fbpx
168 Óra

Nem mérik többé a 168 Óra példányszámát – Milkovics Pál vezérigazgatót kérdeztük az okokról

A Media1 megtudta, hogy nem méri többé a Magyar Terjesztés-ellenőrzési Szövetség (MATESZ) a Michaeli, Schwartz & Brit Mediához tartozó 168 Óra hetilap példányszámát, így a hirdetők, beleértve a kormányzatot is, úgy döntenek a lapban megjelenő hirdetések megrendeléséről, hogy nincs olyan független fél, aki auditálná, hány háztartásba jut el a lappal a hirdetés. A mérés leállása alkalmából ránéztünk az elmúlt időszak példányszám-adataira, és meglehetősen szomorú trendet tapasztaltunk. A mérés leállításának okáról megkérdeztük Milkovics Pált, a kiadó vezérigazgatóját is.

Míg egy negyedévvel korábban, 2021 harmadik negyedévében még volt független fél, a Magyar Terjesztés-ellenőrzési Szövetség (MATESZ) által auditált adat arról, mekkora is a 168 Óra nyomott és értékesített példányszáma, hiszen ez elérhető volt a matesz.hu oldalon keresztül egy ingyenes regisztráció után bárki számára, mostantól hiába nyitjuk meg az oldalt, ha kíváncsiak vagyunk, hogy alakult a közéleti hetilap példányszáma, azt ugyanis már nem közlik.

A Media1 először a Magyar Terjesztés-ellenőrzési Szövetséghez fordult, hová lettek az adatok. A MATESZ válaszában azt írta lapunknak, hogy a 2021 negyedik negyedévi adatközlésben a 168 Óra adatai amiatt nem szerepelnek, mert a kiadó kivette a kiadványt az auditból.

Tehát szerződésbontásról van szó.

A Media1 ezután fordult Milkovics Pálhoz, a Michaeli, Schwartz & Brit Media vezérigazgatójához, akitől azt kérdeztük, miért bontottak szerződést a példányszámot független félként auditáló szervezettel, illetve mekkora jelenleg a 168 Óra értékesített példányszáma. Feltettük azt a kérdést is, hogy  azért került-e ki a mérésből a lap, mert már annyira rossz az adat, vagy más ok van a háttérben, mennyire elégedett most a lapkiadó a hetilap teljesítményével, hiszen a kikerülés előtt sokat esett a példányszáma.

Milkovics Pál, a 168 Óra és a Pesti Hírlap tulajdonosa
Milkovics Pál, a Michaeli, Schwartz & Brit Media vezérigazgatója

Milkovics Pál vezérigazgató a következő választ küldte lapunknak:

„Közel egy év telt el azóta, hogy szinte teljesen megváltozott a 168 óra. Az elmúlt egy évben van, ami sikerült és van, amiben még van mit fejlődnünk, ilyen például az értékesítés. Büszkék vagyunk a termékre és hiszünk abban, hogy igény van rá, de többet kell tennünk azért, hogy szélesebb körben is megismertessük a megújult újságot. Úgy ítéltük meg, hogy a céljaink eléréséhez nem szükségesek a MATESZ által nyújtott szolgáltatások, ezért évtizedes kapcsolatunkat, a mi kérésünkre sajnos meg kellett szüntetnünk.”

A vezérigazgató arra ugyan nem válaszolt, mekkora jelenleg a 168 Óra példányszáma, de a MATESZ-ben azt láttuk, hogy 2021 harmadik negyedévében, vagyis a mérés leállítása előtt az újságot heti megjelenésenként 9.500 példányban nyomtatták, és értékesíteni 2021 szeptemberében átlagosan 4.105 példányban sikerült. Összehasonlításként lekérdeztük, hogy például egy évvel korábban, 2020 szeptemberében mennyi volt a lap példányszám: akkoriban 6.630 darabot sikerült eladni belőle hetente. Vagyis mintegy 40 százalékot zuhant a lap egyetlen év alatt.

Ennél is szomorúbb az összkép, ha a lap hosszútávú eladásaira tekintünk. 2019 szeptemberében 8.819 darab fogyott el belőle, 2018 szeptemberében 10.328.

Ha még hosszabb távra tekintünk, akkor pedig egészen tragikus az összkép. A lapot fénykorában, például 2002 áprilisában, azaz éppen húsz évvel ezelőtt, az I. Fidesz-kormány végén volt, hogy több mint 50 ezren vásárolták – persze azóta a sajtópiacon is sok minden történt, és az olvasói szokások is jelentősen megváltoztak a digitális világ előretörésével.

Mindenesetre a hőskorához képesti alig 8 százalékos értékesítési példányszám vagy az éven belüli 40 százalékos esés elég aggasztó képet fest le a 168 Óra jövőbeni fenntarthatósága szempontjából. A tulajdonos ezzel kapcsolatos hangulatát persze javíthatja, hogy az újságban jelenleg megtalálhatók kormányhirdetések: a Fidesz-kormány két héttel az országgyűlési választások előtt épp az egyik populáris intézkedését, a fiatalok számára adott SZJA-mentességet reklámozza 1/1-es hirdetésben a legújabb lapszámában, ahogy az alábbi fényképen ezt fotósunk meg is örökítette.

A 168 Óra hetilap egyik oldalpárja, benne egy kormányhirdetéssel
A 168 Óra hetilap egyik oldalpárja, benne egy kormányhirdetéssel
Fotó: Ladányi András / Media1

A 168 Óra kiadója, a Michaeli, Schwartz & Brit Media tavaly júliusban esett át tulajdonosváltáson és került felerészben ahhoz a Schabi (Schabtai) Michaelihez izraeli-grúz üzletemberhez, akit bevallottan évtizedes barátság fűz Rogán Antalhoz, a kormányzati reklámköltéseket is koordináló fideszes politikushoz, de az üzletember azt mondta a Media1-nek adott 2021 nyári exkluzív interjújában, a befektetésének a lapba ehhez nem volt köze, és soha nem volt közös üzleti ügyük.

A 168 óra példányszámaival kapcsolatos utolsó adatokat az alábbi táblázatban is megnézheti.

Iratkozzon fel a Media1 ingyenes Telegram-hírcsatornájára, hogy elsőként és biztosan értesüljön legújabb híreinkről!

További híreket talál a Media1-en.

Borító: A 168 Óra aktuális címlapja. Fotó: Ladányi András / Media1
Szóljon hozzá!

Értesüljön azonnal a legfontosabb médiás hírekről!

Lájkolja Facebook oldalunkat!


Kérje ingyenesen napi hírlevelünket!

Adatvédelmi beállítások