A Magyar Reklámszövetség (MRSZ) szerda délutáni közleményben azt írja: felhívja nemcsak az érintett cég és reklámügynökség, de valamennyi reklámozó figyelmét a szövetség álláspontjára: az „Icuka PIROS nyár a CBA-ban” reklámjában társadalmilag káros, a márka és termékcsoport népszerűsítése szempontjából túlzott, szükségtelen és szakmailag nem indokolt a szexualitas ilyetén felhasználása illetve a nők, a nemiség ilyen formában való bemutatása.
Az MRSZ közölte: egyetért az Egyenlítő Alapítvánnyal, hogy a reklámok közízlést formáló szerepe miatt minden reklámozónak felelősen és megfontoltan kell eljárnia a törvényi és jogszabályi előírások betartása mellett a várható társadalmi hatásokat is figyelembe véve.
A Reklámszövetség közölte: tudomása szerint az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) a beérkező panaszok tükrében elindította a reklámetikai eljárását a Magyar Reklámetikai Kódex vonatkozó cikkelyei szerint.
Az MRSZ hozzátette: támogatja az ÖRT-t a reklámetikai eljárás lefolytatásában.
A CBA társadalmi vitát kiváltó reklámját egyébként elérhetetlenné tették a YouTube-on.
Az ügy előzményeiről ide kattintva olvashatnak.
Frissítés
Az egyik Youtube-csatornán mégis elérhető még a videó.