A napi átlagos egyedi látogatószám (real user) alapján kialakított top10-es listát a weboldalak esetében több hónapja változatlanul a blikk.hu vezeti, amit a második helyezését őrző 24.hu követ. Ugyancsak nem változott a lista harmadik helyezettje, mely az index.hu, és a negyedik helyet is változatlanul az origo.hu foglalja el.
Az ötödik helyen a tavaly december óta négy helyet javító nlc.hu áll. A napi átlagos látogatószám alapján kialakított toplista hatodik helyén, két helyezést javítva a portfolio.hu található. Hetedik a ripost.hu, egy hellyel hátrébb lépve, míg a nyolcadik helyezést most az a femina.hu foglalja el, amely egy hónappal ezelőtt még az ötödik helyezést tudhatta magáénak. A kilencedik hely most a borsonline.hu portálé, míg a tízes listát a telex.hu zárja.
A top10 brand napi átlagos látogatottság alapján
Ha nem site, hanem brand alapon állítjuk össze a napi átlagokkal mért toplistát, akkor az első négy helyen nem látunk eltérést a honlapok listájához képest, a Blikktől az Origóig mindenki ugyanazt a helyet foglalja el brandként, mint weblapként. Az ötödik helyre viszont az androidos applikációjának is köszönhetően bekerült az Időkép mint brand, egy-egy hellyel lejjebb tolva ezzel minden szereplőt a NLC-től kezdve a Femináig bezárólag.
A tízes lista utolsó helyét a weboldalként is a tizedik helyen álló Telexnek sikerült megőriznie brandként is. Viszont a Borsonline egy helyezéssel lemaradt a brandek top10-es listájáról.
Havi összesített egyedi látogatószám
A havi összesített egyedi látogatószám alapján a toplista első helyén nem történt változás: a 24.hu megőrizte azt. Nem változott a második-harmadik helyezett sem; előbbi helyezést a blikk.hu, utóbbit az origo.hu tudhatta magáénak januárban. Az index.hu egy helyet javítva a negyedik helyet foglalhatta el – helyet cserélve ezzel a femina.hu-val.
A vezetői női oldalak ez esetben sem távolodtak el nagyon egymástól, hiszen a hatodik helyen az nlc.hu áll. A hetedik helyet elfoglaló portfolio.hu három helyet lépett előre tavaly decemberhez képest, míg a ripost.hu két hellyel lépett hátrébb. A borsonline.hu meg tudta őrizni kilencedik helyét, míg a nosalty.hu két helyet csúszott vissza, de még így is éppen benne volt a top10-ben januárban.
A brandek havi látogatószám alapján összeállított toplistájának első 10 helyezettje, az elmúlt hónapokhoz hasonlóan ezúttal is tökéletesen leképezi az egyes brandekhez tartozó (fő) weblapok fent bemutatott sorrendjét.
Még meg is erősödött a Portfolio.hu azután, hogy lekerült a doboza az Index nyitóoldaláról
Mint arról a Media1 beszámolt, több mint tíz éven után befejezte együttműködését a Portfolio.hu és az Index 2021 végén, így a Portfolio hírdoboza eltűnt az egyik leglátogatottabb magyar híroldal címlapjáról.

Megnéztük, és az látszik, hogy a 2021 decemberi adatokhoz mérten még erősödni is tudott a Portfolio a fejlemények ellenére: a napi átlagos látogatottság alapján két helyet, valamint brand alapon is ugyanennyit lépett előre januárban. Ennél is jobb a helyzet a havi látogatottság alapján történő vizsgálatot alapul véve, ahol három helyet tudott előre lépni a portál, és ugyanez a helyzet a havi, brand alapú toplista esetében is.
A Portfolio látogatottsági adatai:
- 2021 december: RU 2.709.936, megtekintésszám (views): 48.669.927
- 2022. január: RU 2.950.044, views: 55.128.882
Hogyan teljesít az RTL.hu a nagy decemberi megújulás óta?
Egy másik érdekes piaci fejlemény volt mostanában, hogy az RTL még 2021 decemberében elindította megújult online hírszolgáltatását az rtl.hu cím alatt.

Érdekesség, hogy a DKT oldalán elérhető adatok alapján a portálnak az indulást megelőző, novemberi hónapban 1.057.128 egyedi látogatója (RU) volt, valamint 3.590.181 oldalmegtekintése. Az indulás hónapjában, decemberben az RU 962.948 volt, 3.690.483-as megtekintésszám mellett.
2021 januárjában már 1.359.728 egyedi látogatója volt az rtl.hu portálnak, és a megtekintésszám jelentősen, 5.294.602-re növekedett.
Női portálok: vezet a Femina
A DKT e havi elemzésében külön kitért a női portálok versenyére is. Csak önálló doménnel rendelkező, általános, vegyes tematikájú női site-okat vizsgáltak, és nem sorolták ide a specifikusabb tartalommal rendelkezőket, például a gasztro, egészség, bulvár oldalakat.
Ebben a körben a dobogós helyeket a femina.hu, az nlc.hu és némileg lemaradva a life.hu foglalja el. Havi egymilliós látogatottság felett van még a cosmopolitan.hu, a femcafe.hu, a joy.hu, a glamour.hu és divany.hu is. A lista második felére bekerült a wmn.hu, marieclaire.hu, a bien.hu, az evamagazin.hu, a csaladinet.hu, a noklapja.hu és a retikul.hu is.
Amennyiben a nőies jellegű, de nem a fenti célcsoportba tartozó, annál specifikusabb oldalakat is vizsgálta volna a DKT elemzése, akkor a top15-ben végzett volna a nosalty.hu, a blog.hu, a streetkitchen.hu és story.hu is.
A DKT és a Gemius közös 2022 januári adatokra vonatkozó elemzése videós formátumban is megtekinthető:
További híreket talál a Media1-en! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon, valamint iratkozzon fel a Media1 hírlevelére is!