fbpx
Varga Zoltán, a Central Médiacsoport tulajdonosa és elnök-vezérigazgatója

Varga Zoltán, a 24.hu tulajdonosa azt állítja, két befektető is megvette volna Orbánnak a médiacégét, a háza körül is különös mozgások zajlottak

Az elmúlt hónapokban a kormánysajtóban össztűz alá vont Varga Zoltán, a Central Médiacsoport tulajdonosa a Bloomberg hírügynökségnek azt nyilatkozta, autókból figyelték a magánházát, és két kéretlen ajánlatot is kapott, hogy megvennék a cégét. Varga szerint alábecsülte az Orbán-kormányt, mert mostanra világossá vált számára, hogy az egy orosz típusú kontrollált nyilvánosságot akar Magyarországon.
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: tumblr
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: whatsapp
Megosztás itt: skype
Megosztás itt: email

Augusztus 20-án épp külföldi üzleti úton tartózkodott Varga Zoltán üzletember, amikor a családja felhívta, hogy egy helikopter repül a házuk közelében Budapesten. „Nagyon meg voltak ijedve, normális esetben egy helikopter nem repül be a kertünkbe” – mondta a 24.hu mellett a nlc.hu-t és több más online és nyomtatott lapot, köztük a Nők Lapját és a Story magazint is megjelentető Central Médiacsoport tulajdonosa. Varga arról is beszámolt, több esetben két embert látott egy sötétített üvegű autóban ülni a háza előtt. Ezek a látogatások szerinte egyértelműen a kormányhoz köthetők. Varga a Bloombergnek számolt be a történtekről, a nyilatkozatra a 444.hu figyelt fel.

Az üzletember – aki az utóbbi időben érezhetően csak a nemzetközi médiának nyilatkozik, elvégre nemrég a Politicónak adott interjút arról, hogy az Index után most a 24.hu került a kormány célkeresztje, most pedig a Bloombergnek beszélt – konkrét, a cégére irányuló felvásárlási kísérleteket is említett. Azt mondta, a nyáron „két kéretlen ajánlatot” kapott. Egy magyar és egy külföldi befektető is bejelentkezett, hogy megvennék a médiacégét. Varga azt nem nevezte meg, kik voltak konkrétan, de azt viszont kijelentette, hogy az ajánlattevők szerinte Orbán Viktort képviselték.

Varga a 444 által megtalált Bloomberg írás szerint azt is mondta, hogy ma már úgy érzi, naiv volt az Orbán- rendszerrel szemben, alábecsülte azt, hogy mekkora nyomás alá akarja helyezni a kormány a médiát.

A 24.hu tulajdonosa szerint „mostanra már világos, hogy orosz típusú kontrollált nyilvánosságot akarnak”.

A kormánysajtóban mostanában „vörösbáróként” és „trükkös Zotyóként” is emlegetett milliárdos azt mondta, innentől fogva már „elvi kérdés” számára, hogy ragaszkodik a cégéhez, azt nem akarja átadni.

„Erkölcsi kötelességem, hogy ne adjam el. Sikeres üzletember vagyok, megtehetem. Nem jó érzés, amikor támadnak, de azt hiszem, nincs más választásom” – jelentette ki Varga.

A Central Médiacsoport épülete Budapesten, a Montevideo utcában
A Central Médiacsoport épülete Budapesten, a Montevideo utcában. Fotó: Ladányi András

A Bloomberg megkereste a kormányszóvivői irodát az ügy kapcsán. Az évek óta ilyen esetekben adott sablonválaszt kapták, vagyis azt, hogy „a kormány nem foglalkozik a médiapiac ügyeivel”.

Havasi Bertalan miniszerelnöki szóvivő egyáltalán nem válaszolt a Bloomberg megkeresésére.

A Bloomberg felidézte: Varga Zoltán úgy jutott hozzá a vállalathoz, hogy a finn-holland médiacsoport, a Sanoma Media 2014-ben kivonult Magyarországról és az ő vételi ajánlatát fogadta el a távozó médiakonszern.

A Central Médiacsoporthoz 25 nyomtatott lap és 19 online termék tartozik, a Bloomberg írása szerint 650 főt foglalkoztat. A vállalat termékei nagyjából 5 millió főt, Magyarország lakosságának felét érik el.

További hírek találhatók a Media1-en!

Borító: Varga Zoltán, a Central Médiacsoport tulajdonosa és elnök-vezérigazgatója
Szóljon hozzá!