fbpx
Tiktok applikáció egy mobiltelefonon

Most először tart előadást Magyarországon a TikTok nemzetközi csapata

Jövő héten rendezik Budapesten Közép-Európa egyik legjelentősebb márka- és vállalati stratégiai csúcstalálkozóját, a BrandFestival konferenciát, ott adnak elő a TikTok képviselői, több más top speaker között. 

Nemzetközi csúcselőadók váltják egymást az idén jubileumi 20. születésnapját ünneplő BrandFestival színpadán, október 28-29-én a Cinext Etele-ben, ahol több mint 100 előadó, számos nemzetközi szakember boncolgatja a viselkedéstudomány ernyőkoncepció mentén a márkaélmény-fokozás és a fogyasztói bevonás izgalmas kérdéseit, jelenségeit. Magyarországon először képviselteti magát szakmai eseményen a TikTok nemzetközi csapata.

A BrandFestival idei programjának célja, a viselkedéstudomány (viselkedés-közgazdaságtani/pszichológiai) jelenségek márka-szintű bemutatása.

A „fogyasztói döntések” mögötti valódi motivációk megértésében segít a viselkedési-közgazdaságtan, mely mára egyre nagyobb teret kap az üzleti döntéshozatal és a reklámkészítés gyakorlatában. Olyan ismert márkák alkalmaznak viselkedéstudománnyal foglalkozó szakembereket, mint a biztosítási iparág Revolutja-ként emlegetett Lemonade, a Spotify, a Facebook, az Instagram, a Netflix, az Apple, a Világbank, az Amazon, a Headspace, a Disney parkok és a Disney+.

Számos kognitív torzítás létezik, ami nagyban befolyásolja fogyasztói énünket, vásárlási döntéseinket. Az egyik ilyen a társadalmi bizonyítékok elve (social proof). Döntési helyzetben az emberek sok esetben mások véleménye alapján döntik el, hogy mit válasszanak. Ez az elv ad felhajtóerőt a TikToknak is, hiszen „egyszerű userként” is milliós eléréseket generálhatunk az algoritmusnak köszönhetően; így ösztönözve érezzük magunkat az állandó tartalomgyártásra.

A leginnovatívabb TikTok-trendek ismerői tartanak előadást

A nemzetközi TikTok csapatból a BrandFestivalon Szappanos Nikolett (Operations Lead Hungary) mellett Paula Kornaszewska (Head Of Operations Central and Eastern Europe) is jelen lesz.

Szappanos Nikolett, a leginnovatívabb TikTok-trendek ismerőjének előadásával segít felfedezni a hazai marketingpiacnak a TikTokban rejlő hirdetési lehetőségeket, illetve azt, hogy hogyan tudják minél eredményesebben beépíteni a márkakommunikációba az egyre népszerűbb applikációt. Bemutatnak többek között számos sikeres külföldi kampányt és azt, hogy milyen márkacélok érhetők el egy TikTok-kampánnyal.

Szappanos Nikolett, Operations Lead Hungary, TikTok
Szappanos Nikolett, Operations Lead Hungary, TikTok

A statisztikák alapján egyre népszerűbb a videó-megosztó itthon is, már nem csupán a tinik kedvenc tátogó és szinkronizáló applikációjaként funkcionál. Iparági statisztikák alapján a megosztott rövid videókat és vicces klipeket napjainkban százmilliók követi figyelemmel, így nem meglepő, hogy a TikTok is kitermelte a sajt influenszereit. Bemutatják majd Burak Özdemirt, akinek mostanra már több mint 48,8 millió követője van. A séf főként a TikTok segítségével milliárdos bevételű étteremláncot gründolt a kicsiny vállalkozásából. Étterme, a Hatay Civilizations Table már Törökországtól Dubajig kínálja a csemegéit. Az influenszer becsült vagyona 11 millió dollár.

Burak Özdemir TikTok-sztár
Burak Özdemir TikTok-sztár

Adison Rae-t is bemutatják, akinek a TikTokon elért sikere egészen filmvászonig repítette. A 85 milliós követőtáborral rendelkező lány táncos videókkal kezdte, egy év alatt 5 millió dollárt keresett.

Adison Rae TikTok- és filmsztár
Adison Rae TikTok- és filmsztár

Jeremy Lynch-et a labdarúgás szerelmesei ismerhetik, futball-trükkjeivel és tökéletesen elhelyezett szabadrúgásaival szerzett hírnevet. 15 millió követője van a TikTokon, becsült vagyona 5 millió dollár.

Jeremy Lynch TikTok-sztár
Jeremy Lynch TikTok-sztár

Nézettség-mágnes hatásban és vicc-faktorban talán mindenkin túltesz egy mémmé vált srác, aki pár hónap alatt bekebelezte az egész TikTok-ot. Ő Khaby Lame, a mára sztárrá avanzsált tartalomkészítő. Az egymásra licitáló, flancoló TikTok-videók trendjének tökéletes kifigurázása hozta meg a népszerűséget számára. Videói egytől egyig a humorról és a problémás élethelyzetek kifigurázásáról szólnak. A felvétel közbeni arcmimikája és kéztartása ikonikusnak mondható.

Khaby Lame TikTok sztár
Khaby Lame TikTok sztár

A TikTok üzleti funkcióját már a brandek is kezdik felismerni. Többek között a Chipotle, a Walmart, a Guess, az NBA, a Washington Post, a Red Bull, a Nickelodeon, a Maybelline a Converse, a Sizeer a lehető legteljesebb mértékben igyekeznek kihasználni a platform nyújtotta lehetőségeket. Erről is szó esik majd a konferencián, több más téma mellett.

A Media1 a TikTokkal kapcsolatos korábbi írásai ide kattintva érhetők el.

A 2021. október 28-29-én, a „viselkedéstudomány” alapgondolata mentén megrendezendő budapesti konferencián, ahol számos nemzetközi top speaker és hazai előadó elemzi a jövőt, a Media1 is jelen lesz: beszámolunk majd néhány érdekességről a konferencia kapcsán. A konferencia kezdetéig addig is ajánljuk a Brandfestivallal közös Trendreport rovatunkat, ahol számos jövőbe mutató aktuális trendről és témáról, köztük a hírünk elején már említett viselkedéstudományról is olvashatnak érdekes írást.

Feliratkozhat a Media1 hírlevelére vagy RSS hírfolyamára, hogy ne maradjon le a jövő heti konferenciával kapcsolatos tudósításainkról, valamint csatlakozhat hozzánk a Facebookon is. Korlátozott mennyiségben egyébként még jegyek is válthatók a budapesti szakmai csúcstalálkozóra.

A Media1 a konferencia médiatámogatója.

További médiával és márkákkal hírek találhatók a Media1-en.

Fotó: stock / depositphotos.com

A Media1.hu hírportál Trendreport rovatának támogatója a Republic Group, a Trendreport című kiadvány készítője és a Brandfestival konferencia szervezője. (x)

 

Szóljon hozzá!

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!

Értesüljön azonnal a legfontosabb médiás hírekről!

Lájkolja Facebook oldalunkat!


Kérje ingyenesen napi hírlevelünket!

Adatvédelmi beállítások