Dobos Menyhért, a Duna Médiaszolgáltató Zrt. vezérigazgatója

Nem hajlandó közölni az MTI, hogy elvesztette a cenzúrák miatti bírósági pert, amit a DK indított

A Magyar Távirati Iroda szerint sértené a közmédia jó hírnévhez fűződő jogait a DK közleménye, melyben beszámolt arról, hogy első fokon elvesztette az MTI Országos Sajtószolgálat az állami hírügynökségnél történt cenzúrák miatt a DK által indított bírósági pert.
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: tumblr
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: whatsapp
Megosztás itt: skype
Megosztás itt: email

Mint arról beszámoltunk, elvesztette első fokon a Magyar Távirati Iroda azt a bírósági pert, amelyet a Demokratikus Koalíció azért indított, mert cenzúrának és ezáltal jogsértőnek tartotta, hogy a Duna Médiaszolgáltató Zrt. (azaz a Közmédia) ernyője alá tartozó MTI OS megtagadta közleményeinek az olvasókhoz való eljuttatását. Az eredetileg közzétenni kívánt közleményekben Orbán Viktor miniszterelnök és egyes hozzá közelálló személyek és kormányközeli oligarchák korrupciógyanús ügyeiről esett szó.

A bíróság ítéletében elmarasztalta az MTI-t, és kötelezte az állami médiavállalatot az információk, összesen négy közlemény közzétételére. Ezt követően a DK ismét a Magyar Távirati Irodához fordult, kérve, hogy az ítéletről szóló hír nyomán kiadott közleményét ő is közölje. Az MTI azonban ennek közlését is megadta.

A DK felháborodottan fogadta, hogy már a cenzúráról szóló, bírósági ítéletről beszámoló hírük sem kerülhetett be az MTI hírfolyamába, ezért közleményben jelezte, a történtek miatt ismételten bírósághoz fordul, és ennek a közleménynek a közlésére is jogi úton fogják kötelezni az állami médiavállalatot.

A DK-s közleményt arra hivatkozva zárta el az MTI az olvasóitól, hogy a közzétenni kívánt közlemény az MTI OS szabályzata szerint nem sértheti a közmédia szervezeteinek jó hírét és üzleti érdekeit.

A DK az alábbi tartalmú közleményt próbálta közzétenni:

A Demokratikus Koalíció pert nyert a kormány által kézivezérelt MTI ellen

A Demokratikus Koalíció korábban azért indított pert az MTI ellen, mert sorozatosan megtagadták olyan közlemények kiadását, amelyek a kormányt bírálták, esetleg a miniszterelnökről vagy a hozzá közel álló fideszes holdudvarba tartozó oligarchákról szóltak.

A Demokratikus Koalíció most első fokon történelmi pert nyert az MTI ellen: a bíróság négy közleményről mondta ki, hogy a médiaszolgáltató szerződést szegett a közlés megtagadásával, ezért arra kötelezték a Duna Médiaszolgáltatót, hogy az alábbi közleményeket adja ki az Országos Sajtószolgálaton (OS) keresztül:

– “Soron kívül vehet házat a budai Várban az Orbán-vej” 

– “Ne a magyar adófizetők, hanem a felelősök fizessék ki az Orbán vejéhez került 13 milliárd forintot!”

 – “Hiába mentünk be az EMMI-be a felcsúti TAO-számlákért, a minisztérium tovább hazudozik, hogy magánál tartsa a kiperelt iratokat” 

– “DK: Reagálás a bíróság ítéletére”

Mi, európai magyarok úgy gondoljuk, hogy jogunkban áll kimondani a véleményünket a Fidesz-kormány, Orbán Viktor, vagy az ő strómanjainak aljasságai kapcsán. Ezt a továbbiakban is meg fogjuk tenni, és elfogadhatatlannak tartjuk, hogy egy hírügynökséget kézivezéreljen és cenzúrázzon a kormány. A DK-t ebben a perben is a Dr. Czeglédy és Társai Ügyvédi Iroda segítette. Barkóczi Balázs  A DK szóvivője 

Borító :Dobos Menyhért, az MTI-t működtető Duna Médiaszolgáltató Zrt. vezérigazgatója nyilatkozik a közmédiában (archív)
Szóljon hozzá!