regionális szereplővé válni. Az itthon összegyűjtött tapasztalataink és szakértelmünk segítségével vizsgálunk valós  üzleti potenciállal rendelkező beruházási lehetőségeket az országhatáron túl. Ennek részeként már tavaly megnyitottuk irodáinkat Llubjanában, Zágrábban és Belgrádban, ahol más ígéretes befektetési lehetőségeket mérlegelünk. A holland médiapiacra való belépésünk az ottani  televíziós piac nemrég történt változásai miatt vált időszerűvé és aktuálissá.”

Laczkó Endre, Atmedia
Laczkó Endre, Atmedia

A Media1 podcastjának e heti vendége Guttengéber Csaba, az Atmedia Kft. ügyvezetője, az interjú itt érhető el. Az Atmediával kapcsolatos korábbi írásaink itt érhetők el.

* Pontosítás 14:44:

Hírünk korábbi változatában pontatlanul többségi tulajdonrészt említettünk, ez azonban helyesen valójában úgy hangzik, hogy a legnagyobb részvényes lett az Atmedia a holland cégben.

További hírek érhetők el a Media1-en.

Szóljon hozzá!

Értesüljön azonnal a legfontosabb médiás hírekről!

Lájkolja Facebook oldalunkat!


Kérje ingyenesen napi hírlevelünket!

Adatvédelmi beállítások