ftc_fradi

Megakadályozza a Fradi, hogy tudósítson a Magyar Hang a meccseiről

A Ferencvárosi Torna Club még csak titkot sem próbál csinálni abból, hogy azért tiltja ki a Magyar Hangot az FTC meccseiről, mert a Fradi vezetésének nem tetsző tartalom is olvasható volt az újságban. A Magyar Hang nem az első ilyen lap, amely így jár.
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: tumblr
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: whatsapp
Megosztás itt: skype
Megosztás itt: email

Nem tetszenek a Ferencvárosi Torna Clubnak, azaz az FTC-nek a Magyar Hang című hetilapban megjelenő tartalmak, ezért a Fradi érdekeire hivatkozva a klub úgy döntött, megakadályozza, hogy a hetilap és internetes oldala, a hang.hu munkatársai sajtóakkreditációval, hivatalos módon beléphessenek a Bajnokok Ligája csoportköreivel kapcsolatos mérkőzésekre.

Az akkreditációra azért lett volna szüksége a Magyar Hangnak, hogy notebookkal léphessen a be stadionba, és tudósíthasson a közpénz-finanszírozott Ferencváros október 28-i, Groupama Arénában megrendezendő Dinamo Kijev elleni, november 4-én a Puskásban a Juventus ellen, végül december 2-án, szintén a Puskásban, az FC Barcelonával játszott meccsére. Bár a Magyar Hang akkreditációs kérelmeit az Európai Labdarúgó-szövetség, az UEFA el szokta fogadni, ugyanerre nem hajlandó a Fradi.

Ha a Magyar Hang írt, visszapattant a levél, de ezt még ki tudták cselezni a lap munkatársai

Először Volly Györgynek, az FTC sajtófőnökének küldött kérelmet a Magyar Hang az akkreditációkkal kapcsolatban (az UEFA újságírók számára fenntartott portálján az ő neve és elérhetőségei vannak megadva), de a levél hibaüzenettel visszaérkezett.

Ezt követően megpróbálkozott a lap a sajtóosztállyal is, de a levél szintén visszajött. Mivel úgy gondolták, az ő e-mail címüket tette tiltásba a Fradi, később egy magáncímről is írtak a sportklubnak: érdekes módon ekkor már sikerrel próbálkoztak, elment a levél anélkül, hogy visszapattant volna. Ám az első akadályon átjutva újabb falba ütköztek: vasárnap délután levélben utasította vissza a Fradi sajtóosztálya a kérelmet.

A Fradi munkatársai még csak titkolni sem próbálták, hogy a lap tartalmaival van bajuk, és ezért nem engedik meg a lapnak, hogy tudósíthassa olvasóit.

A klub érdekeit sértő tartalmak

A Magyar Hang betűhűen közzé is tette az FTC sajtóosztályától kapott választ:

„Tisztelt uram, az FTC sem a nyomtatott, sem az internetes kiadásukkal nem kíván együttműködni a klub érdekeit sértő tartalmak korábbi közzététele miatt. Ezért a Ferencváros egyetlen hazai mérkőzésére sem kívánunk akkreditációt biztosítani önöknek. Üdvözlettel: FTC Sajtó”.

Nem először

A Magyar Hangnak nem először van pechje különböző rendezvényekre történő belépéssel. Tavaly márciusban a Magyar Hang például a szlovák-magyar labdarúgó Európa-bajnoki selejtező focimérkőzésre csak úgy tudott bejutni, hogy onnan tudósítást közölhessen, hogy Szlovákiából biztosítottak számára akkreditációt, miután az MLSZ helyhiányra hivatkozva nem adott belépési lehetőséget a lapnak. A Fidesz sem kegyes a lappal: korábban a miniszterelnök évértékelőjétől is kívül rekesztették az újság munkatársait.

A Fradinál egyébként nem először akadályozzák médiamunkások tudósítói tevékenységét.

Mint arról idén januárban a Media1 is beszámolt, Kubatov Gábor, a Fradi elnöke a kormánypárti 888.hu-val és a kormánykritikus Index.hu-val is konfliktusba keveredett, amiért olyat írtak le, ami a fideszes politikusként is ismert Fradi-elnöknél kiverte a biztosítékot. Kubatov tavaly decemberben egy videóban is beszélt az általa alkalmazott kitiltási módszerekről.

Azt mondta akkor, a Fradinak megvan a maga csatornája, ahol úgyis elérheti a szurkolóit, nem szorul azon lapok jelenlétére, akik nem támogatólag írnak róluk.

Idén nyáron a vlv.hu-val volt hasonló összetűzése a Fradinak. A vlv.hu-t a Fradi vízilabda eseményeiről zárták ki, de azután szűkszavú, közös közleményben békült ki a lap és a sportklub.

További hírek találhatók a Media1-en.

Szóljon hozzá!