A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatósággal (NMHH) történt egyeztetéseket követően végül visszavonta a január 5-én közzétett és nagy felháborodást kiváltó díjkorrekciós opcióját az idén márciustól nevét Yettel Magyarországra váltó Telenor Magyarország – számolt be a HWSW pénteken.
Mint arról a Media1 is beszámolt, a szolgáltató úgy akarta megváltoztatni az általános szerződési feltételeit, hogy az opcióval február 21-től évi egyszeri alkalommal a legtöbb előfizetőjénél a fogyasztói árindexhez igazodva automatikusan korrigálta volna a szolgáltatási díjait. Magyarán az infláció mértékéhez igazodva árat emelhetett volna. (Ez abban a nagyon ritka esetben, ha defláció történik, akkor árcsökkentést is magával hozhatott volna.)
Mint a portál emlékeztet, az eredeti feltételek két ponton is aggályosnak tűntek. Egyrészt a Telenor Magyarország / Yettel Magyarország az új szerződési feltételeiben kikötötte azt, hogy a KSH-adatok alapján végrehajtott díjkorrekció nem egyoldalú szerződésmódosítás révén következik be.
Ennek értelmében a Telenor elvette volna a jogot a hűségszerződést kötő előfizetőktől arra, hogy a szerződési feltételek egyoldalú, számukra kedvezőtlen változása miatt azonnali hatállyal felmondják a szerződéses jogviszonyt.
Másfelől, a feltételek között szerepelt az is, hogy amennyiben a szolgáltató a megelőző naptári években a díj kiigazítás lehetőségével nem, vagy csak részlegesen élt, akkor jogosult a díjakat az előző évek fogyasztói árindexét együttesen figyelembe véve módosítani.
Visszavonták a kifogásolt módosítást
Mint arról a Media1 beszámolt, az ügyben korábban az NMHH is állást foglalt, a hírközlési hatóság közölte, álláspontjuk szerint a Telenor által bevezetni kívánt szabályok nem objektívek, nem kellően átláthatók és az előreláthatóság elvének sem felelnek meg, továbbá az előfizetői szerződések módosítására vonatkozó hatályos jogszabályoknak sem felelnek meg.
A Telenor végül a visszajelzések alapján visszavonta a kérdéses pontokat.
A HWSW szerint a szolgáltató március 10-től érvényes általános szerződési feltételeiben az alábbi pontok változtak meg az eredeti tervekhez képest:
- a díjkorrekció nem egyoldalú szerződésmódosítással valósul meg, hanem egy úgynevezett „díjkorrekciós mechanizmussal”;
- a Telenor a korábban csak opciós lehetőségként kezelt díjkorrekciót a KSH által közzétett hivatalos értesítő megjelenését követő 60 napon belül mindenképpen végrehajtja, évi egy alkalommal.
A díjkorrekció emellett
- csak az ÁSZF-ben szereplő tarifákat használó előfizetőkre vonatkozik,
- csak a számlás ügyfeleket érinti,
- továbbá csak a tarifa havidíját érinti, egyéb kiegészítő szolgáltatások költségét, valamint forgalmi díjakat nem érint.
A január 27-én kiadott tájékoztatójában a Telenor lemondott arról is, hogy a díjkorrekciót részben vagy egészében visszamenőleges éves inflációs adatok alapján is érvényesítse. Ennek értelmében a díjak fentiek szerinti kiigazítására első alkalommal csak a 2022. évben megállapított árindex-változás közzététele után kerülhet sor, legkorábban 2023-ban.
A Telenor Magyarország éppen tegnap jelentette be, hogy március elsejétől nevét Yettel névre változtatja.
Koi Tamás, a HWSW szakújságírója a Media1 Podcast legutóbbi adásának a vendége volt. Szó esett például a Telenor névváltásáról, az HBO GO körüli problémákról és az HBO Max-átállásról, továbbá a 4iG intenzív nyomulásáról is a távközlési piacon. Az adást ide kattintva hallgathatja meg.
További híreket talál a Media1-en! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon, valamint iratkozzon fel a Media1 hírlevelére is!