fbpx
melegek, tévé, homoszexuális

A Magyar Reklámszövetség is ellenzi azt a törvényjavaslatot, mely korlátozná a melegek a médiában és reklámokban való megjelenítését

Az MRSZ úgy fogalmaz állásfoglalásában, hogy aggasztónak tartja a pedofília és a nemi identitás kérdésének összemosását és határozottan ellenzi a homoszexualitás és nemváltás médiában való megjelenítésének normatív szabályozását.

Egy múlt héten előterjesztett törvényjavaslat (T/16365) részeként megtiltanák Magyarország a tömegmédiában a 18 év alattiak számára a homoszexualitás vagy a nemváltás ábrázolását műsorokban és reklámokban. A Magyar Reklámszövetség véleménye szerint azonban a homoszexualitás és nemváltás tömegmédiában és reklámokban való megjelenítését ilyen mértékben és módon nem indokolt törvényileg szabályozni.

Az MRSZ jelezte: egyetért a pedofília elleni szigorúbb fellépéssel és továbbra is erősen támogatja a gyermek és fiatalkorúak védelmét, ennek részeként különösen a pornográf tartalmak elérhetővé tételének tiltását a 18 éven aluliak számára. Emellett a Reklámszövetség ezután is fellép a szexualitást öncélúan ábrázoló reklámtartalmakkal szemben.

„Az MRSZ ugyanakkor aggasztónak véli a bűncselekménynek számító pedofília és az alapvető emberi jognak számító szexuális orientáció összekapcsolását a reklám és média törvények módosító szövegtervezetében” – hangsúlyozzák a Media1-hez eljuttatott szombat esti közleményükben.

Úgy vélik:

„mivel a nem heteroszexuális nemi identitású, törvényes módon élő emberek is azonos jogokkal rendelkeznek alkotmányos alapjogból fakadóan, mint bárki más, így ezen témák, személyek megjelenítésének ilyen módú korlátozása a reklámokban, a szexuális kisebbségek kirekesztése a tömegmédia műsoraiból azt a felelősségteljes és sokszínű emberábrázolást akadályozza, amely lehetővé teszi a tolerancia és elfogadás értékei mentén a világ és a benne élő emberek változatosságának bemutatását és a pozitív kulturális változásokhoz hozzájárulva a negatív sztereotípiák megszüntetését.”

Az MRSZ közölte: több évtizedes reklámszakmai önszabályozó tevékenységében mindig is kiemelt fókuszt kapott a gyermekkorúak és fiatalkorúak védelme és a szexualitás öncélú megjelenítése elleni fellépés. A Magyar Reklámetikai Kódex külön cikkelyekben rögzíti ezeket a rendelkezéseket és az MRSZ elítél minden olyan reklám tartalmat, amely nem felel meg a hatályos törvényi előírások és a kódex vonatkozó passzusainak. De elfogadhatónak tartja a sokszínű emberábrázolás részeként az olyan, a jelenleg hatályos törvényi előírásoknak és reklámetikai kódexnek szintén megfelelő, eltérő nemi identitású személyek megjelenítését a reklámokban, amelyek felelősségteljesen a tolerancia és elfogadás jegyében kerülnek bemutatásra.

#loveislove, Coca-cola fotó: Ladányi András, Media1
A #loveislove kampánya a Coca-Colától 2019-ben. A  magyar hatóság bírságolt érte, Londonban díjat is kapott.
fotó: Ladányi András, Media1

A napokban számos civil szervezet is tiltakozott az említett törvényjavaslat ellen. Több civil szervezet úgy véli, a kormány javaslata az orosz propagandatörvény mintájára jött létre, és káros lenne az LMBTQI közösség megítélése szempontjából  – erről itt írtunk.

Frissítés 2021.06.14

Időközben újabb csatlakozóként tiltakozik a Magyar Újságírók Országos Szövetsége (MÚOSZ) is a fideszes törvénymódosító ellen. Azt írják, ez a média nyilvánosságának korlátozása, valamint alapvető emberi jogok sérelme.

Még több hír érhető el a Media1-en! Iratkozzon fel a Media1 hírlevelére, valamint kövessen bennünket Facebookon is!

Borító: stock / Depositphotos
Szóljon hozzá!

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!

Értesüljön azonnal a legfontosabb médiás hírekről!

Lájkolja Facebook oldalunkat!


Kérje ingyenesen napi hírlevelünket!

Adatvédelmi beállítások