Milkovics Pál, a Pesti Hírlap tulajdonosa kezében tartja a lap 0. számát

A 168 Óra új tulajdonosa nem tapasztalt problémát a magyar sajtószabadság kapcsán

Milkovics Pál szerint amióta Magyarországon lett médiavállalkozó, senki nem próbálta még befolyásolni, hogy valamit ne írjanak meg. Előéletéről és a Brit Media pénzügyi helyzetéről is kiderültek érdekességek, valamint az is, hogy mikortól jelenik meg újra napilapként a Pesti Hírlap.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on skype
Share on email

Hosszú portrécikket közölt szerdán a Telex Milkovics Pálról, a 168 Óra, a Neokohn, a Klubrádió és a Pesti Hírlap tulajdonosáról, akiről több érdekes dolog is szerepel az írásban.

A cikk elején a lap felidézi, hogy Milkovics a 2000-es évek elején feltörekvő riporterként a TV2-nél dolgozott, majd az RTL Klub Reggeli című műsorának volt egy ideig a főszerkesztője. (A Habostorta című internetes magazin korabeli internetes írása alapján Milkovics az RTL műsoránál tizenhat évvel ezelőtt, 2004 körül dolgozott.)

Különös próbatétel elé állították a TV2-nél

A Telex megemlített egy sztorit, amikor is a fiatal Milkovics feladatot kapott a TV2-nél, hogy készítsen egy riportot a dunai áradások kapcsán, ám kapott egy hívást – mint utóbb kiderült, csak a kollégái tréfálták meg –, hogy csak akkor mehet a katasztrófavédőkkel egy hajóval, ha szexuálisan kielégít valakit a kapitány kabinjában, amivel kapcsolatban ugyan először szörnyülködött, de végül rávágta, hogy rendben, várják meg, majd elkezdte összeszedni a cuccait.

Csak később fedte fel magát a telefonáló, hogy valójában Milkovics munkatársa volt a TV2-től, aki így akarta megtréfálni, és az egész beszélgetést kihangosították a munkatársak között. Milkovics azt mondta, nem akarta teljesíteni a kérést, valahogy „kidumálta” volna a helyzetet, ha már feljutott a hajóra.

Milkovics Pál, a Schwartz Capital Group, illetve ezen keresztül a Pesti Hírlap tulajdonosa
Milkovics Pál, a Schwartz Capital Group, illetve ezen keresztül a Pesti Hírlap tulajdonosa. Fotó: yanrenelt.com

Szóba került az is a cikkben, amikor az akkor huszonéves Milkovicsot elbocsátották az RTL reggeli műsorától. Milkovics azt mondta, szörnyű érzés volt ez,  félelemmel teli reménytelenség: ekkor döntötte el, hogy vele ez még egyszer nem fog előfordulni, és a saját maga ura lesz.  Utóbb úgy értékelt, ez a korai kudarc is sok mindenre megtanította. Azt is mondta, a TV2-s és RTL-es korszakában mindenkit megbántott, sokat hibázott. Ezt követően dolgozott külföldön, ahol cicás-kutyás tévécsatornái voltak.

Az írásban szóba kerül, hogy azért költözött vissza Magyarországra, mert itt a saját nyelvén dolgozhat.

Óriási összeget tett be a Brit Media

Milkovics Pál megemlítette: a Brit Media eddig 1 milliárd forintot költött arra, hogy legyen Pesti Hírlap, 168 Óra és Klubrádió, Neokohn.

A 168 Óra hetilap jelenleg  havi 15 millió forint veszteséggel üzemel, amit Milkovics szeretne legalább középtávon leszorítani. Már rövid időn belül látni szeretné azt a trendet, hogy mondjuk 15 millióról 12 millióra csökken a havi mínusz, és ez a csökkenés folyamatossá válik.  Ugyanakkor leszögezte, hogy ha valami nem megy, akkor el kell gondolkodni azon, hogy van-e értelme folytatni.

Milkovics tagadta, hogy a NER embere lenne, hiába dolgozik vele Keresztesi Péter, a Lokál egykori egyik vezetője: az ő leigazolását jó szakmai döntésnek nevezte, mivel Keresztesinek komoly tapasztalatai vannak a sajtópiacon. Nem tudta megnevezni, hogy a Brit Mediának kik pontosan a támogatói.

Keresztesi Péter, a Modern Media Group volt ügyvezetője, a Milkovics Pálhoz köthető Schwartz Group Hungary Kft. ügyvezetője
Keresztesi Péter, a Modern Media Group volt ügyvezetője, a Milkovics Pálhoz köthető Schwartz Group Hungary Kft. ügyvezetője

Nem tapasztalt problémát a sajtószabadság kapcsán

A cikk egyik pontján a médiavállalkozó arról beszélt, hogy nem lát problémát a magyarországi sajtószabadság kapcsán, őt pedig amióta újra Magyarországon tevékenykedik, senki nem próbálta meg befolyásolni, pedig a lapjai igencsak kritikusak.

Megemlítette, hogy a Pesti Hírlap elindítása körülbelül 100 millió forintos nagyságrendet emésztett fel. Elismerte, hogy másoktól is kapott ehhez befektetést, de nem nevezte meg az érintetteket.

Az írásból az is kiderül, hogy a Pesti Hírlap – mely jelenleg hetente egyszer jelenik meg nyomtatásban – november 2-tól válik újra napilappá.

Szóljon hozzá!