fbpx
Gattyán György.

A közmédia állami támogatásának csökkentését szorgalmazza Gattyán György és újdonsült pártja

A nemrég pártot alapító milliárdos arról beszélt, hogy a kereskedelmi médiavállalatok éves költségvetésének megfelelő összeg is elegendő lenne az állami médiavállalat működéséhez. Emellett szerinte csökkenteni kellene a kormányzati szervezetek és az állami tulajdonban lévő vállalatok kommunikációs és hirdetési kiadásait is.

Nyílt levelet intézett az ellenzékhez Gattyán György, a Megoldás Mozgalom alapító-elnöke – számolt be a Telex. A vállalkozó decemberben jelentette be, hogy indul a 2022-es országgyűlési választásokon, mostanra pedig létre is jött a pártja.

A most közölt levelében Gattyán úgy fogalmazott, azt szeretné, hogy „a múltat végleg magunk mögött hagyva, hazánk ténylegesen átlépjen a 21. századba”. Ennek érdekében tárgyalásokat kezdeményezett az ellenzékkel, és javaslatokat is megfogalmazott.

Pártja – egyéb intézkedések mellett – a közmédia költségvetését is megreformálná:

„Jelentősen csökkenteni kell a közmédia költségvetését, hogy az ne legyen magasabb a kormányváltást követően a mindenkori, legnagyobb kereskedelmi televíziós társaságok megelőző éves nettó árbevételénél. Ha a két legnagyobb hazai kereskedelmi médiavállalat (TV2, RTL) képes a tevékenységét fejenként, megközelítőleg 40-45 milliárd forintos éves árbevétel mellett ellátni, akkor semmi nem indokolhatja, hogy az alacsony nézettségű és hallgatottságú MTVA évente 100 milliárd forintot jóval meghaladó összegből gazdálkodjon”

– fogalmazott a Megoldás Mozgalom.

Mint arról a Media1 beszámolt, az idei, 2022-es évben a közmédia valamivel több mint 130 milliárd forintból működhet.

Gattyán az állami hirdetések rendszerén is változtatna

Gattyán pártja a kormányzati szervezetek, valamint az állami nonprofit vállalatok kommunikációs és hirdetési kiadásait is csökkentené:

„A kormányzati szervezetek és a 100 százalékban állami tulajdonban lévő, nonprofit vállalatok kommunikációs és hirdetési kiadásait radikálisan csökkenteni és korlátozni kell, hogy azok összesen ne haladhassák meg a nettó 10 milliárd forintot. Csak az elmúlt négy évben több százmilliárd forint ment el a kormányzati és az ahhoz kapcsolódó, állami tulajdonban lévő szervezetek kommunikációjára. Ha a legnagyobb hazai kereskedelmi vállalatok képesek nagyságrendileg ekkora reklámbüdzséből gazdálkodni és hatékonyan kommunikálni, akkor semmi nem indokolja, hogy az állam ennek többszörösét költse el”

– szögezte le a politikusnak állt vállalkozó.

További híreket talál a Media1-en!

Borító: Gattyán György
Szóljon hozzá!

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!

Értesüljön azonnal a legfontosabb médiás hírekről!

Lájkolja Facebook oldalunkat!


Kérje ingyenesen napi hírlevelünket!

Adatvédelmi beállítások