fbpx
Pinterest

Mégsem veszi meg 45 milliárd dollárért a PayPal a Pinterestet – örülnek neki a befektetők

Pedig egyes vélemények szerint jobban kihasználhatta volna az e-kereskedelemben rejlő lehetőségeket.

A napokban a a Reuters számolt be arról, hogy értesülései szerint a PayPal 45 milliárdos vételi ajánlatot tett a Pinterest képmegosztó platform megvásárlására. Ez lett volna a legnagyobb közösségi médiát érintő felvásárlás, megelőzve a LinkedIn 2016-os, 26,2 milliárd dollár értékű akvizícióját.

A felhasználók egyre gyakrabban vásárolnak olyan termékeket, amelyeket a közösségi médiában (TikTokon, Instagramon) láttak – például influenszerektől. A Pinterest megszerzése lehetővé tette volna a PayPal számára, hogy jobban kihasználja az e-kereskedelem növekedését, és diverzifikálja reklámokból származó bevételeit.

A Reuters egyik forrása szerint a PayPal részvényenként 70 dollárt ajánlott a cégért. Az online fizetési szolgáltató a Reuters múlt heti írása szerint reménykedik abban, hogy még a negyedéves bevételek november 8-ig esedékes jelentéséig sikeresen zárulnak a tárgyalások, és bejelenthetik az üzletet – fogalmazott az informátor. A források azonban hozzátették: a megállapodás még nem biztos, és a feltételek is változhatnak.

Pénzküldés- és fogadás a PayPalon
Pénzküldés- és fogadás a PayPalon

Végül így is lett. A PayPal és a Pinterest eleinte nem reagált a Reuters megkereséseire, azonban hétfőn a vállalat közleményt adott ki arról, hogy elmarad a tranzakció. Ennek a PayPal részvényesei örülnek, a cég jelentős árfolyam-emelkedéssel nyitott az amerikai tőzsdén.

Ezért lehetett volna érdekes

Azon közösségimédia-platformok, amelyek még nem egyesültek fintech cégekkel, azon dolgoznak, hogy felhasználóik közvetlenül az ő platformjukról vásárolhassanak. Például a TikTok azt teszteli, hogyan vásárolhatnának a felhasználók videómegosztó alkalmazásukon keresztül. Ehhez együttműködnek a Shopify e-kereskedelmi vállalattal; augusztus óta a kiskereskedelmi márkák összekapcsolhatják termékkatalógusukat az alkalmazással.

Elemzők arról beszéltek, hogy a PayPal és a Pinterest közötti tárgyalások is rávilágítanak arra, hogy más közösségi platformok és fintech cégek is egyesíthetik erőiket, hogy megragadják az e-kereskedelmi piacot. Izgalmas lesz figyelni, hogy a PayPal és Pinterest közötti tárgyalások meghiúsulása után hogyan alakulnak az események.

További híreket talál a Media1-en!

Kiemelt fotó: stock / Depositphotos
Szóljon hozzá!

Értesüljön azonnal a legfontosabb médiás hírekről!

Lájkolja Facebook oldalunkat!


Kérje ingyenesen napi hírlevelünket!

Adatvédelmi beállítások