CBA Piros

Az MRSZ is bírálja a CBA Piros Icukáját

A Magyar Reklámszövetség arra figyelmezteti a reklámszakma képviselőit, hogy tartózkodjanak az öncélú és túlzott, túlzottan szexuális utalású tartalmaktól és a nők, a nemiség ilyen formában való felhasználásától. Az Önszabályozó Reklámtestület vizsgálódik.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on skype
Share on email

A Magyar Reklámszövetség (MRSZ) szerda délutáni közleményben azt írja: felhívja nemcsak az érintett cég és reklámügynökség, de valamennyi reklámozó figyelmét a szövetség álláspontjára: az Icuka PIROS nyár a CBA-ban reklámjában társadalmilag káros, a márka és termékcsoport népszerűsítése szempontjából túlzott, szükségtelen és szakmailag nem indokolt  a szexualitas ilyetén felhasználása illetve a nők, a nemiség ilyen formában való bemutatása.

Az MRSZ közölte: egyetért az Egyenlítő Alapítvánnyal, hogy a reklámok közízlést formáló szerepe miatt minden reklámozónak felelősen és megfontoltan kell eljárnia a törvényi és jogszabályi előírások betartása mellett a várható társadalmi hatásokat is figyelembe véve.

A Reklámszövetség közölte: tudomása szerint az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) a beérkező panaszok tükrében elindította a reklámetikai eljárását a Magyar Reklámetikai Kódex vonatkozó cikkelyei szerint.

Az MRSZ hozzátette: támogatja az ÖRT-t a reklámetikai eljárás lefolytatásában.

A CBA társadalmi vitát kiváltó reklámját egyébként elérhetetlenné tették a YouTube-on.

Az ügy előzményeiről ide kattintva olvashatnak.

Frissítés

Az egyik Youtube-csatornán mégis elérhető még a videó.

Szóljon hozzá!

Orbán Viktor miniszterelnök (j) és Marjan Sarec szlovén kormányfő kezet fog a hivatalos tárgyalásuk után tartott sajtótájékoztatón Budapesten, a Karmelita kolostorban 2019. október 28-án.

Erősödnek Szlovéniában az Orbán Viktorhoz közeli, a TV2-t is tulajdonló nagyvállalkozóval kapcsolatos aggályok a Planet TV felvásárlása kapcsán, eközben csúszik az ügylet jóváhagyása

A legfrissebb hírek szerint a szlovén állami tulajdonban lévő Telekom Slovenije Felügyelőbizottságának tagjai nem hagyták jóvá csütörtökön azt a döntést, amelynek alapján a TV2 tulajdonosa veheti meg a Planet TV-t. A szlovén sajtóban eközben erősödőben vannak azok a hangok, hogy mit is akarnak Orbán Viktor köreibe tartozó személyek a szlovén médiával, illetve beszámolnak arról is, hogy Magyarországon állami hirdetésekkel tömték ki a veszteséges TV2-t.

A Magyar Parlament

A tiltakozás ellenére elfogadták a kata szigorítását: rosszul járnak az újságírók, a weblaptulajdonosok, a fuvarosok, az ügyvédek és sokan mások

A pénteken elfogadott jogszabályi rendelkezés alapján jövőre, ha egy katás vállalkozás egy év alatt 3 millió forintnál magasabb összegű bevételre tesz szert ugyanazon üzleti partnerétől, akkor azt extrém mértékű, 40 százalékos büntetőadóval sújtják a kata fix összegén felül. Megszűnik továbbá a kettős katázás lehetősége és sor más, a vállalkozók szempontjából rendkívül előnytelen változás is jön, miközben kivételezni fognak az állam beszállítóival. A változások nagyon kedvezőtlenül érintik a média szektort is.

Bodolai László, az Index.hu Zrt. elnöke, a Magyar Fejlődésért Alapítvány kuratóriumi elnöke

Az Index.hu Zrt. elnöke pontosítást kért a 444-től, és azt, hogy „ne működjön közre az Index szétverésében”

Bodolai László a 444-hez és a Media1-hez is eljuttatott jegyzőkönyvi részlettel igazolva látja, hogy szerinte nem igaz, amit tegnap a 444 írt az Index.hu Zrt. kapcsán. Az Index elnöke több kört is futott már a 444.hu-nál, először a szerzőnél, majd a főszerkesztőnél és a 444-et működtető Magyar Jeti Zrt. vezérigazgatónál is, hogy pontosítsák az írást, illetve ahogy Bodolai fogalmazott, „ne működjön közre az Index szétverésében”. Bodolai azonban állítja: nem kapott választ. Ezt a 444 munkatársa is megerősítette a Media1 érdeklődésére, de azt is elmondta, miért.

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!