A Telex indulása 2020. október 2-án. Kockás ingben Kárpáti Márton, a Van Másik Kft. ügyvezető-tulajdonosa, mellette balra a főszerkesztő, Munk Veronika

A Fradinál már a pár hete indult Telex is feketelistás

A Magyar Hang és a hang.hu, valamint az Index, a 888.hu és a korábbi vlv.hu után újabb lap került fel az erősen közpénz-finanszírozott FTC által tiltólistára tett sajtóorgánumok feketelistájára. A Telex nem tudósítani akart egy meccsről, csak megpróbált feltenni pár egyszerű kérdést a tornaklubnak. Érdemi válasz helyett szidalmakat kaptak, és azt, miért nem hajlandók szóba állni a pár hete indult internetes lappal.
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: tumblr
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: whatsapp
Megosztás itt: skype
Megosztás itt: email

Az FTC-nek már egy alig pár héttel ezelőtt létrejött lappal, a Telex.hu-val is afférja van.

Ez úgy derült ki, hogy Mizsur András, a Telex munkatársa fel akart tenni pár egyszerű kérdést az FTC-nek, hogy arról érdeklődjön, az érvényben lévő magyarországi járványügyi szabályokhoz képest milyen extra előírásoknak kell megfelelniük a Bajnokok Ligájában, a BL-meccseken is kötelező lesz-e maszkviselés, hogyan ellenőrzik annak betartását, és lesznek-e üres székek kihagyva a szurkolók között, mire a válaszában az FTC azt írta: nem kívánnak válaszolni, majd a levelükből kiderült, hogy a klubnál máris feketelistás a szinte null-kilométeres Telex. A válaszból az is nyilvánvalóvá válik, hogy az FTC-nél számon tartják az újságírók szakmai előéletét és ebből vonnak le következtetéseket, ki lesz hajlandó olyan pozitív cikkeket készíteni, ami nem sérti az FTC érdekeit, és csak olyan médiásokkal hajlandók együttműködni, akik ennek a kívánalomnak megfelelnek.

„Tisztelt uram, ön már a hvg.hu és az index.hu munkatársaként is fordult hozzánk, akkor is és most is azt tudjuk mondani, hogy az FTC érdekeit súlyosan sértő tartalmak közzététele miatt nem óhajtunk együttműködni önökkel. Ezen a tényen az sem változtat, hogy átnevezték a lapjukat.

Az ön által képviselt platformokon az elmúlt években folyamatosan rossz színben tüntették fel a hazai sportéletet, a magyar labdarúgást, és ami igazán perdöntő, a 121 esztendős rekordbajnok Ferencvárosi Torna Clubot, ezzel kárt okozva az FTC-nek.

Megerősítjük, hogy továbbra is úgy gondoljuk, önökkel felesleges az együttműködés, mert tájékozatlanok, mert előítéletesek, mert nem is kíváncsiak a valóságra, a másik fél véleményét önök a saját céljaikra használják.

Levelünk közzétételéhez kizárólag akkor járulunk hozzá, ha az teljes terjedelmében történik.

Üdvözlettel: FTC”

– ezt a választ írták a klub sajtósai.

Kubatov Gábor klubigazgató (aki nem mellesleg a Fidesz politikusa) idén januárban egy videóban egyébként előre jelezte, mi vár azokra a médiamunkásokra, akik a Ferencvárosi Torna Club vezetőségének nem szimpatikus dolgokat is leírnak:

„Nekünk megvannak a saját csatornáink, mi tudunk kommunikálni a saját szurkolóinkkal, és az nekünk elég. És arra kérem önöket, hogy támogassanak minket, ebben a dologban rendkívüli szigor lesz, nem fogunk szórakozni”.

Nem ők az elsők a Fradi tiltólistáján

Épp tegnap számoltunk be arról, hogy nem hajlandó sajtóakkreditációt adni a Magyar Hang és a hang.hu munkatársainak a Ferencvárosi Torna Club, mely nem is különösebben csinált belőle titkot, hogy azért döntött így, mert a lap újságírói nem azt írták lapjukba az FTC-ről, amit a Kubatov Gábor vezette sportklub látni szeretett volna. Emiatt egyelőre bizonytalan, hogy a lap tudja-e valahogyan a helyszínről tudósítani olvasóit a közelgő Bajnokok Ligája mérkőzésekről, amelyekben érdekelt a Fradi, ugyanis sajtóakkreditáció hiányában nem vihetik be a laptopjukat és a többi felszerelésüket a stadionba, illetve nem használhatják annak a média számára fenntartott infrastruktúráját.

A Fradinál a Magyar Hangtól érkező e-mailek visszapattantak, amikor viszont magán címről keresték a sportklubot, a Fradi sajtósa azt írta, hogy a Hang írásaival korábban „megsértette a Ferencváros üzleti érdekeit”, ezért nem hajlandók együttműködni sem a hetilappal, sem az internetes oldalukkal.

Beszámoltunk arról is, hogy nem ez az első afférja az FTC-nek a sajtó munkatársaival. Korábban ugyanis az Index.hu, de még a kormánypárti 888.hu is tiltásba került, sőt így járt egy időre a vlv.hu nevű sportoldal is, ami Kemény Dénes akkori szövetségi kapitány, volt MVLSZ-elnök kezdeményezésére jött létre. A VLV-vel később megbékélt a Ferencváros vezetősége.

Borító: A Telex indulása 2020. október 2-án. Kockás ingben Kárpáti Márton, a Van Másik Kft. ügyvezető-tulajdonosa, mellette balra a főszerkesztő, Munk Veronika. Fotó: Facebook
Szóljon hozzá!