fbpx
Kárpáti Márton, a Telexet kiadó Van Másik Kft. ügyvezetője

Cáfolja a Telex tulajdonosa Szombathy Pál, az Index leváltott vezérigazgatójának szavait

„Nem úgy volt az, Pali!” címmel adott ki közleményt a Telex, amelyben Kárpáti Márton, a lap tulajdonosa, egyben az Index egykori főszerkesztő-helyettese arról ír, szerinte nem egészen úgy történtek a dolgok a régi Index szétesése kapcsán, ahogy arról  Szombathy Pál nyilatkozott hétfőn megjelent interjújában, amikor azt állította, a távozó indexeseknek volt B terve.
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: tumblr
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: whatsapp
Megosztás itt: skype
Megosztás itt: email

Ahogyan arról a Media1 is beszámolt, a 24.hu interjút készített Szombathy Pállal, az Index néhány hete leváltott  vezérigazgatójával és volt főszerkesztőjével, akivel szóba kerültek a nyáron távozó indexesek is, akiket halálfélelem miatt öngyilkosságot választó emberként jellemzett. Szombathy Pál emellett kijelentette:

„Kértem, hogy amíg nincs konkrétum, amíg nem materializálódik az a kés, addig csináljunk egy jó Indexet. Mindhiába, nem sikerült meggyőznöm őket. Amiben talán közrejátszott, hogy mint utóbb kiderült, már Dull kirúgása előtt létrehozták azt a céget, amely a telex.hu tulajdonosa lett. Vagyis a szerkesztőségnek volt közös B terve, és ennek érdekében mondtak fel vezényszóra.”

Erre reagált Kárpáti Márton, a Telexet kiadó Van Másik Kft. ügyvezetője, az Index korábbi főszerkesztő-helyettese a 24.hu-nak küldött közleményében:

„Szombathy Pál, az Index nemrég eltávolított, utánunk érkező főszerkesztője interjút adott ma a 24.hu-nak. Sok értelme nem lenne mondatról mondatra végigelemezni a gondolatmeneteit, de egy dolgot muszáj helyretenni.”

A közlemény ezután az alábbi sorokkal folytatódik:

„Ehhez képest az az igazság, hogy a szerkesztőségnek nem volt B terve, a telex.hu cím bőven a felmondásunk után került hozzánk, a Telexet kiadó cég is később alakult, és a szerkesztőség felmondott tagjainak senki nem mondta, sugallta, jelezte, tanácsolta, javasolta, hogy mondjanak fel. Ennek az ellenkezőjét állítani színtiszta hazugság. A szerkesztőség azért mondott fel, és vállalta a teljes bizonytalanságot, mert át lett verve, mert a több héten át tartó ígérgetéssel és az Index alapelveivel ellentétben Bodolai László kirúgta Dull Szabolcs főszerkesztőt. A felmondások előtti napon Szombathy Pál, Bodolai László és Sztankóczy András is azt mondta: ha nem fogadjuk el Szabolcs kirúgását, akkor ők felállnak, mert „az Index ti vagytok”. Hogy utána mi történt, azt ma már mindenki tudja. Nem a pesszimistáknak lett igazuk, hanem nekünk.”

– írja Kárpáti Márton.

A telex.hu domén megszerzésének története korábban is előkerült már, itt írtunk róla.

Szombathy Pál a 24.hu-nak adott hétfői interjújának egy másik kijelentését Starcz Ákos, az Index új vezérigazgatója vitatja. Szombathy ugyanis arról beszélt, hogy verőlegények jelentek meg Vaszily Miklós irodájánál, amikor sor került Szombathy elbocsátásra, de Starcz a Media1-nek azt mondta, csúsztatásról van szó, ugyanis valójában biztonsági őrök máskor is vannak a TV2 épületében, ebben semmi ördögtől való sincsen. A Starcz Ákossal készült interjú teljes hangzóanyaga és összefoglalója itt található.

További hírek olvashatók a Media1.hu-n!

Borítókép: Kárpáti Márton, a Telexet kiadó Van Másik Kft. ügyvezetője, az Index korábbi főszerkesztő-helyettese nyilatkozik az ATV műsorában. Fotó: ATV Magyarország/YouTube
Szóljon hozzá!